Opnieuw zwanger na een zwangerschapsafbreking

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Missverstand, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3
    Hallo dames,

    Nu 7 weken geleden hebben wij afscheid moeten nemen van onze tweede dochter na een zwangerschapsduur van 22 weken. Mijn vriend en ik willen heel graag zo snel mogelijk weer zwanger zijn. Zijn er hier meiden die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt en snel daarna weer zwanger waren?

    We willen zo graag een broertje of zusje voor onze dochter al hoort onze 2e dochter er net zo goed bij natuurlijk. Maar helaas toch een beetje anders.

    Ik hoor graag jullie verhalen..
     
  2. silvany

    silvany Lid

    4 feb 2014
    46
    5
    8
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig voor jullie!

    Ik heb 8 jaar geleden een mk gehad na 8w zwangerschap, daarna een curretage gehad en ben 12 dagen na de curretage zwanger geworden (weet ik nog omdat dat de enige keer was dat er iets is gebeurd in de periode daarna)

    Weet alleen niet of het helemaal vergelijkbaar is met jouw situatie..

    Sterkte met het verwerken meis xx
     
  3. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3
    Wauw, na 12 dagen al. Wat fijn voor jullie. Raak je sowieso snel zwanger of was dit een gelukje?
     
  4. silvany

    silvany Lid

    4 feb 2014
    46
    5
    8
    NULL
    NULL
    Ik raakte niet snel zwanger, maar schijnt vaker voor te komen na een curretage. Ik was toen nog vrij jong, de vader wou er niks mee te maken hebben net als de eerste keer niet. Jong, dom en verliefd... en heeeel blind want zag niet in hoe ik werd gebruikt. Maar mijn kind is altijd een gelukje geweest in mijn ogen :) nu inmiddels paar jaar gelukkig met de beste papa ooit! Hij heeft mijn kleine aangenomen als zijn eigen.
     
    Oceanna vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Geen ervaring gelukkig, maar wilde je wel even sterkte wensen!
    Hier morgen 5 weken na de curretage, hoopte stiekem al zwanger te zijn.
     
  6. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3
    Ik heb inderdaad gelezen dat na een curretage het langer kan duren. Ik heb alleen geen curretage gehad maar een gewone bevalling. Daar kan ik weinig over vinden. In ieder geval bedankt voor jullie sterkte wensen en jullie reacties!
     
  7. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3
    Dankje! Voor jou ook veel sterkte gewenst. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger mag zijn!
     
    Zonnebloem92 vindt dit leuk.
  8. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw

    Het eerste jaar na een bevalling ben je vruchtbaarder dan anders. (Vertelde mijn vk en gyneacoloog) stom van de natuur maar hopelijk voor jullie wel snel.

    Heel veel sterkte.
     
  9. Pandabeer87

    Pandabeer87 Bekend lid

    12 feb 2016
    748
    101
    43
    Vrouw
    Ikzelf niet, maar ik weet dat mijn moeder meteen weer zwanger was na een bevalling bij 17wkn. Is dus niet eens eerst ongesteld geworden
     
  10. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3
    Ik krijg stiekem toch wel goede hoop van jullie berichten! Nou laten we zeggen dat het deze ronde in ieder geval niet aan de inzet gelegen kan hebben :D
     
  11. DP2015

    DP2015 Niet meer actief

    Wij hebben de zwangerschap iets meer dan 8 weken geleden afgebroken bij 23-4 weken. Het is ons eerste kindje en willen ook graag snel een broertje of zusje voor ons meisje. Het heeft onze wens alleen maar versterkt. Hoewel het nog steeds erg verdrietig en leeg is, staan we heel postitief in het leven en kijken uit naar onze toekomst!
    Hoop dat het ons snel weer gegund is @Missverstand en een gezond kindje voor ons :thumup:
     
  12. M_L_M

    M_L_M Actief lid

    6 mei 2017
    165
    83
    28
    Wat een nare situatie zeg....
    Hier in jan '17 bevallen na 17 weken en was begin mei weer zwanger en dec '17 bevallen van gezonde zoon. Kan snel gaan, hoop dat het jullie snel weer gaat lukken!
     
