Opmerkingen die je krijgt als je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirella28, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha flauw hoor :p
     
  2. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Die opmerking krijg ik nu al of he bolle. Dan gaan ze er ook zo bij lopen (mannen dan he) trek ik me maar nix van aan. Zal wel nog erger worden straks :(
     
  3. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    Hahaha lig helemaal blauw sorry maar hier moet ik wel om lachen. Maar het is eigenlijk niet grappig :rolleyes:
     
  4. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik word nu al ondere andere 'zwangere DODO' genoemd en bolletje :)
    Ja echt heel leuk...

    Oh ja en mijn baas zingt regelmatig het liedje 'hey sexy mama' voor me, omdat hij weet dat ik het niet leuk vind. Daarnaast heb ik eerdaags geen tafeltje meer nodig om contracten te schrijven maar kan ik klanten hun handtekening op mijn buik laten zetten :p Volgens mijn humoristische collega's dan.

    Oh en volgens mijn baas krijgen we een tweeling, al weet ik zeker van niet, maar dat vindt ie ook erg grappig om daar geintjes over te maken :p Dat wordt een duo-penotti- tweeling enzo..

    Zelf kwam ik er al achter dat ik nu een target van 2 mensen krijg omdat ik zwanger ben :p

    Ze kunnen er wat van op mijn werk hoor, volgende keer vertel ik het wel met 8 maanden ofzo :p

    O ja mn moeder noemt me regelmatig geloof ik zwangere muts, of 'hijs dr ook ff naar binnen', alsof ik al tonnetje rond ben.

    Dit wordt nog wat over een paar maanden :)
     
  5. sarake

    sarake Actief lid

    16 dec 2006
    372
    23
    18
    Bediende
    Ik heb ooit de opmerking gekregen 'En wanneer moet je nu gaan bevallen' terwijl men dochter al een maand oud was!
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Ergste opmerking die ik gehad heb(bij mijn eerste zwangerschap)... was omdat ik niet wilde zeggen wat het werd...
    Een tante van mijn vriend (zag haar voor de eerste keer) pakte mn buik vast en zei... ik voel t al t wordt een meid want ik voel een kutje... :rolleyes:

    Opmerkingen die ik deze zwangerschap al heb gehad...
    behalve van dat ik al zo dik ben... en t er geen twee zijn....
    Was een andere tante die over mij zei....
    "Ramona wilde zeker een tweede omdat ze eigenlijk liever een meid had gehad"! Net of ik verdomme niet blij ben met mijn zoontje! :evil:
     
  7. supershiva

    supershiva Actief lid

    9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    mijn vriend zegt heel liefdevol als hij me ziet ;"buikje",dat vind ik echt heel lief,zoals hij dat zegt! ;) ;)
    dat is een van de liefste dingen die hij tegen me heeft gezegd...
    zwijmel zwijmel ;)
     
  8. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Deze vragen krijg ik eigenlijk iedere dag wel:
    - Weet je zeker dat het er maar 1 is?
    - Jeeeeeeeetje, wat een buuuuiiik ! ! !
    - Pfoeh, wel zwaar zeker?
    - Hoe lang moet je nog?
    - Wanneer ben je uitgerekend?
    - Goh, zeker wel lekker dat alles voor je gedaan wordt? (en dan niet geloven dat ik liever geen hernia zou hebben en echt graag zelf wat meer zou willen kunnen)
     
  9. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    In het begin werd ik heel snel dik...niet op mijn buik maar in mijn gezicht e.d. ben ook gestopt met roken toen ik zwanger raakte dus het ging hard de eerste 5 kilo.

    Ik kreeg altijd:

    JEEEEEEEEEEEEEEEEETJE je moetd at kind er ook nog uitpoepen hoor ik zou maar uitkijken voordat het een 10 ponder word!

    Pfffff schijtziek werd ik er van!

    En nuhoor ik alleen maar
    wat ben je mooi zwanger...echt een mooie buik!

    Mensen weten nietw at ze zeggen joh!
     
  10. Mickey06

    Mickey06 Actief lid

    2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    ik word werkelijk GEK van de brutale vraag of het gepland was! Ik zou dat nooit aan iemand vragen! En echt heel veel mensen vragen het alsof het uitmaakt.... je ziet dat we blij zijn en we zijn al lang samen. We zijn ook niet erg jong ofzo...maar mensen vinden het blijkbaar interessante informatie.
     
