Opeens onrustig aan de borst, wie herkent dit?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door dame82, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo dames,

    Ons meisje is vandaag 12 weken oud en dronk prima aan de borst.
    Alleen de laatste dagen is ze ontzettend onrustig, wat het voeden niet echt ontspannen meer maakt.
    Ze begint prima te drinken aan een borst voor enkele minuten, maar begint dan opeens met loslaten, aanhappen, loslaten, aanhappen, huilen en soms trekken aan de tepel. Er zit zeker nog melk in.
    Als ik gaar vervolgens aan de andere borst leg herhaalt bovenstaande. Eerst rustig drinken en daarna onrust. Wisselen van borst heeft hierna geen zin meer, blijft ze onrustig. Met als gevolg dat ik haar noodgedwongen van de borst afhaal, maar me ook afvraag of ze dn wel voldoende binnen gekregen heeft?!
    Probeer te ontdekken wat het is, maar kom er niet achter...krampjes, boertjes, te weinig melk, spruw?! Geen van dit allen lijkt het te zijn.
    Iemand die dit herkent of tips voor me heeft? Voeden is zo best frustrerend.
     
  2. Mamajuli2008

    Mamajuli2008 Actief lid

    11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Spruw?
     
  3. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik kan bij beiden geen symptomen hiervan ontdekken. Dan lijkt het me niet?! Dinsdag op het cb nogmaals vragen of ze er naar willen kijken.
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Regelen van vraag en aanbod? Zou dat kunnen. Soort sprongetje? Kan wel een paar dagen aanhouden.
     
  5. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb dit nog niet eerder zo meegemaakt, dus geen idee? Herken jij dit als regelen?
    Vind het zo sneu...voeden moet een ontspannen aangelegenheid zijn en dat is het zo niet. Hoop dat het snel weer voorbij is.
     
  6. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
  7. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dank je wel voor het artikel! Deels herken ik het. Het korter drinken en de onrustige momenten op de dag. Mn avond is het erger. Morgen wordt ze gewogen op het cb, hop groeit ze gewoon goed. ga ik meteen vragen of zij een idee hebben.
    Bedankt voor het meedenken.
     

Deel Deze Pagina