Opvang en gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door San99, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San99

    San99 Actief lid

    25 nov 2013
    182
    0
    16
    Weet iemand toevallig hoe het zit als we kiezen voor de combinatie van een gastouder en kinderopvang? Geldt dan ook dat je voor je tweede kind meer geld ontvangt? Onze jongste willen we liever een halfjaar later naar de opvang brengen maar de oudste is eindelijk gewend en voor haar veranderen we liever nu niet. Daarom zouden we bij voorkeur de oudste een halfjaar naar de opvang brengen en de jongste naar een gastouder, maar wellicht is dit vreselijk duur ivm teruggave?
     
  2. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Je krijgt voor beiden kinderen gewoon KOT, dat maakt niet uit of ze op 1 of 2 plaatsen zitten.

    Waarom wil je een half jaar een GO? En daarna wel naar een kdv?
     
  3. San99

    San99 Actief lid

    25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ok Dankje!!

    Omdat ze een hersenvliesontsteking heeft gehad, we daarom de inentingen even laten maar ze dan niet goed beschermd is op de ko, waar toch wel veel bacteriën en virussen zijn.
     
  4. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Na mijn idee is dit bij een gastouder net zo erg als bij de ko.
    Mijn kindjes gaan na een go, die van mijn zus naar de ko en ze zijn net zo vaak ziek..

    Een go vangt zieke kindjes vaak gewoon op, terwijl ze niet naar een ko hadden gemogen..
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou even een proefberekening maken op de website als ik jou was.
    Maar je kindje naar een go of kdv maakt geen verschil hoor, er zijn op beide locaties andere kinderen die ook virussen met zich kunnen meedragen.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar bij een gastouder komen er veel minder kindjes en bij de gastouder van ts wellicht alleen kindjes die al wel zijn ingeënt.
     
  7. San99

    San99 Actief lid

    25 nov 2013
    182
    0
    16
    Ik zou dan inderdaad voor een gastouder aan huis kiezen (anders zitten we inderdaad met hetzelfde probleem), maar het is dan wel een (tijdelijk) duur grapje inderdaad :(
     
  8. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Dan kun je je oudste ook beter thuis laten. Bij een go aan huis betaal je minimaal minimum loon.
    Dat gaat bij 1 kind ver over de vergoeding heen, maar bij 2 kinderen kan het wel.
    Dus cru gezegd zou voor je oudste niets betalen.
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    mijn kinderen gaan naar een go (al jaren) en ik heb het idee dat ze wel minder ziek zijn dan andere kindjes op een creche hoor. Iets als de waterpokken is pas gekomen toen mijn oudste bijna vier was, terwijl kindjes op een creche dat altijd eerder al hebben gehad. Er zijn nou eenmaal veel minder kinderen dus veel minder 'kruisbestuivingen' :rolleyes:
    je zou idd ook voor een go aan huis kunnen kiezen. gezien de leeftijd van je kinderen zou ik dit dan wel (voor de oudste iig) combineren met een psz of bv ochtend kdv, anders is hun wereldje wel erg klein.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn oudste kreeg pas op haar vierde de waterpokken, na 3,5 jaar op het kdv telkens de dans te zijn ontsprongen ;). Maar zou ivm verminderde afweer altijd eerder een go overwegen en aan huis is natuurlijk helemaal fijn. En in het geval van TS zou ik de oudste wel naar het kdv laten gaan, ze gaf aan dat ze daar net gewend is, dus die zou ik er niet zomaar vanaf halen.
    TS, go aan huis is natuurlijk ideaal, maar misschien is er wel een gastouder met nog geen of erg weinig kindjes op de dagen die je nodig hebt, dan zou ik dat ook overwegen, aangezien ik denk dat het in de kosten ook heel wat scheelt.
     
  11. San99

    San99 Actief lid

    25 nov 2013
    182
    0
    16
    Dank voor het meedenken allemaal! Ja het is maar voor een halfjaar deze rare situatie. Gastouder met heel weinig kindjes zou idd ook nog kunnen.
     

Deel Deze Pagina