Opvang tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Pepper92, 19 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Onze zoon gaat normaal gesproken vier verlengde halve dagen naar het kinderdagverblijf. Omdat ik dit tijdens mijn verlof niet nodig vind en ik het voor mezelf teveel op en neer-gerace vind gaat hij nu twee verlengde ochtenden. Meestal brengt mijn man hem rond 7:45/8:00 uur weg. Het scheelt ook in de kosten. Ik heb doordat ik verlofdagen en ouderschapsverlof opneem na de bevalling nog een half jaar vrij en al die tijd gaat hij die twee ochtenden naar de opvang. Vanaf half augustus gaan beide jongens samen weer de gewone dagen, dat is al afgesproken met het kdv.

    Omdat ik zo lang verlof heb vinden wij het m.b.t. het ontwennen ook belangrijk dat onze zoon blijft gaan en tot nu toe (ga nu mijn derde verlofweek in) heb ik alle ochtenden dat hij naar het kdv gaat nog afspraken gehad (verloskundige, ziekenhuis etc.). Ik heb nog geen ochtend alleen thuis gezeten. Ik vind het wel handig dat ik hem niet overal mee naartoe hoef te sjouwen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik lees veel over wat hij wil, maar wat wil jij? En als dat wegbrengen naar de opvang is: is het financieel haalbaar? Indien ja: jíj moet het doen, niet hij. Laat het compromis dan zitten in je dochter die gedurende die drie weken dat hij thuis is, thuisblijft om fulltime met haar papa op te trekken.
     
    Hopsatee en Juul75 vinden dit leuk.
  3. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    We hebben het er nog eens over gehad en hij zal mij er meer in vrij laten.

    Uiteraard heb ik graag mijn meisje gezellig bij me, maar als het niet gaat of dat ik moe ben etc dan kan ze gewoon naar de gastouder toe of naar mijn moeder.

    Bedankt voor jullie lieve reacties! Heeft me echt aan het denken gezet :)
     
    Syane en Hopsatee vinden dit leuk.
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier ging de oudste 1 dag in de week naar het kdv. Verder kwamen mijn schoonouders 1x per week oppassen en mijn moeder 1x. Ik werkte toen 3 dagen per week.
    We hebben bewust gekozen voor 1x per week kdv ivm spelen met anderen en een stukje uitdaging. Daarom dit ook doorgezet tijdens het verlof.
    Mijn moeder ging liever werken toen ik verlof had, dus zij paste niet meer op.
    Mijn schoonouders wilden heel graag blijven oppassen. Alleen in plaats van bij ons, bracht ik haar naar hen toe.
    Ik vond die 2 dagen heerlijk om even tijd voor mezelf te hebben. Gewoon even lekker niks doen ofzo. Hmm, die goeie ouwe tijd :D
     
  5. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Hier gaan ze twee dagen naar het kdv en een dag naar m’n ouders.

    Tijdens m’n verlof een dag kdv (met behoud van de andere dag na m’n verlof) en niet naar m’n schoonouders.

    Dit omdat ik als zzp’er werk en geen zin heb om m’n hele uitkering (ZEZ-uitkering is een heel stuk minder dan ik normaal verdien) kwijt te zijn aan het kdv als ik toch thuis ben.
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Onze oudste ging 1 dag in de week naar de gastouder. Ik zat vanaf week 24 in de ziektewet, maar ze bleef gewoon gaan.

    Toen ik zwanger was van nr 3 raakte ik met 12 weken werkloos. Je kunt dan nog een half jaar kot krijgen, dus mijn 2 kinderen gingen 2x per week van 9.00 tot 15.00 naar het kdv (Ik ben van go naar kdv gegaan vlak voordat ik weer moest werken na mijn verlof van de 2e). Ik kreeg al weer vrij snel last van mijn bekken en vond het heerlijk dat ik die 2 dagen even tijd voor mezelf had.
     
  7. gitaartje

    gitaartje Fanatiek lid

    12 nov 2013
    1.957
    1.229
    113
    Ik zit momenteel in mijn verlof en de dagen dat de oudste opvang heeft zijn echt heerlijk!
    Goed bijslapen na al die gebroken nachten.
    op het gemakje de baby voeden zonder ondeugende of aan-mij-hangende peuter.
    Snel wat in het huishouden doen.

    Maar vooral slapen. De jongste is hier 5 weken en ik ben nog steeds moe, moe en moe.
     
  8. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik heb sinds 2 weken verlof en de laatste loodjes wegen zwaar. Ben blij met de dagen dat mijn zoontje naar het kdv of opa en oma gaat, zodat ik even bij kan tanken :thumup:
     
    harlene2014 en Hopsatee vinden dit leuk.
  9. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier ging het gewoon door. Okee dat was toen alleen op maandag. Maar ik had t op t einde wel nodig hoor. En ze vind t leuk daar. Ze was best eenkennig dus ik was bang als ik haar thuis hield, ze weer moest wennen aan t kdv, juffen en kindjes.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Is je vriend ook hoogzwanger? Hoe durft hij daarover te oordelen. Volgens mij heeft hij daar echt helemaal niks van te vinden. Wat is dat toch met sommige mannen. Hier gingen ze 3 dagen, maar korter. Van 09.00-15.00 uur ongeveer.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Dan wordt het tijd dat je eens voor jezelf op leert komen. 2 ochtenden een compromis? Lekkere kerel.
    En zeker ook na die tijd. Ik had na 3 week echt niet alles op de rit. Veel leuker voor de kindjes om ook lekker te kunnen spelen.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  12. Pepper92

    Pepper92 Bekend lid

    4 jan 2015
    990
    421
    63
    Vrouw
    Fulltime aan het werk!
    Groningen
    Dit is gelukkig al lang uitgesproken tussen mij en mn vriend en ik kan prima voor mezelf opkomen, dankje. Ik zit echt niet onder de duim bij hem en doe al helemaal geen dingen omdat hij dat wil of omdat het moet van hem.
    Zoals je in mijn laatste reactie kunt lezen ben ik er vrij in om de opvang in te regelen zoals ik dat graag wil.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Nou wist niet dat je je aangevallen voelde joh.
     
  14. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Mama is leuk maar kindjes zijn leuker, allemaal op een kluitje bij t keukentje of de ballenbak. Ze is gek op de juffen en de "muziekles". Ik zou haar en mij geen plezier doen om hele dagen thuis te houden. Vorige zwangerschap ook bi en extreem weinig slaap gehad door haar getrap elke keer en dus ook vroeger uitgevallen dan verwacht dus wellicht dat mijn hoogzwangere ervaring al anders is, maar moet er niet aan denken om 24/7 mn dochter om me heen te hebben met zo'n pens. Komt er een tweede dan blijft zij toch echt naar de kdv gaan of ik nou wel of niet thuis ben en als mn man t zonde van t geld vindt, dan ga ik er vanuit dat hij dan t complete huishouden doet tot en met t wassen en strijken aan toe(en ik kan je verzekeren dat dat niet in zijn planning zit). Tis of t een of t ander.
     

Deel Deze Pagina