winterjasje (oktoberbaby)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marsja, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsja

    marsja Actief lid

    26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Ik heb nog een winterjasje nodig en wil zelf wat maken, maar wat is handig? Een echt jasje lijkt mij te warm omdat een baby altijd ergens onder zit/ligt. Zou een soort vestje van dubbel tricot of tricot voering met een fleece buitenkant voldoende zijn? Ligt in elk geval wel lekker zacht. Drukkertjes of knoopjes zodat er geen rits in de kin zit te prikken. Heb geen ervaring met winterkindjes. De oudste zijn lekker in het vroege voorjaar geboren.

    Groetjes, Marsja
     
  2. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    baby's moet je zowiezo warm aankleden dus een beetje een dik jasje kun je wel kopen hoor. een fleece jasje is ook wel warm genoeg lijkt me
     
  3. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik heb ook een winterkindje gehad en begruikte geen wintejas. Het kind kan zich dan niet meer bewegen. Ik had een fleece vestje.
    Verder liggen ze toch in een voetenzak of onder een dekentje.
    Als het heel koud was, dan deed ik er wel een kruik bij in.
     
  4. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    Ik heb een januari en februari kindje, en zij hadden een dun jasje met fleece aan, daarin konden ze al geen kant op..
    Deed ze in de maixi cosi in dat jasje met een dekentje er omheen en in de kinderwagen met dat jasje en ook hun dekje..

    Mij werd altijd verteld, kleed ze zoals je zelf ook gekleed gaat, niet te overdreven warm inpakken, in ieder geval niet veel dikker dan jezelf...nou, dan leek zo'n jasje met een dekentje me goed.
     
  5. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    ja, je hebt het precies goed. Een winterjasje is vaak te dik en heel onhandig.
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoon deden we in feb. gewoon een vestje aan een kruik bij zn voeten en een deken over hem heen.
     
  7. augustus

    augustus Niet meer actief

    Ons beebje komt in december en ik heb afgelopen week een te lief jasje gekocht bij de prenatal.
    De verkoopster zij dat het wel handig zou zijn.
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik krijg ook een oktober beeb en ik heb een dik fleece jasje gehaald.
    Mijn idee was idd ook dat een "echte" winterjas te dik is voor zo'n kleintje. Net zo'n michelin mannetje :)
    We doen er gewoon een veste onderaan en een rompertje met lange mouwen. En daarover nog een dekentje. Lijkt me warm genoeg..
    En groet hij eruit, kopen we een nieuwe :)
     
  9. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    romy is van de maand december ik heb voor haar nooit een jas gehaald ik had er wel een gekregen maar dat was echt drie keer niks meer jas als baby.. ik had haar altijd een vestje aan de baby ligt toch onder een dekentje en meestal zit er ook een een windscherm op je wagen dus koud krijgen ze het niet als je een lekker dekentje op doet
     
  10. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    romy is van de maand december ik heb voor haar nooit een jas gehaald ik had er wel een gekregen maar dat was echt drie keer niks meer jas als baby.. ik had haar altijd een vestje aan de baby ligt toch onder een dekentje en meestal zit er ook een een windscherm op je wagen dus koud krijgen ze het niet als je een lekker dekentje op doet
     
  11. marjan77

    marjan77 Bekend lid

    waar koop je die fleece jasjes?
    ik krijg ook een oktober beeb! :)
     

Deel Deze Pagina