Opmerkingen die je krijgt als je zwanger bent

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mirella28, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha ik heb nergens last van ja van me boven buren toen ik 17 weken zwanger was toen ze me zag zo das al een beste buik je krijg vast een jongen :(
    veder nog nergens last van gehad :D
     
  2. Hypnose

    Hypnose Bekend lid

    26 dec 2007
    737
    0
    0
    Moet je antwoorden: Was jij/ben jij niet een beetje te oud?
     
  3. MamaMiaatje

    MamaMiaatje Bekend lid

    11 feb 2008
    887
    0
    0
    De één zegt tegen me dat ik een bescheiden buikje heb en de ander (meerderheid) zegt "Weet je zeker dat het er geen 2 zijn", want je hebt al een flinke buik!
    Zo zie je maar, al die mensen die zeggen maar wat. De meeste kletsen uit hun nek.
     
  4. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ja dat kreeg ik ook vaak te horen ik heb gewerkt tot de dag van mijn inleiding met 38 weken had geen verlof (ben zelfstandige)
     
  5. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Vrouwen in Polen en de VS krijgen ook geen verlof. Bizar, ik belde met zo'n vrouw - internationale collega - en ze was maar 1 weekje weg om te bevallen!

    Moest je de mannen horen op mijn kantoor; "zie je wel dat je die 16 weken niet nodig hebt..." !
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Tja omdat ze anders ook geen loon hebben... dus die zullen ook wel geen premies en alles betalen, wat WEL op ons loon wordt ingehouden!

    Noorwegen hebben ze trouwens 1 jaar na de bevalling verlof!

    Wat zei je tegen je mannelijke collega's...... Zal ik even wat knipwerk bij jou zetten, je gat wat groter maken... en kijken hoelang JIJ nodig hebt voordat je volledig hersteld bent..! :evil:
     
  7. Mirella28

    Mirella28 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Ramona

    Whaahahaha ja die is goed!
    Volgens mij zei ik inderdaad iets in die trant, maar op dat moment wist ik nog niet echt wat me te wachten stond want ik was voor de eerste keer zwanger en dacht heel optimistisch dat het niet zo'n pijn zou doen....

    Ja als mannen es open zouden scheuren van het plasgaatje tot het andere gaatje dan zou verlof een jaar of 2 duren denk ik!
     
  8. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    wat ook erg irri is is dat mensen nu ineens wel denken te mogen zeggen dat je aardig aangekomen bent of dat je er slecht uitziet.
    zo stom, dat doe je buiten een zwangerschap toch ook niet!

    joyce
     
  9. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Zoals hierboven ook al gezegt werd.

    IS het gepland, bij ons niet maar wel gewenst.

    Sommige mensen wisten het ook maar toch vragen en je dan aankijken, nou wat gaat ze zeggen. :rolleyes: GRrrr.

    En vooral mensen die zelf ook dik/stevig zijn die gaan zeggen, zo je bent flink gegegroeid he! :evil:

    Wat is het? Umhh een baby. Ja, maar een jongen of meisje? Dat weten we niet? Je wilt het niet zeggen he! We weten het niet! FLauw hoor!

    We wisten het echt niet, en wat dan nog, ga ik hun toch niet aan hun neus hangen.

    En ongevraagd aan je buik zitten :evil: *pets*
     
  10. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Oja, mijn schoonvader zei: Zo je tieten zijn ook wel gegroeid zeg! Ben toen wel even link geworden.

    Viespeuk!
     
  11. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    n man op mijn werk zei ,: ben ik ff blij dat ik al die ellende van zwanger zijn en bevallen en borstvoeding niet zelf hoef te doen ...
    Ja als we op mannen aangewezen zouden zijn wat betrefd kinderen waren we allang uitgestorven :D

    die had ook niets meer te zeggen :p
     
  12. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik kan het niet meer horen als mensen aan me vragen "ben je het al zat?" Nee, ik ben het nog niet zat, het gaat prima met me, ik kijk wel heel erg uit naar de komst van mijn kleintje.

    Of: "als het klaar is, komt het". Ja, dat weet ik zelf ook wel. Hou op met dat stomme gelul!

    Die twee opmerkingen krijg ik zo'n acht keer per dag van Jan en Alleman, zelfs van wildvreemden op straat.
     
  13. goudlokje

    goudlokje Actief lid

    2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Kan t ook allemaal niet meer hebben die opmerkingen.
    Tis heus vast goedbedoeld, maar wordt zo moe van steeds t zelfde praatje.
    Ben daarom gister expres niet naar een verjaardag gegaan. Zeg tegen me man, ga maar alleen.
    Loop de hele avond t zelfde te antwoorden en lijkt of de mensen over niks anders met je kunnen praten.
     
  14. Nadesy

    Nadesy VIP lid

    27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    hahaha deze is leuk,die ga ik onthouden :D
     
  15. Troeltje

    Troeltje VIP lid

    28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik kreeg op me werk elke dag: "goh wat een buik zeg (en hij was bescheiden hoor), je groeit echt met de dag groter!" en me schoonmoeder had er op een zeker moment een handje van om elke dag te zeggen: "het schiet maar niet op he" ik liep nog maar 3 dagen over ofzo...

    En "het komt wanneer het komt" ben ik echt spuugzat geworden!
     
  16. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik ga bijna met verlof en zie mensen daardoor voor de laatste keer. En heel veel zeggen: succes en sterkte ! Haha alsof ik iets ga doen wat eigenlijk niet leuk is :p Het valt me dus op dat de meeste mensen doelen op de bevalling en niet op andere aspecten van het moeder worden, zoals GENIETEN van je kindje en de kraamtijd. Ze leggen echt de nadruk op de bevalling.
     
  17. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    en die mensen hebben vaak n heftige bevalling gehad hihi.
    De mensjes in de wijk waar ik werk hebben nu ook ineens heimwee naar 50 of 60 jaar geleden toen zij zwanger waren en t "zo zwaar hadden".
    en vergeten wel eens dat ik al n bevalling heb meegemaakt dus krijg ik aller lei goed bedoelde adviezen hihi
     
  18. Jantsjuh

    Jantsjuh Niet meer actief

    ik kreeg vandaag naar mijn hoofd geslingerd;

    je bent bijna op het laatst ofniet?

    :oops: ik; nou nee, heb van mijzelf zo'n dikke buik.
    hij wist niet hoe snel hij weg moest :)

    ik zet wel goed op geloof ik lol :)
     
  19. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    als mijn collega's me een tijdje niet hebben gezien is het vaak zo'n schrikreacties van ooohh wat is je buik gegroeid ....

    uuhmm ja dat schijnt wel redelijk normaal te zijn als je zwanger bent ...duuuhh :rolleyes:
     
  20. lily26

    lily26 Fanatiek lid

    29 feb 2008
    1.009
    0
    0
    Hallo zwangere dames....

    Ben al 7 mnd bezig om zwanger te worden..maar nog steeds nix(vandaag ongi worden denk ik!)
    Maar zat voor de gein jullie verhalen zo eens door te lezen en schrik(groot woord :) ) er eignlijk een beetje van.Want ja zo'n vragen of reacties geef ik ook wel eens :oops: maar meer met de gedachten om de zwangere een complimentje te geven!
    Jullie snappen toch wel dat het alleen maar goed bedoelt is van iedereen?

    Nou ik ga er in ieder geval opletten :oops: ...al zou ik er op het moment alle opmerkingen voor over hebben om maar zo'n klein frummeltje in mijn buik te hebben! :D

    Allemaal nogmaals van harte!En enjoy it! :) :)

    Liefs Lily
     

Deel Deze Pagina