Ouderschapsverlof en kinderopvangtoeslag

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door LiveLifeLovely, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Ik zit er aan te denken om na mijn officiële verlof nog ouderschapsverlof op te nemen voor een aantal maanden. Dus een aantal maanden compleet thuis.

    Onze dochter van 3 gaat op dit moment twee hele dagen naar de kinderopvang. Dit met heel veel plezier, dus haar tijdens mijn verlof thuis houden vind ik niet wenselijk..

    Maar het wordt natuurlijk een ander verhaal als ik ineens wel volle pond kinderopvangtoeslag moet betalen. Want ouderschapsverlof = vrijwel geen inkomen en volle pond kinderopvangtoeslag is een beetje te gek..

    Weten jullie hoe dit zit?
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Je betaalt hetzelfde als je nu betaald. Dus opvangkosten - toeslag.
    Toeslag kan iets hoger uitvallen omdat je jaarlijkse inkomen zal dalen. Of je moet daarna ineens meer gaan werken/verdienen.
     
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.378
    3.896
    113
    noord holland
    Je hebt in ieder geval wel gewoon recht op kot omdat je een baan hebt. Normaal in je verlof loopt dat ook door. Wel weet je niet precies wat het met je jaarinkomen doet, of je dan recht op minder hebt. maar mij lijkt het aan de andere kant juist dat hoe méér je verdient hoe minder kot je krijgt. Dus ik denk niet dat dit echt invloed zal hebben.
    Meestal loopt tijdens iemands verlof de kinderopvang gewoon door, anders zijn de kinderen ook helemaal ontwent. Dat dit nu iets langer doorloopt lijkt mij geen probleem.
     

Deel Deze Pagina