kindje halen? heb ik daar recht op?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door syllie21, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. syllie21

    syllie21 Lid

    19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    hoi allemaal

    ik wil graag even mijn verhaal kwijt en wil even weten wat jullie er van vinden.......

    afgelopen donderdag hebben wij te horen gekregen dat mijn schoonmoeder borstkanker heeft je snap natuurlijk wel dat dat heel veel stres en slape loze nachten veroorzaakt zeker omdat mijn vriend zijn oma is overleden aan de gevolgen van de ziekte
    sinds die tijd kan ik mijn eten niet meer binnen houden en drinken gaat in kleine beetjes anders komt dat ook gelijk weer er uit verder heb ik in die 3 dagen denk 12 uur in het totaal geslapen en ben alleen maar aan het piekeren en malen
    ook ben ik gister bloed verloren en niet zo'n klein beetje ook.....
    ik heb toen gelijk mijn verloskundige gebeld en die was zo vriendelijk om even langs te komen om te kijken of alles goed was ook hebben we gepraat over de situatie en ik heb uitgelegt dat ik het even niet trek nu omdat ik ook nog eens vanaf week 15 alleen maar rot dagen heb met veel pijn

    en nou komt mijn vraag:
    weet iemand of ik er recht op heb om te zeggen dat ik wil dat ze het kindje halen? ik denk zelf omdat ik er nix in hou het niet verstandig is om te laten zitten waar het nu zit want het kindje voelt toch ook heel goed de stress die er in mij rond gaat en het eten lukt me gewoon echt niet....

    sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat iemand mij kan helpen

    groetjes syllie
     
  2. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ten eerste vind ik het echt flink bleep voor je dat dat nu gebeurt. Heb hetzelfde meegemaakt met mijn schoonmoeder en dat is gelukkig allemaal goed gekomen, maar het is een flink gevecht geweest

    Wat je zwangerschap betreft denk ik niet dat je kan spreken van ergens recht op hebben of niet.
    Je kan ze je situatie uitleggen, maar het is aan de arts of ze het in het belang van het kind en jezelf vinden of ze het gaan halen.
    Ik denk dat je er van uit moet gaan dat medici in ieder geval niet voor week 37/38 zullen ingrijpen.

    Sterkte meid. Ik hoop voor je dat je de spanning een plekje kan geven zover het gaat en toch nog een beetje van je beebje in je buik kan genieten.
     
  3. syllie21

    syllie21 Lid

    19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    ja ik ben dus aankomende dinsdag precies 37 weken dus dan mag de baby komen opzich

    bedankt voor je reactie

    groetjes
     
  4. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Beroerde situatie, zo net voordat je bent uitgerekend. :(
    Maar de baby nu al laten komen?
    Je zou het kunnen vragen, maar waarom zou je dat nu persé willen?
    Want ook al is de baby er, dan nóg zit je met spanning. Misschien zelfs nog wel meer dan nu het nog lekker rustig en veilig bij je zit.
    Ik ben natuurlijk geen arts, en ik wil ook zeker niet over jou en je baby beslissen, maar als het mijzelf betrof zou ik het eerst nog maar es een weekje aanzien om te kijken hoe de situatie zich verder ontwikkeld. Nu kun je nog mee naar het ziekenhuis en makkelijk even op bezoek, maar als de baby er is (te vroeg) heb je kans dat je wekenlang niets kunt doen om te helpen...

    In elk geval heel veel succes ermee, met je baby en ook met de zieke.
     
  5. Niet meer actief

    ik zou het eens aankaarten bij de verloskundige...het lijkt me wel dat het jouw lijf is en dat je er zeker wat over te zeggen hebt?
     
  6. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hoe kl*te jij je ook voelt (en ik kan me echt in denken dat je je echt heel k*t voelt) vindt ik het persoonlijk geen reden om je kindje nu al te willen laten halen...

    we weten allemaal dat als er geen reden voor is (medische noodzaak) dat de kleine eerder komt, het voor de kleine het beste is om te blijven zitten in mama's veilige buik tot die 40 - 42 wkn..
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ben het eens met Smoekie, het is heel klote deze situatie en de stress is ook niet fijn maar om nu je kindje te halen lijkt me ook voor je kindje niet goed.
    Als je kindje er eenmaal is dan zal je nog steeds de stress hebben ( nog meer zelfs).
    Probeer je toch wat te ontspannen hoe ontzettend moeilijk het ook is, je moet wel aan je kindje denken.
    Ik denk dat er geen dokter is die jouw kindje om deze reden zal halen of je kindje moet het ineens niet meer goed doen daarbinnen!
    Sterkte meis!
     
  8. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    erg rot voor jullie maar ik zou het kindje nog niet gaan halen als ik jullie was.
    dan komt het in een couveuse terecht waarschijnlijk en dan zit je met 2 stress sytuaties.
    mijn dochter is met 36 weken en 6 dagen geboren maar het is een geren en gevlieg een aantal keren per dag.
     
  9. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

    ik snap ook dat je in een behoorlijke rotsituatie zit, misschien kan je je verloskundige vragen om je te strippen met 37 weken dan mag je in princiepe gewoon thuisbevallen dus denk dan ook niet dat je kleintje veelste klein zou zijn

    strippen kan een manier zijn om de bevalling op te wekken bij mij hebben ze het gedaan wel medische reden maar toch ben de volgende dag bevallen van me dochter

    sterkte meid in deze moeilijke periode helaas weet ik precies wat je doormaakt

    groetjes nathalie ;)
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb het enorm met jullie te doen meid, maar het kindje halen is denk ik geen optie. je kindje komt als het klaar is, niet eerder. en als er geen medische reden is (en stress is niet zo snel ene med. reden), dan wordt het kindje niet eerder gehaald. ik zit bijv. al een aantal weken thuis, ga lichamelijk een geestelijk onderuit door de zwangerschap, maar de kleine doet het perfect, dus zelfs mijn geplande keizersnede doen ze pas met 39 weken. puur omdat dit voor de beeb het beste is. nog even volhouden dus! het is het straks echt meer dan waard en de stress wordt er niet minder van met een vroegere bevalling.
    knuf en sterkte.
     
