Opzoek naar tips.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jes12, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    Hallo,

    Heeft er iemand tips voor ons? Onze zoon van ruim 3 jaar is ineens erg bang om in zijn eigen bed te slapen.
    Het lijkt erop dat hij bang is voor monsters en spoken.
    Vaak blijven we bij hem zitten maar als hij dan vast sliep gingen wij weg waardoor hij vervolgens wakker werd en ontzettend overstuur was dat wij weg waren.
    Hij slaapt nu regelmatig in ons bed, of in zijn eigen bed met een van ons op het matras er naast.

    Ik heb een beloningssysteem geprobeerd maar dat werkt niet.
    Ik laat een nachtlampje aan ( eentje die alle monsters wegjaagd in zijn beleving) maar toch is hij nog ontzettend angstig.
    Ook al ligt hij naast een van ons te slapen word hij vaak nog 1 of 2x per nacht schreeuwend wakker van angst.

    Heeft iemand hier ervaring mee en tips? Ik vind het erg lastig en ook sneu voor mijn zoontje..
    Bedankt alvast

    Oh even ter aanvulling, hij plast sinds een tijd ook weer af en toe in zijn broek. Ik denk dat dit ongeveer tegelijk is begonnen met zijn angst.
     
  2. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    MIsschien een monster verjagen ritueeltje doen? Dat deden mijn ouders vroeger met mij, gingen we op monsterjacht voor het slapen, en ze hadden een plantenspuit met water omgetoverd tot monsterverjager spuit en ik kon zo de monsters weg spuiten. En verder nacht lampje en deur open.

    Of een beschermknuffel?

    Jeetje, lijkt me wel lastig en heftig ook. voor jullie allemaal. En als hij naast jullie ligt, en schreeuwend wakker word, geen nachtmerries dan? Is er veel veranderd afgelopen tijd? Veel prikkels/ spanning? broertje/zusje? Verhuizing?
     
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wij jagen ze samen weg: gaaaa wegggg monster! En niet meer terug komen stouterd!

    En dan wapper ik ze zo de kamer uit ;)
     
  4. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    Nachtlampje hebben we al lijkt nog niet te helpen.. heb vandaag een monster wegjaagt ritueel gedaan, moet nog blijken of dat gaat helpen☺
     
  5. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.839
    2.254
    113
    Ah sneu ja :(

    Ik heb mijn dochter vooral geleerd om zelf de monsters weg te jagen (dan hoefde ik het niet elke keer te doen). Het was ook elke keer hetzelfde: een groot wit paard op het hoofdeinde van haar bed.
    Het heeft drie nachten geduurd, daarna nooit meer iets over gehoord.../
     
  6. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Sneu.. Ik zou ze ook samen wegjagen of tijdelijk samen slapen. Ik herken het wel van mijzelf vroeger, was altijd heel erg bang om te slapen. Juist omdat ik nooit bij mijn ouders in bed mocht, heeft nog heel lang geduurd, mijn vader heeft zelfs de onderkant van mijn bed moeten dichtspijkeren omdat ik maar bleef roepen dat er iemand onder lag :roflmao:

    Maar even zonder gekheid, het is echt sneu als een kindje zo bang is. Misschien is het een fase, tot die tijd gewoon lekker troosten. Liggen de kamers op dezelfde gang? Misschien met de deuren open slapen zodat hij weet dat mama en papa in de buurt zijn?
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Misschien samen de kamer in spuiten met monster spray.
    Maak er meteen een leuk knutsel werkje van. Planten spuit versieren en omtoveren tot monster spray
     

Deel Deze Pagina