Ouders van kinderen die naar het SBO gaan?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wachtend, 11 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Vandaag ons eerste 10 minuten gesprek gehad en ze zijn ontzettend tevreden over zoon!

    Zoon laat zien dat hij leefbaar is (vinger opsteken, wachten op zijn beurt etc)
    Wel merken ze dat hij ontzettend onrustig is van binnen (dit zie ik zelf ook!)
    Nu tot de zomervakantie verder observeren en hem sociaal emotioneel alles aanleren dmv 2x per week speltherapie en hem aansturen in de klas, en dan na de vakantie beginnen in groep 3!!!

    Zeer waarschijnlijk moeten we hem wel nog gaan testen om te kijken of hij inderdaad iets " mankeert" ze vermoeden een heel rijtje:
    * Adhd
    * Autisme
    * Hooggevoelig
    * Hoogbegaafd.

    We zijn er dus nog wel even druk mee! Zoon zelf vind het de ene dag leuk op school en de andere dag niet (net als op het regulier) en het is een allemans vriend die echt met iedereen in zijn klas speelt.

    Al met al zijn ze dus dik tevreden met hem!
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  2. Kiwi25

    Kiwi25 Niet meer actief

    Fijn dat hij goede ontwikkelingen maakt! En dat de nieuwe school goed meedenkt.
    Met kenmerken van 4 stoornissen/probleemgebieden lijkt het me lastig te plaatsen welk gedrag bij welke stoornis zou kunnen horen. Hopelijk verhelderen de testen dat om te differentieren en krijgt hij straks de goede ondersteuning in groep 3.
     
  3. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Dat hoop ik ook heel erg!
    Ik moet wel toegeven dat zoon na 3 weken de andere school al een heel stuk is veranderd. Al heeft hij nog echt wel zijn buien kan ik hem makkelijker terughalen en is hij sneller weer gekalmeerd.

    Ook is hij geconcentreerder aan het werk en doet hij veel meer werkjes. Hij is rustiger geworden en zit wat beter in zijn vel al is hij vooral s'avonds nog wel verdrietig omdat hij zijn oude school mist.

    We kunnen ju makkelijker met hem praten en kunnen hem nu ook uitleggen waarom iets niet kan of mag en ja hij gaat nog heel veel in discussie maar hij is ook sneller om zeg maar.
     

Deel Deze Pagina