Oproepkracht

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door DanielO, 10 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DanielO

    DanielO Nieuw lid

    10 apr 2018
    1
    0
    1
    Man
    Goedendag,
    als ik als oproepkracht mijn werkgever de wazo laat aanvragen, kijken ze naar de laatste maand ivm het aantal uren?
    Wat wordt er dan maandelijks betaald?
    Is dat mijn uurloon maal het aantal uren uit de laatse voorafgaande periode??

    2e : als ik mijn uitkering direct van het uwv ontvang, krijg ik dan aan het einde vh jaar van mijn werkgever een jaaropgaaf en ook van het UWV voor de periode van zwangerschap en bebvallingsverlof?

    Of moet dat wel via de werkgever komen?
    Die betaald in die maaden namelijk niets en verloond ook dan geen uren als het uwv mij rechtstreeks betaald.
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hai DanielO,

    Je werkt als oproepkracht en je vraagt je af hoe de WAZO berekend wordt, als de werkgever deze aanvraagt.

    De berekening van de WAZO gebeurt in alle gevallen op gelijke manier. Voor de berekening van het dagloon kijken we naar het het SV loon dat je verdiende bij de werkgever waaruit je de WAZO aanvraagt. We kijken dan naar de periode van maximaal een jaar voordat de WAZO ingaat.
    We delen het SV loon door het aantal werkbare dagen in deze periode. Dit is je dagloon. Dit krijg je 5x per week uitbetaald.

    Bij de aanvraag van de WAZO kan je aangeven dat UWV de uitkering rechtstreeks aan jou overmaakt. Volgend jaar krijg je dan van UWV een jaaropgaaf.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder!

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     

Deel Deze Pagina