Oudernetwerk voor calamiteiten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door zz Armadillo, 3 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zz Armadillo

    17 aug 2013
    47
    2
    8
    Toen mijn zoon nog naar de opvang ging was dat vlak bij het werk van mijn geliefde, dus in geval van nood kon pappa er zo zijn. Nu gaat hij naar school en dat is voor ons allebei ca 30 minuten van ons werk.
    Een paar weken geleden waren er problemen met de auto en kon hij na veel angstig rondbellen mee met de BSO, totdat pappa er was.

    De schooljuf stelde voor om met andere ouders iets af te spreken, zodat hij met een andere ouder mee zou kunnen als zich weer zoiets voordeed.

    Hoe hebben andere mensen dat geregeld? Ik vraag me af of het een goed idee is om alle ouders van de klas van mijn zoon een mailtje te sturen (ik heb een lijst) om te zien wie er interesse heeft of dat ik beter iets kan proberen te regelen met de paar buurvrouwen die ik al ken.
    Ik neem aan dat andere ouders hetzelfde probleem hebben en dat we misschien een soort inval-rooster kunnen maken.
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.075
    3.516
    113
    In zo'n geval zou ik de ouders van een vriendinnetje van mijn dochter bellen, ze heeft twee vriendinnetjes waarvan ik de moder dit zo zou vragen. een daarvan is het buurmeisje dus dat zou eerste optie zijn. En anders in de groepsapp van school, daar zitten (op een kind na) de ouders van alle kinderen uit de klas in.
     
  3. maliro

    maliro Niet meer actief

    Wij hebben een groepsapp van de klassen van de kinderen dus daar zou ik het in vragen. Of ouders van klasgenootjes vragen. Zelfs als je ze niet goed kent, mensen leren kennen is leuk;)
     
  4. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    In geval van auto stuk of iets van dien aard en 15 a 30 min later, vangt juf gewoon op. Helpen ze in de klas wat mee opruimen.
    Een keer gehad dat ik een andere auto moest regelen last minute, auto startte niet. Ik wist dat 10 min. later mijn moeder thuis zou zijn dus gebeld naar school en kids bleven bij juf. Ook als ik voor zoon een afspraak bij zijn juf heb na schooltijd, gaan ze helpen schoonmaken en opruimen of even spelen in een klas bij een juf.

    Anders mensen die dicht bij ons wonen of mijn vriendin als die er is, als die er is is het heel makkelijk uiteraard, daar gaan ze uit zichzelf ook heen als ze mij bijv. niet zien of ik zat achter een langzame auto/parkeerprobleem etc. en ik ben 2 min later. andersom ook trouwens.
     
  5. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Hier precies hetzelfde..
     
  6. Fortunae

    Fortunae Fanatiek lid

    6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier heb ik ook de nummers van de mama's van de vriendjes waarmee wel eens afgesproken wordt. De eerste zou de buurman zijn, hij belt ons ook wel eens. Daarna een vriendinnetje waar ze vaak mee speelt, en zo zou ik verder rond bellen. Zou het allemaal mislukken, woont een vriendin van mij in de buurt en mijn schoonzusje op 10 minuten fietsen. Mijn (andere) broer op een kwartier met de auto. Opties genoeg, alleen even flink mijn best doen.
     
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier zou ik ook eerst ouders van vriendinnetjes appen en anders is er ook hier een klassenapp... waarin ik het zou vragen en anders zou altijd school nog een optie zijn of ze mijn kind even 'vast' kunnen houden.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je kind eenmaal wat langer op school zit, wordt het makkelijker. Ze maken dan vriendjes en zo leer je die ouders ook kennen. Dan wordt het makkelijker om te vragen of iemand je kind even kan opvangen.
     
  9. zz Armadillo

    17 aug 2013
    47
    2
    8
    Bedankt allemaal!

    Hij gaat pas sinds september naar school en als we straks wat meer mensen kennen en hij speelvriendjes heeft, dan zal het ook gemakkelijker gaan. Tot die tijd moet ik misschien wel zo'n klasse-app introduceren, want dat hebben we nog niet.
     
  10. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik moest bij het inschrijven al opgeven wie haar op mag kmen halen als ik niet kan, dus in principe heeft zich iemand aangeboden daarvoor. Maar in de praktijk zal ik eerder een taxi nemen (maar ik zit vlakbij).
     

Deel Deze Pagina