Oppas, waar aan denken en uurloon?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Bubblez, 13 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hoi!

    Komende onderdag komt onze (hopelijk) nieuwe oppas langs kennis maken met onze zoon. Wij kennen haar al, mijn man al 18 jaar gezien ze de jongste dochter is van mijn schoonmoeder haar beste vriendin. Ze heeft hem zelfs als eerste gezien toen we bij thuiskomst na de bevalling uitstapten thuis en zij net naar school ging toen ;)

    Dus. Ze is 18. Past al op meerdere kindjes en is voor zover ik in kan schatten een lieve meid. Wij zoeken een oppas, die enkele avonden (hooguit twee per maand waarschijnlijk) op onze bank zit terwijl zoon slaapt. Onze zoon gaat om 18.15/18.30 naar bed, dus we leggen hem er zelf in en gaan ook pas om.een uur of 19.30 a 20.00 weg.

    Zij zit dus gewoon op de bank en houdt en babyfoon in de gaten. Verder hoeft ze niks te doen.
    Wat betalen wij haar nou? Wij dachten eerst aan 50 euro per avond, maar volgens mij is dat een heel overdreven salaris.

    Wat vinden jullie?
     
  2. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Wij betalen 10 euro per uur.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Hier geen vaste afspraken qua betalen "net wat er in de portomonee zit" en hoe de kinderen waren (8 6 3 en 1 nu). 4/5 euro per uur is het gemiddelde denk ik hier.

    Punten om te bespreken zou je kunnen denken aan roken, alcohol, wel/geen vriend(in) mee of laten komen.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  4. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik ben aan het denken wat ik toen tegen die tijd kreeg maar helemaal zeker weet ik het niet meer. Wel is het 's avonds en hoeft ze weinig te doen als het rustig blijft. Ze is al wel 18 dus ik zou 8 euro een mooi bedrag vinden dan :) volgens mij verdiende ik rond de 7.50 toen per uur.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Ik zou haar vragen wat ze op de andere plekken krijgt.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Wauw 50 euro vind ik best royaal :oops:. Wij betaalden onze oppas rond die leeftijd volgens mij ongeveer 20 euro per avond. En als het erg laat werd dan 25 euro.
    Ik zou even vragen wat ze gewend is inderdaad.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Wij betalen 11 euro per uur. Toen we alleen N nog hadden, betaalden we volgens mij 9 euro.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.536
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Voor beneden op de bank zitten terwijl de kinderen slapen betalen we 5€ p uur aan oppas van 17.
    Mijn kinderen zijn goede slapers, heb je echt nooit werk aan verder, dus oppas kan gewoon haar eigen gang gaan.
    Als ze nog wakker zijn geef ik een extraatje afhankelijk van hoeveel werk ze nog aan ze heeft.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier €5 per uur voor 2 kinderen die ze soms ook nog in bed moet stoppen (pyjama’s aan, tanden poetsen, voorlezen, 6x terug naar bed sturen ;) ), soms liggen ze er al in.
     
    Athina en Bubblez vinden dit leuk.
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.464
    3.449
    113
    Hier 6 euro per uur voor 3 kinderen onder de 4 jaar. Ze is 20 jaar en zit in het laatste jaar SPW.
    Het zal ook wel eens voorkomen dat ze de kinderen naar bed moet brengen.
     
    Athina en Bubblez vinden dit leuk.
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bedankt dames!

    Ik ga haar sowieso vragen hoe flexibel ze is, ivm haar andere baan. Hoeveel ze daar verdient en wat ze bij andere oppasadresjes moet doen.

    Mijn plan was om haar te vragen (heb al gezegd dat ze er over na moet denken) hoeveel ze verdienen wil. Als het ons dan redelijk klinkt gaan we akkoord.

    Bedankt!!
     
  12. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook 5 tot 6 euro max per uur doen denk ik ;) .
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou haar 10 euro per uur betalen.
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    We hebben aan haar gevraagd wat ze normaal krijgt. Bij twee oppas adressen 2.50 per uur (inclusief verzorging twee kinderen) en bij dr vaste baan 4.80.

    Bizar weinig. Wij boden 5 euro per uur. Vond ze prima. Dus! Geregeld :)
     
    smax en Athina vinden dit leuk.
  15. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.232
    1.043
    113
    Wij betalen onze oppas (18) 6 eu per uur. Ze past soms avonden op van 16/22. Ik zorg dat er eten klaar staat. Zij wast af, ruimt op, legt kleine in bed etc. Als ik thuis kom heeft ze vaak nog gestofzuigd en gedweild ook. Ideaal terwijl ze dat niet hoeft van mij.
     
  16. jupke

    jupke Niet meer actief

    Ik betaal onze oppas van 16 naar gelang de avond verloopt.
    Liggen ze alle 3 in bed, krijgt ze 3eu per uur.

    Zijn ze alle 3 wakker dan is het 6
     

Deel Deze Pagina