Bij 1e kindje, waren jullie getrouwd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maxellera, 15 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waren jullie getrouwd bij het krijgen van jullie 1e kind?

  1. Ja, getrouwd

  2. Nee, niet getrouwd

  3. Nee, wel verloofd/getrouwd tijdens de zwangerschap

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    #1 Maxellera, 15 jul 2012
    Laatst bewerkt: 15 jul 2012
    Iets wat ik me toch afvraag tegenwoordig, ligt er nog onbewust een 'taboe' op het krijgen van kinderen voor het huwelijk? Of niet meer?
    Ik vroeg me af hoeveel van jullie getrouwd waren toen jullie je eerste kindje kregen. En hoe jullie hier over denken.

    (EDIT: Ik vind zelf ook niet dat je eerst getrouwd moet zijn voor je aan kinderen begint. Waarschijnlijk zal ik ook eerder een kind krijgen dan zijn getrouwd, hoewel ik wel van plan ben ooit te trouwen. Mijn vader is wel nogal conservatief dus was benieuwd hoe jullie er allemaal over denken. Maar zoals het er nu naar uit ziet als hij er een probleem van maakt zal ik zeggen dat hij dan even met 40% van de moeders van Nederland moet gaan praten voor hij zegt dat ik het verkeerd doe ;). )
     
  2. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Getrouwd tijdens 1e zwangerschap

    Trouwdatum hadden we al gepland voordat we zwanger werden

    We trouwen omdat we van elkaar houden, niet omdat het moet voor de kinderen. Schoonouders denken hier anders over en vinden dat je eerst moet trouwen, dan samenwonen en dan pas kinderen,maar dat is een verhaal apart en ze zijn nogineens gelovig of van een andere cultuur ;)
     
  3. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Wij zijn getrouwd voor ik zwanger raakte.

    Niet omdat we dit zo wilde hoor want we waren al een tijdje bezig met zwanger worden. Had ook zo kunnen zijn dat we met baby zouden trouwen of zwanger maar goed dat was niet gebeurd.
     
  4. Kyra73

    Kyra73 Niet meer actief

    Wij waren getrouwd en dat was een bewuste keuze. Wij wilden eerst trouwen voor we aan kinderen gingen beginnen.
     
  5. mammievan2

    mammievan2 Fanatiek lid

    31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    wij zijn getrouwd toen ik 37 weken zwanger was
     
  6. MamavanF2009

    MamavanF2009 Niet meer actief

    Bij mijn eerste kindje was ik niet getrouwd (goddank) en nu krijg ik mijn tweede kindje met mijn Lief.
    Voor hem wordt het zijn eerste kindje maar hij wil (nog) niet trouwen omdat hij pas een jaar gescheiden is.
    Snap ik maar vind het toch een beetje jammer; hij is de eerste met wie ik wil trouwen, was er voorheen altijd een beetje op tegen (weet niet eens meer waarom).
     
  7. Peace

    Peace Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.553
    245
    63
    Wij waren (en zijn) nog niet getrouwd.
     
  8. Bloemmm

    Bloemmm VIP lid

    31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij zijn getrouwd toen ik 16 weken zwanger was.
     
  9. Meisje89

    Meisje89 VIP lid

    9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier niet getrouwd, intussen wel uit elkaar maar goed, daar gaat de vraag niet om.

    Kreeg wel van grootvader die op kraambezoek kwam de reactie dat hij het ècht niet vond kunnen dat ik een kind had gekregen terwijl ik niet kerkelijk getrouwd was. Hij heeft het een keertje later nogmaals gezegd. Voor mensen van die generatie is dat, over het algemeen, belangrijker. Begreep hem wel. Achteraf bekeken had dat weinig verschil gemaakt denk ik, want dan zouden we nu evenzeer wel gescheiden geweest zijn denk ik.
     
  10. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Wij zijn getrouwd toen ik 29 weken zwanger was van de tweede!
     
  11. giraf

    giraf Niet meer actief

    Bij de 1e zwangerschap niet getrouwd/verloofd (foei! :D)Bij de 2e zwangerschap met 25 weken getrouwd.
     
  12. aapje 2009

    aapje 2009 Fanatiek lid

    7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hier niet getrouwd en ik zou het niet doen omdat er kinderen zijn
    Maar moet zeggen dat ik het soms wel gek vind om te bellen naar de huisarts (vb) voor mijn kindjes en moet dan de achternaam van mijn vriend doorgeven en als ik voor mezelf ben mijn eigen naam
    dat ik dus de enige in huis ben met een andere achternaam
    Maar verder stoort het me niet,alles voor de kindjes is goed geregeld en daar hoef je niet voor getrouwd te zijn
     
  13. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    We waren al een paar jaar getrouwd toen ik zwanger werd van de eerste.
    We zijn niet bewust eerder getrouwd. Het is zo gelopen. We waren nog niet toe aan kinderen (door school oa).
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    nee toch?

    Lijkt me echt niet meer van deze tijd.

    Ik zou mensen in elk geval uitlachen als ze daar moeilijk over zouden doen. Die flauwekul hebben we hoop ik achter ons gelaten in de jaren 70

    In onze vriendengroep is bijna niemand getrouwd.

    Maar goed, ik heb dan ook helemaal niks met trouwen.
     
  15. Helise

    Helise Fanatiek lid

    4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ja wij zijn getrouwd voor ik zwanger werd van onze zoon. Wij hebben hier bewust voor gekozen, eerst trouwen dan kind(jes).
     
  16. missiej

    missiej Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    waren en zijn niet getrouwd....
     
  17. heppiedepeppie

    heppiedepeppie Fanatiek lid

    6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij waren al 3 jaar getrouwd toen ik zwanger werd. Wij zijn niet zo ouderwets dat we eerst wilde trouwen en dan kindjes, maar dat kwam zo uit. Achteraf vind ik het wel fijn ivm erkennen van kindjes e.d.
    En trouwen wilden wij sowieso al! Maar we waren toen gewoon nog niet aan kinderen toe!
     
  18. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    niet getrouwnd maar mss gaan we dat doen zodat mn vriend ook erkend wordt als vader zonder een helehoop gedoe, schijnt een heel gedoe te zijn als je niet getrouwd bent? trouwen interesseert me niks voor de rest, kzou mn huwelijk dan willen vieren met een bios en frietje in de frituur.
     
  19. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij zijn getrouwd toen ik 30 weken zwanger was van Levi
     
  20. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee hoor, helemaal geen gedoe. Gewoon even langs het gemeentehuis samen en nog een formuliertje voor ouderlijk gezag.
     

Deel Deze Pagina