  11. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Beste Sillie. Meid, je zit in een vreselijke k*t situatie. Natuurlijk kun je het aankaarten bij je verloskundige, maar ik ben bang dat dat geen reden zal zijn dat je kindje eerder gehaald zal worden. Een kindje zal alleen eerder worden gehaald als de gezondheidssituatie van moeder of kindje daar directe aanleiding toe geven.
    In ieder geval heel veel sterkte in deze nare periode.
     
  12. syllie21

    syllie21 Lid

    19 okt 2007
    53
    0
    0
    kapster
    hoi allemaal bedankt voor jullie reacties.....

    voor mijn gevoel is er wel degelijk wat veranderd ook met mijn buik steken krampen enz. eten kan ik gewoon niet meer en slapen doe ik hooguit 3 uur per dag/nacht ik probeer het wel maar als me eten er uit komt heeft het geen zin om het er in te blijven stoppen en als ik alleen maar leg te draaien en te piekeren nou ja goed daar slaap je ook niet van he
    de redenen waarom het ons beter lijkt om de baby te gaan halen is omdat ik niet meer eet en niet slapen ook niet goed is voor ons kleintje volgens de echo die ik vorige week gehad heb is de baby er klaar voor want de groei is eigelijk al die tijd al boven het gemiddelde geweest (papa van 2.07m) en zo kunnen we onze gedachte even op iets anders gooien want als mijn schoonmoeder geholpen is (29 nov) krijg ze ook nog eens te horen of er uitzaaiingen zijn en die kans is ong 75% en ik zie het niet zitten om ook nog eens in die periode te moeten bevallen als we nog meer rot nieuws hebben gehad

    groetjes
     
  13. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Al met al zul je toch een dokter moeten hebben die het kindje wil halen. Dus meer dan je verhaal doen kunnen jullie eigenlijk niet.
    Besluiten de artsen er niks mee te doen (wat ik denk ) dan zul je het toch moeten uitzingen.
     
  14. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    lieverd ik snap dat het heel moeilijk is, maar ik denk dat je je er ook op moet voorbereiden dat ze de kleine niet eerder gaan halen. als ik je klachten hoor is het net alsof je het over mij hebt. en de kleine wordt daar niet minder van, die heeft een goede bescherming in de buik. richt je er dus niet helemaal op dat jij vind dat het beter is en dat het waarschijnlijk zo gaat gebeuren, dan loop je alleen maar kans op extra teleurstellingen. als het wél gedaan wordt is het mooi, maar ga er niet vanuit. richt je op je moeder en als de bevalling inzet ben je echt wel dáár mee bezig. ik denk dat je moeder ook het beste voor jullie kleintje wil!? zij heeft nu óók iets om naar uit te kijken!
    dikke knuf en sterkte
     
  15. Niesje1980

    Niesje1980 VIP lid

    21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Het is een nare situatie waar jullie inzitten.
    Toch denk ik dat het verstandiger is een kindje niet te laten halen als het niet medisch noodzakelijk is.
    De lengte van je kindje zegt niets over of het kleintje er ook echt klaar voor is qua longen etc.
    Maar als je het perse wil zou ik gewoon het gesprek aangaan met je verloskundige.
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Ze zullen je baby alleen maar gaan halen wanneer het slecht gaat met de baby en er dus voor de baby een medische reden is om gehaald te worden.

    Ook bij mij hebben ze geweigerd de baby te halen, ik heb MS, ging overtijd en trok het gewoon lichamelijk niet meer. Maar de baby deed het goed, placenta was goed, genoeg vruchtwater, bloeddruk was goed en de urine ook. Uiteindelijk ben ik 3 weken overtijd gegaan en is de bevalling zelf begonnen.

    Groetjes Anita
     
  17. Niet meer actief

    nou niet geschoten altijd mis ik zou het gewoon eens overleggen
     
  18. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi hoi

    Idd zonder medische redenen ben ik het hier eens met de andere meiden, dat het kindje niet gehaald zal worden. Juist met stress is het belangrijk dat je kindje nog even lekker warm en veilig binnen zit.
    Wat betreft je slaap probleem--> een slaappil!
    Ik heb sereste of ook wel oxazepam genoemd, en slaap dr heerlijk op! Kwa eten kan ik je weinig tips geven, voor jou zal dat erger zijn als voor je kindje, je kindje pakt wel van jou lijf dus maak je daar geen zorgen om.

    groetjes dieneke
     
  19. Niet meer actief

    mamainspe ik ben estopt met het gebruiken van lorazepam en terazepam toen ik wist dat ik zwanger ben,...maar mag je dit dan gewoon gebruiken?
     
  20. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    volgens mij mag je deze medicijnen alleen maar gebruiken onder begeleiding van een arts. vind het ook een beetje drastisch hoor. ik slaap zelf ook niet langer dan twee uur per keer, maar ga echt nog niet naar de medicijnen grijpen, het is niet anders.

    ik denk dat TS misschien beter iets eerder een vk, ha of gyn kan bellen om overleg te houden.
     

Deel Deze Pagina