    Hees87 en DP2015 vinden dit leuk.
  13. Wolfmother

    Wolfmother Actief lid

    16 mei 2018
    302
    254
    63
    Vrouw
    België
    Hier juni 2017 op 17w bevallen van twee stilgeboren meisjes...
    Wij hadden als advies van de gyn gekregen om drie maanden te wachten om mijn lichaam de kans te geven om volledig te herstellen ( was zeer zware zw). Maar ik weet van veel lotgenoten dat de adviezen vaak verschillen.
    Toen wij terug groen licht hadden, heb ik voor de eerste keer in mijn leven mijn eisprong gevoeld en twee weken later een mooi tweede streepje op de test...
    Of je echt vruchtbaarder bent of niet, durf ik niet zeggen, maar in mijn geval lijkt het daar wel op.
    Vooral niet teveel druk op jezelf leggen denk ik...

    En dan wilde ik nog even je veel sterkte wensen met jullie verlies... Ze zal er altijd bijhoren.
    Mocht je daar interesse voor hebben, om facebook is er een groep 'zwanger (worden) na verlies van een kindje'.
    Kan je ook veel steun en advies vinden.

    Ik hoop dat jullie snel een regenboogje in jullie armen mogen sluiten
     
    DP2015 vindt dit leuk.
  14. DP2015

    DP2015 Niet meer actief

    Doet mij goed deze verhalen te horen.. :)

    wat ons betreft is er geen bezwaar op om gelijk zwanger te raken. Was verder qua zwangerschap zelf geen gedoe, liep er fluitend doorheen, tot de 20 weken echo dan..
     
  15. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ten eerste heel veel sterkte. Wat verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen.

    Ik raakte zwanger een maand na het overlijden van onze zoon. De zwangerschap is niet onbevangen geweest, maar ontzettend dankbaar dat het ons zo snel weer gegeven was.

    Ik hoop dat het jullie ook weer snel gegeven zal zijn.
     
  16. DP2015

    DP2015 Niet meer actief

    @Missverstand hoe gaat het met je cyclus?
    Wat je hierboven ook al een keer zei, je kan weinig info vinden op het internet over dit soort gevallen met vruchtbaarheid enzo.
    Voor mn zwangerschap had ik onregelmatige cyclussen van echt verschillende lengtes. Ben erg benieuwd hoe dat nu is. 1 juli nieuwe cyclus ingegaan en hoop eigenlijk dat ie weer regelmatig op 28-30 dagen ofzo zit. Dat zou betekenen dat nu mn ei is (geweest). Hoop zo dat ook deze zwangerschap in de eerste ronde gelijk raak is..
     
  17. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3
    Ja, dat hoop ik ook!
     
  18. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3
    Ik heb nog geen idee hoe mijn cyclus nu is maar ik had wel regelmatige cyclussen van 28 dagen. Maar nu had ik vorige week maandag of dinsdag mijn ei en afgelopen vrijdag ineens helder rood bloed?! Nu nog steeds.. Daarbij ook lage rugpijn, heel veel puistjes. Maaaar het lijkt niet op menstruatie?! Geen baarmoederslijm in te vinden zeg maar (sorry voor vies verhaal). Vraag me nu dus af of dit innestelingsbloed kan zijn? Ik lees namelijk dat dit een paar drubbeltjes is. Is hier wel meer dan een paar druppeltjes zeg maar. Dus ik wacht maar tot ik kan testen...
     
  19. DP2015

    DP2015 Niet meer actief

    Spannend! Zou echt mooi zijn als het innesteling was...

    Maar ik had zelf 5 weken na bevalling dat ik lichtelijk bloedverlies had (eerste twee/drie weken vloeien, toen een week niks). Was geen helderrood maar alleen oud bloed en hield een weekje aan maar was maar heel weinig elke keer, amper een maandverband per dag.
    Geen idee wat dat was, dacht toen menstruatie maar 7 weken na bevalling (dus twee weken later) was het overduidelijk dat ik toen menstruatie had. Misschien wel bloedverlies na eisprong. Jemig wat was dat heftig qua bloedverlies.
     
  20. Missverstand

    27 okt 2015
    10
    1
    3

    Hmm ja, gek lichaam hebben wij toch wel. Net een test gedaan. Was nog Omo-wit. Vandaag zit ik op 8 of 9 dpo. Misschien ook nog wel een beetje vroeg Zaterdag mag ik van mezelf nog een keertje testen!
     

Deel Deze Pagina