Aardappel weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

    ik ben begonnen met het toevoegen van aardappel aan de groente. Om te beginnen gepureerd en nog niet geprakt. Maar meneer weigert gewoon. Gooit het er weer uit of begint te sputteren. Gisteren in combi met witlof en appel, vandaag in combi met broccoli. Vervolgens gaat een heel hapje pure groente er weer moeiteloos in.

    Herkenbaar?
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Uhm meer herkenbaar in de zin van ik lust ook geen aardappels. Ik kreeg vroeger potjes eten en dus toen er aardappels bij kwamen at ik het niet en spuugde het uit. Toen ging mn moeder zelf koken en ook toen spuugde ik de aardappels uit. En nu lust ik nog steeds geen aardappels. Ik zou zeggen probeer eens rijst of pasta door de groente te doen misschien lust ie dat wel.
     
  3. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    geef je de aardappel droog of gepureerd met een beetje melk erdoor? Anders is het wel een hele droge hap... ik pureerde er destijds ook gewoon de groente doorheen, dan was het een beetje stamppot achtig.

    Ik heb hier voor Yuri toen hij zo'n maand of 6 was, heel veel hapjes uit het kookboek van Albert Heijn Opperdepop gekookt... vond ie heerlijk (Pb me maar als je wat recepten wilt hebben, dan typ ik er wat voor je uit). Ook op www.keukenkikker.nl kun je recepten vinden, misschien gaat de aardappel er dan wel in.
     
  4. Druif

    Druif Bekend lid

    8 jul 2006
    730
    0
    0
    @Lia, dank voor je aanbod, maar Opperdepop heb ik zelf. En hoewel hij tot nu toe alle recepten moeiteloos at, begint hij nu te mopperen. Nu ik aardappen er door meng. En dat is echt geen droge hap.
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    beetje melk er door of verdunde jus .
    of misschien klein beetje aardappel en iets meer groenten en dat dan steeds misschien beetje bij beetje meer aardappel er door heen doen.

    Esmee eet het gewoon, weer ook niet beter omdat ik al gelijk met 4 maanden aardappel er door heen ben gaan doen, ze heeft een keer alleen groenten gehda dat vond zij weer niet te eten.
     
  6. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    En als je het geprakt geeft en niet gepureerd?
     

Deel Deze Pagina