Opgezette buik

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door speeters, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi iedereen,

    Hebben jullie dat soms ook, zo'n verschrikkelijk opgezette buik? Vandaag is het werkelijk erg, ik zit nu op dag 28 van mijn cyclus en zo opgezet is hij nog nooit geweest. 's ochtens heb ik een mooie, redelijk platte buik, en nu heb ik echt een bol buikje. Ik heb al enkele dagen rommelende darmen en ben al 5 dagen erg misselijk. Zijn er dames die dit wel meer hadden net voor hun menstruatie?

    Ik moest mijn trui aanhouden vandaag, anders zouden ze nog denken dat ik zwanger ben ;)

    De foto's staan in mijn album!

    Bedankt & groetjes!

    Sandra

    PS: Ik heb een BMI van net 20, dus een overgewicht heb ik zeker niet (55 kg)
     
  2. Shaartje

    Shaartje Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.062
    0
    0
    Heb je ook pijn in je borsten? Of andere symthonen die op een zwangerschap duiden?
    Zou natuurlijk kunnen, hoe lang duurt je cyclus normaal?

    Wil je graag zwanger worden?
     
  3. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ik neem de pil, omdat we nog even moeten wachten met kindjes (de wens groeit wel!), maar ik heb het gevoel dat die misschien niet helemaal haar werk doet (ik heb ook wel vaker een beetje diarree, maar nooit echt erg). Mijn tepels lijken wat donkerder en ik ben sinds 5 dagen erg misselijk, wat hoofdpijn, duizelig, ... maar het zou natuurlijk ook een buikgriepje kunnen zijn.

    Ik vind het alleen raar dat mijn buik zó opgezet kan zijn, zeker omdat ik normaal toch tamelijk plat ben, daarmee dat ik eens wou kijken of er misschien nog vrouwen zijn die last hebben van zo'n opgezette buik ófwel voor hun menstruatie of als ze zwanger waren natuurlijk ;)
     
  4. Jude

    Jude Bekend lid

    30 nov 2006
    654
    0
    0
    Ik heb daar ook altijd wel last van dat mijn buik opgezet is net voordat ik ongesteld word. En ik ben ook niet dik, dus daar kan het niet aan liggen ;)
     
  5. Niet meer actief

    Mocht je zwanger zijn, dan zou het me niet verbazen dat je met dit tempo van groeien deze maand nog kunt bevallen!
     
  6. totje

    totje Lid

    21 jan 2007
    47
    0
    0
    hoi speeters,
    ik heb ook altijd last van een opgezette buik voordat ik mijn menstruatie krijg. de ene keer iets meer dan de andere. je zult er snel genoeg achter komen als je een test doet.
    liefs totje
     
  7. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Nou, bevallen aan het einde van deze maand hoeft nog niet voor mij, ;). Ik weet dat het onrealistisch is, maar ik vond het gewoon zo vreemd dat mijn buik echt zo gezwollen is! Ik hou nu een stopweek en wacht rustig af, heel waarschijnlijk word ik gewoon snel normaal ongesteld. Maar nu ben ik gerust dat ook andere vrouwen last hebben van een opgezette buik voor hun menstruatie. Wel vervelend, want zo opgezwollen heb ik nog nooit gehad, en hopelijk trekt het snel wel, anders gaan er nogal gedachten ontstaan bij mijn vrienden ;)

    Bedankt voor jullie antwoordjes en ik laat zeker nog iets weten!

    Liefs,
    Sandra
     
  8. pekske

    pekske Fanatiek lid

    25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    had jij dat vorige maand ook niet?

    ik begrijp er helemaal niks meer van.
     
  9. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja inderdaad, ik moest deze pil nog één maand doornemen om te kijken wat het zou geven, maar het wordt alleen erger, mijn buik is nog meer opgezet dan de vorige maanden.

    Ik wou eigenlijk vooral weten of er nog mensen zijn die de dagen voor hun menstruatie zo'n opgezette buik hadden, maar omdat mijn buik zo onrealistisch rond is, wou ik het hier toch eens navragen!

    Ik wist niet of zo'n opgezette buik ook in de praktijk voorkomt voor de menstruatie, en blijkbaar dus wel :)

    Maar met die rare tests was ik niet helemaal gerust, begrijp je het? ;)
     
  10. pekske

    pekske Fanatiek lid

    25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    ik heb altijd rond mijn eisprong en mijn menstuatie een op gezette buik hoor, dan lijk ik soms wel 3 maanden zwanger.

    na verloop van dagen na de menstruatie merk ik dat ik meer ga plassen endan trekt mijn buik weg.
     
