Oppas en hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Marre1985, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    hoi allen,
    De komende twee weken moeten mijn vriend en ik ongeveer fulltime werken (van 9.30 tot 20.00 met 2 uur pauze overdag) . We wonen deze tijd in een appartement en hebben een oppas die op onze baby (8 maanden) past.
    Nu vroeg iemand, die ook op deze conventie is, of onze oppas niet volgende week ook op haar puppy wil passen.
    Het gaat om een husky die ze pas twee maanden hebben. Ik weet niet hoe oud de hond is.
    De oppas lijkt het prima maar ik ben een beetje sceptisch.
    Met name vraag ik me af of ze niet onderschat hoeveel werk het is met een baby en een puppy. (Het gaat steeds beter met haar en de baby samen maar dat viel haar de eerste dagen volgens mij ook tegen hoeveel werk het was)
    Ook weet ik niet hoe de hond en de baby op elkaar reageren en of de hond kan bijten.

    Ik ben totaal geen hondenexpert. Is het overdreven dat ik dit niet zo zie zitten?
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik zou het niet op prijs stellen. Je kent hond niet. Oppas kent hond niet. Hond kent oppas niet. Hond is wellicht nog een puppy?
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  3. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Ja het is nog een puppy
     
  4. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik had ook nee gezegd ben ik bang
    Puppy zal niet veel doen met een baby
    Maar de hond is misschien nog niet eens zindelijk?
    Misschien bijt hij je meubels wel kapot
     
  5. Marre1985

    Marre1985 Bekend lid

    1 mei 2017
    586
    495
    63
    Vrouw
    Het baasje zegt wel dat de hond makkelijk 1,5 uur alleen in een afgesloten kamer kan zitten.

    De oppas heeft een eigen slaapkamer waar ze de hond wil laten als ze bijv met de baby aan het spelen is of baby eten geeft.
     
    Springboon vindt dit leuk.
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Een puppy moet nog vaak uitgelaten worden omdat deze nog niet of pas net zindelijk is. Dat betekent dus dat jouw kindje iedere keer mee moet gaan uitlaten. Zal veel slaapjes dus niet in het eigen bedje doen maar in de kinderwagen.
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.593
    3.974
    113
    ik zou het niet doen. het is niet jullie hond.
    De hond zit midden in een wenfase aan zijn baas en omgeving. lijkt me niet fijn als dat beestje dan in jullie voor hem vreemde appartement komt.
    zo'n speels beestje doet van alles, dat is een baby op zich die heel veel tijd een aandacht vraagt.
    voor mezelf zou ik kiezen dat de oppas die jullie hebben geregeld 100% voor jullie kind zorg.
     
  8. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Eigenlijk vind ik het al een heel gek voorstel. Hoezo kan jouw oppas er wel een hond bij gebruiken?! Als het jullie eigen hond was okay, maar dat is het dus niet.
    Ik heb zelf een hond. Helemaal vertrouwd met kinderen en baby's. Maar ik ken haar. En toch houd ik haar altijd in de gaten. Het blijven honden.
    Ik zou het dus echt niet waarderen dat iemand met een voorstel komt dat mijn baby oppas ook wel even een voor mij onbekende hond kan oppassen.

    En wat hier al benoemd is tov de hond. Voor de hond is dit ook niet gezond. Vreemd huis, vreemde mensen en ook nog eens een baby.
     
  9. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    958
    113
    Vrouw
    Wat een maffe vraag. Zou t niet doen. Vond een oppas baby al veel werk, een puppy vond ik dodelijk vermoeiend. Nee zou t niet fijn vinden.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  10. Kanarie

    Kanarie Fanatiek lid

    14 mrt 2014
    1.513
    1.555
    113
    Zuid-Holland
    Leuk geprobeerd maar nee....
    Niet voor je baby en niet voor de pup.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Punt 1; het is niet jullie hond.
    Punt 2; de oppas en jullie baby kent de hond niet.

    Mijn antwoord zou nee zijn. Vind het ook een gekke vraag. Dat persoon betaalde zelf maar een oppas om op de hond te passen.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  12. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Ik zou het niet doen.
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een raar voorstel.
    Een puppy is ontzettend veel werk.
    Het is nog meer werk dan een baby haha
    Onze pup was altijd heel erg van het happen cq bijten met die vlijmscherpe melktandjes, ik vind deze combinatie geeneens het overwegen waard.
    Niet doen dus.
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou het niet doen.
    Beetje rare vraag ook
     
  15. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik zou het ook niet doen. Niet jouw hond dus niet jouw probleem. Hartstikke lief dat je het overweegt hoor maar een puppy heeft vlijmscherpe tandjes, moet om de haverklap uitgelaten worden en heeft ook veel aandacht nodig. Ik zou liever hebben dat de oppas zich volledig op de baby kan focussen en er geen scherpe tandjes van een onbekende speelse pup in de buurt zijn.
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee ik zou het niet doen.
     
  17. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nee zou ik ook niet doen.
    Vind het ook bijzonder om zoiets voor te stellen. Lekker makkelijk zo :rolleyes:

    De puppy kent jullie kindje en oppas niet, en andersom.
     
  18. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Nee, dat zou ik echt niet willen.
    Ik heb onze huidige hond ook als pup gehad toen onze dochter 9 maanden was, maar dat was onze keus en ik heb een stuk meer ervaring en kennis met/over honden dan gemiddeld.
    Ik zou zelfs geen gastouder hoeven met een hond, al hebben wij zelf dus een middelgrote hond en kat. Gewoon omdat ik toch iets te vaak zie dat mensen zo’n beest niet op kunnen voeden en te weinig kennis van het gedrag hebben om gevaar ergens van in te zien.
    Daarnaast, als het nog een jonge hond is moet hij vaker uit, is hij nog druk en speels, kan ongelukjes hebben of zijn tandjes ergens in zetten, opspringen etc. en je oppas kent hem niet goed. En je kind moet dan ook steeds mee uit. Weer of geen weer, of het slaapt of wakker is.

    Dan brengt ze die hond maar naar het pension of de dagopvang (ging onze hond ook heen toen ik werkte).
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Zou daar echt niet aan beginnen
     
  20. Meca

    Meca Fanatiek lid

    23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Het lijkt mij ook niet verstandig. Om alle boven genoemde redenen.

    Ander punt nog is dat het niet jullie appartement is waar je verblijft? Dan zou ik het al helemaal niet doen met een puppy.
    Mag in het appartementencomplex wel een huisdier gehouden worden?
     

Deel Deze Pagina