krampjes van fv

Discussie in 'Voeding' gestart door Jelly, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    hallo,

    ik ben sinds een paar dagen overgeschakelt op flesvoeding omdat de borst niet meer lukte. nu merk ik wel dat mijn zoontje meer last heeft van krampjes.
    hij huilt dan vaak, loopt rood aan en je hoort hem echt persen om zijn poep eruit te krijgen. is dat normaal? Of kan ik best iets bijgeven? Of nar ha gaan?

    XXX
    Jelly
     
  2. Wen

    Wen Actief lid

    hoi hoi,

    ze hebben vaak wel meer last van krampjes bij fv. Ook de overstap kan meer krampjes veroorzaken. Misschien dat het later iets afneemt. Je kan cinababy proberen. Bij ons hielp dat in het begin wel.

    succes, helaas horen de krampjes er een beetje bij.....
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    De overgang dat is moeilijk, het is opeens wat anders waar de darmpjes aan moeten wennen.
    Vaak is het de lucht die mee gaat uit de fles.

    Als je een goed fles hebt, dan gaat er weinig mee naar binnen.
    Maar goed krampjes horen er ook wel bij.

    Ik heb er nooit wat voor gebruikt, maar als het te erg wordt kun je eens kijken wat voor middelen er zijn om het wat te verlichten.
     
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Krampjes en verstopping zijn helaas bijwerkingen van kunstvoeding.

    Wil je de borstvoeding niet toch nog blijven proberen? Wat zijn de problemen?
    Gezien de leeftijd van je kindje zit je waarschijnlijk gewoon in een regeldagenperiode.
     
  5. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ook bij bv kunnen kindjes krampjes ontwikkelen. En als je net bent overgestapt, moet je het nog even de tijd geven.

    Siem had precies hetzelfde na de overstap, maar het wodt minder.

    Succes
     
  6. emmie

    emmie Niet meer actief

    hay meid,
    hier had ik precies hetzelfde en ben er nu net een beetje af..
    seff kreeg ook bv en sinds een paar week ben ik overgegeaan op de fv..
    ik gebruik kruidvat voeding en begon bij normaal 1 toen comfort 1 (tegen spugen) en nu extra care, moeizame ontlasting en die gaat echt perfect!
    na een tijdje werkt het echt!
    zo zielig is dat he? persen en persen maar het lukt ze gewoon niet!
    ik vond het ook erg vervelend, maar nu gat het echt super...maar met fv poepen ze zowiezo minder als met bv hoor, eerder elke dag nu 1 of 2 keer per week, maar dan ook echt mega luiers! en stinken! haha
    suc6 ermee!
    liefs Emmie
     
  7. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je even schrijft wat de problemen waren bij borstvoeding dan kan ik je verder helpen.
     
  8. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi ook hier af en toe een krampje.
    moet zeggen dat het nog niet dramatisch is en we Scott gelukkig iedere keer snel kunnen troosten.
    wat bij Scott tegen de krampjes helpt, is hem vasthouden net als bij een boertje laten en dan zijn voetjes onder zijn kontje duwen. dat helpt vaak al binnen een paar minuten!
    maar ik blijf het o zo zielig vinden, die krampjes!

    soms kan Scott zijn poep ook niet goed kwijt, we merken dat dan goed aan hoe hij huilt en wat dan wel helpt is om de termometer te gebruiken.
    gewoon doen alsof je zijn temperatuur opneemt en dan geeft hij vanzelf tegendruk waardoor het wel lukt om te poepen.
    tot nu toe helpt dit en zorgt het voor hem voor veel opluchting!
    misschien dat het voor jullie ook helpt!

    succes , liefs joyce
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet NOOIT een thermometer gebruiken om te helpen met poepen! Dat kan echt schade opleveren, en je kind kan er van afhankelijk worden.
     