  11. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik hoorde laatst een minder leuke opmerking.
    Ben leidinggevende van een team verzorgenden en een andere leidinggevende van een ander team had bij mijn team een afspraak opgeschreven zonder het met mij te overleggen.
    Toen een van de medewerkers bij haar verhaal ging halen werd er verteld dat ik ervan wist en dat ik het wel vergeten zou zijn doordat ik zwanger ben. Nou vond dat wel zo'n misselijke opmerking en vooral omdat ik zeker wist dat het niet afgesproken was, omdat die afspraak totaal niet mogelijk was met de bezetting die ik die dag had.
    Als ik er nog aan denk..... :x

    Maar leuk vind ik wel dat m'n medewerkers bezorgt om me zijn, ze vragen regelmatig of dat het lukt en dat ik anders even moet roepen.

    Groetjes Tamara.
     
  12. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Ik krijg nu vaak te horen. Sow, de laatste loodjes zijn ingegaan? (afgaand van mijn buik) Nou, ik moet nog 10 weken hoor!

    Liefs Hummel.
     
  13. suikerboon

    suikerboon Bekend lid

    30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ook vroeg iemand me daarnet nog zelfs waarom ik zo boos was :confused:
    ik begreep het niet en vroeg, wat bedoeld u? "Omdat je uw buik zo naar voor duwt" :confused: Nu heb ik alles gehoord denk ik :(
     
  14. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    :)
     
  15. Murron

    Murron Actief lid

    13 aug 2007
    127
    0
    0
    Okee jij wint! Wat een idiote opmerkingen zeg!
     
  16. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    zo idd! wat een kutopmerkingen zeg!
    vooral ook die eerste, hoe durft ze zomaar je buik te pakken en dat te zeggen terwijl je haar nooit hebt gezien?!


    hier hoor ik regelmatig dit: (en denk ik dit)

    Zooo wat een dikke buik heb je al (ja, d'r zit ook een baby in)
    hoeveel ben je nu al aangekomen? (gaat jou niks aan)
    zijn het er echt geen twee? (je bent echt niet origineel meer)
    nu een knul dan ben je klaar! (alsof jij dat voor mij bepaald?)
    zo, je heupen groeien ook mee! (ik ben zwanger wat is jou excuus)
    weet je al wat het wordt? (ik weet wat het IS; maar zeg van niet)
    je weet het wel! (ik wel maar jij niet!)
    BOLLE! (ja voor 9 maanden, wacht maar..)

    pfff, sommige opmerkingen zijn echt vermoeiend.als ik nadenk hoe vaak ik het al wel niet gehoord heb.....

    Laatst vroeg iemand op mijn werk ook hoe het met me ging, dus ik vertelde dat het niet zo lekker liep deze zwangerschap. Liep er een andere collega langs die zei: joh, loop toch niet zo te zeiken! Ik zei: word jij eerst maar eens een keer zwanger, dan zal ik ook zo tegen jou praten! grrr....... :evil: (weet wel tegen wie ik het zeg hoor, niet tegen iemand met een kinderwens in elk geval, wil niemand voor het hoofd stoten :oops: )
     
  17. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik kreeg na de bevalling te horen:

    Huh was jij zwanger, nee deze is uit de lucht komen vallen. En die dat vragen die heb ik gewoon gezien tijdens mijn zwangerschap. geen familie of vrienden hoor, meestal mensen uit het dorp.
     
  18. Krokus

    Krokus Fanatiek lid

    5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    mijn zoontje was negen maanden en toen vroeg iemand dat aan mij. Nou ja zeg. niet normaal hoor, ik zou me rot schamen
     
  19. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik kreeg in de stad de opmerking "zwangere teef' achter me aan geroepen, ik liep langs een vrachtwagen waarin de mannen een flauwe bui hadden.

    En omda ik met 19 weken geen heoe dikke buik had kkreeg ik de vraag "zit alles wel goed daar?" alsof je echt een hele dikke buik moet hebben?
     
  20. Chantalleke

    Chantalleke Bekend lid

    6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Mijn moeder: hou je buik 's in :)
    Maar ik kan het hebben van d'r hoor haha
    En mijn vriend noemt 'het' heel lief: buikie...en babbie. Zo lief.
    Maar inderdaad ook: weet je al wat het wordt? Nee, alleen dat het een baby IS... Weet je zeker dat het er 1 is? Liever dat jij het denkt dan de dokter...
    Sukkels...
     

Deel Deze Pagina