  11. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Oké, bedankt, hopelijk trekt het snel weg ;) Ik heb ook wel dat ik tijdens mijn menstruatie meer moet plassen dan normaal, misschien dat mijn buik inderdaad daardoor ook wat meer opzwelt en dan natuurlijk de darmen.

    Bedankt!
     
  12. mamavanmerijn

    mamavanmerijn Actief lid

    12 okt 2006
    298
    1
    0
    onlangs heb je toch dezelfde vraag op diverse forums gesteld? toen heb je ook foto;s geplaatst dat je een opgezette buik had..
    Ik had dat ook altijd vlak voor ik ongesteld moest worden.
    Ik hoop voor je dat je snel op andere anticonceptie over mag gaan, want zo in de stress zitten iedere maand of je wel of niet zwanger zou zijn lijkt me niet echt fijn..
     
  13. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi,

    Hoi mama van Merijn, inderdaad, maar toen vroeg ik gewoon of dat een zwangerschapsteken kon zijn (wat ook kon), maar nu zit ik niet echt met de gedachte zwanger te kunnen zijn, maar ik vroeg me gewoon af of nog andere mensen dat net voor hun menstruatie hebben. ;)

    Na deze stopweek krijg ik normaal gezien een andere pil, dat zal inderdaad hopelijk minder bijwerkingen geven.

    Maar nu ben ik gerust dat een opgezette buik tamelijk normaal is voor de menstruatie.

    Sandra
     
  14. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    maar die tests geven wel een streepje aan..
     
  15. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Die tests zijn gewoon van een vals positieve test van eerder. Maar 'k liet ze er gewoon nog opstaan om te laten zien dat een vals positieve kruidvattest blijkbaar ook kan... :(
     
  16. Bull terrier

    Bull terrier Actief lid

    23 okt 2006
    323
    0
    0
    naaa dat is ook raar van die test.. of ben je wel zwanger geweest en heb je een mk geweest.. maar heb je de foto binnen een half uur gemaakt
     
  17. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Ja, ik had een eerste test gedaan maar begon te twijfelen of die streep binnen de 10 minuten er was. Dus heb ik drie dagen later opnieuw een test gedaan, omdat ik het niet kon geloven (dat was pas op mijn NOD) en die was hetzelfde, en zelfs binnen 3 minuten! Ik heb diezelfde dag nog bloed laten nemen, maar mijn HCG-waarde was onder de 10 UI/L en ze zeiden me dat ik dus niet zwanger was... Ik begreep er echt niets van.. Ik nam mijn pil trouwens nog, maar op de avond van dat bloedonderzoek verloor ik plots erg veel bloed met stolsels, gewoon door de pil heen... Ik vraag me af of het toch geen heel vroege miskraam geweest kan zijn (met een HCGwaarde van 8 of 9 of zo). Het was niet mijn eigen arts dus ik heb er nadien niet meer achter kunnen vragen.

    Maar mocht die test echt positief geweest zijn dan was het pal door de pil heen, want ik had ze heel correct genomen en was niet ziek geweest. Daarom dat ik nu ook even twijfelde aan die opgezette buik.

    Het is allemaal heel verwarrend :-?
     
  18. Lin84

    Lin84 Lid

    30 dec 2006
    54
    0
    0
    En ben je inmiddels al ongesteld? Want ik zie dat je 5 dagen overtijd bent....

    Ik denk idd dat het toch een spontane miskraam is geweest de vorige keer als ik je verhaal zo lees....Ik had ook zoiets, eerst een positieve test, paar dagen erna een negatieve test en de dag erna bloedverlies met stolsels....
     
  19. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Hoi, Bedankt voor jullie berichtjes! Ik had het wel verwacht: deze nacht in alle hevigheid ongesteld geworden. Maar nu weet ik dat mijn buik monsterlijk opgezet kan worden voor mijn ongi ;) Heel vervelend maar dan hoef ik me geen zorgen meer te maken, zeker niet als anderen dat ook hebben.

    Ja, misschien dat het idd een miskraam was vorige keer. Maar misschien moet ik me dan toch maar ongerust gaan maken dat mijn pil niet helemaal doet waarvoor ze gemaakt is. Ik ga iig van pil veranderen, want hoe welkom een kindje ook zou zijn... we moeten nog even wachten ;)

    @ Lin: de tweede test die ik deed, op de dag van het bloedonderzoek was ook lichter dan de test van twee dagen voorheen, dat vond ik al vreemd. Maar het is zo vreemd dat mijn HCGwaarde op minder dan 10 stond, de arts zei dat het gewoon een valse test is geweest. Ach, ik zal het toch niet meer te weten komen, ik vind het alleen erg jammer, mocht het een miskraam geweest zijn.

    Groetjes,
    Sandra
     

Deel Deze Pagina