  10. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    hallo dames

    De krampjes bij Kian zijn nu gelukkig gebeterd. Is gewoon de omschakeling geweest, denk ik.
    Het probleem dat ik had bij de borstvoeding is hetvolgende:
    Kian kon heel lang aan de borst hangen. Hoewel ze in het hospital aanraadden om 15 a 20 min per borst te nemen, kwam hij daar niet mee toe.
    Hij hing de laatste week vaak 1u aan en had dan 2u nadien of 1.5u nadien terug honger. Vele vrouwen die ook borstvoeding geven, zeggen dat dit normaal is en dat je gewoon moet doorbijten. Maar ik was gewoon stikkapot. En als Kian dan huilde terwijl hij aan het drinken was, dan maakte ik me een beetje druk (je wil hem stillen, maar dat lukt dan niet...) en ik denk dat ik daardoor vaak dichtschoot. Of hoe noemen ze dat? Dat er geen melk meer uitkomt.
    Op het laatst had ik het idee dat ik niet meer deed dan pap geven en voelde ik me een echte melkmachine.
    Met alle respect (véél respect!) voor vrouwen die dit wel volhouden en waarbij het wel lukt! Maar bij mij ging het gewoon niet meer...

    Heb nu ook het idee dat ik meer vrijheid heb. Ik ben nl een preutse mie die niet zomaar overal ging borstvoeding geven. Ik wilde het in een hoekje alleen doen en dan liefst thuis. Gevolg: ik durfde bijna het huis niet uit... Daarom dat ik ben overgestapt.
    Mss is dit zwak van mij en had ik even moeten doorbijten. En ja, soms heb ik er wel spijt van dat ik ermee gestopt ben. Maar er is ook een kant aan mij die blij is dat ik het ook eens uit handen kan geven.

    xxx
    Jelly
     
  11. Je bent zeker niet zwak hoor! Je moet gewoon je hart volgen dat gaat meestal heb beste.
    Fijn dat het al beter gaat. Sem krijgt ook flesvoeding en poept 1 x per dag of soms 1 dag niet en dan de volgende ochtend.
    Ik hoop voor jullie dat het goed blijft gaan, succes ermee!
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat jammer dat je niet wat betere begeleiding in je omgeving hebt!
    Dat van die 15-20 minuten van het ziekenhuis klopt niet helemaal, langer mag ook. Maar als ik lees wat jij beschrijft dan denk ik dat je kindje gewoon nog niet de goede drinktechniek onder de knie had en daarom zo lang bleef hangen en onvoldaan bleef. Iemand met wat beter zicht op bv had je daar gemakkelijk mee kunnen helpen. Als je eerder hier gepost had, hadden wij je ook links kunnen geven naar flimpjes op het Internet waar je kunt zien hoe het moet (googel: jack newman compression).

    En als je kindje net 2 weken is, dan verwacht niemand van je dat je buitenshuis of en plein publique gaat zitten voeden. De eerste 6 weken borstvoeding zijn een leerperiode, en dan kan er nog van alles misgaan.

    Heb je in je omgeving niemand van VBN of LLL? Of een lactatiekundige?
    Want als je wilt kun je nu nog gemakkelijk terug hoor!
     
  13. Jelly

    Jelly Actief lid

    9 aug 2006
    319
    0
    0
    hey

    lactatiedeskundigen zijn er bij ons blijkbaar wel. Maar het heeft eigenlijk bitter weinig zin... ik voel me beter bij de fles. Geeft me meer rust.
    Dus ik ga het hier maar bij houden, denk ik. Mss dat ik bij een tweede kindje nog wel eens probeer. Maar dan moeten ze in het ziekenhuis maar beter mee opvolgen. Nu heb ik teveel gedacht dat ik het zelf wel kon.. Niet dus! Weer een lesje bijgeleerd.

    Thanks for the advice!
    xxx
    jelly
     
  14. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Als jij je er goed bij voelt is het prima hoor! En meestal worden de krampjes idd vanzelf minder na een tijdje.

    @dirksmama: Heel goed dat jij helemaal voor borstvoeding bent, maar om daar nou over te blijven posten heeft niet zoveel zin denk ik ;) De vraag ging nou eenmaal over flesvoeding ;)
     
  15. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ligt er aan Judith. Mijn ervaring is dat moeders soms HEEL verdrietig zijn omdat ze denken dat ze niet anders kunnen, en dat het een hele opluchting is om te horen dat er nog WEL mogelijkheden zijn. En zeker als een kindje nog zo jong is en een moeder nog maar zo kort gestopt, dan is er nog heel veel mogelijk. Voor zulke moeders (soms lezen die alleen maar mee) post ik dit soort berichten.
    Heeft een moeder er vrede mee, prima. Maar voelt ze zich er niet prettig onder, dan vind ik dat ze recht heeft op informatie.
     

Deel Deze Pagina