Ouderschapsverlof en vast contract

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door melissiie, 6 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Momenteel ben ik 39 weken zwanger en loopt mijn contract tot en met februari. Aangezien ik ook nog een peuter heb rondlopen heb ik het verzoek ingediend om ouderschapsverlof op te nemen na mijn verlof. Dit zou zo'n 10 uur per week zijn. Van de week kreeg ik een brief met bevestiging dat het goedgekeurd was maar dat dit niet automatisch betekende dat mijn contract verlengd zou worden... nu zie ik misschien spoken maar juist door deze regel heb ik het idee dat ze dit als reden gaan aanvoeren om geen vast contract te geven en dat ik alsnog fulltime ga werken voor hun. Dit zie ik echter voorlopig niet zitten omdat ik eerst goed wil herstellen en aan de nieuwe situatie wil wennen. Is het wel toegestaan om om deze reden geen vast contract te geven?
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Geen idee... maar als ze geen vast contract willen geven, kunnen ze altijd wel een reden bedenken...
     
  3. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    In dezelfde maand als dat ik bevallen was verliep me contract of ze zouden me een vast contract moeten geven , Pas nu bedenk ik me dat ze me helemaal geen reden hadden gegeven maar niemand bij dat bedrijf krijgt een vast contract dus wist het al van tevoren .
     
  4. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ja dat snap ik. Het is sowieso al een apart bedrijf. Maar het gaat me er meer om als ze dit als reden aanvoeren kan ik er dan juridisch iets mee? Het lijkt me dat zoiets onder zwangerschapsdiacriminatie valt
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze hoeven helemaal geen reden op te geven bij een tijdelijk contract, denk ook niet dat ze dat gaan doen.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  6. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Wat hierboven gezegd wordt idd.. ze hoeven geen reden op te geven. Dat zullen ze, als ze slim zijn dus ook niet doen.
     
  7. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Ik verwacht dat ze dit mondeling wel doen. Maar dan heb ik waarschijnlijk ook geen voet om op te staan.

    Ik verwacht dit omdat ze het liefst hebben dat ik wel blijf maar dan fulltime blijf werken. Echter heb ik aangegeven dat ik het eerste jaar sowieso het verlof wil opnemen. Dit vooral om te voorkomen dat ik te veel hooi op de vork neem, eigenlijk dus ook beter voor hun want ziektewet is erger.

    Maarja het is een mannenbedrijf, ze hadden nog nooit van ouderschapsverlof gehoord :| en misschien denken ze wel dat ze me wel fulltime moeten betalen :roflmao:
     
  8. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Ik zou proberen om iets op de mail te krijgen zodat je iets op papier hebt staan.
    Ze mogen dit niet als reden geven om je contract niet te verlengen maar helaas hoeven ze ook geen reden op te geven maar als dit benoemd word dan kun je er wel wat mee.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    De mijne trok vandaag wit weg toen hij verzoek ouderschapsverlof voor zn neus kreeg. Ik ben de eerste van een golf zwangeren, dus dit was t eerste verzoek dat hij ooit had gezien :D

    Hey, is weer mooi voor de begroting van komende twee jaren. (ik heb verzoek tot verspreiding over twee jaar gedaan, dan loopt ie af totdat ze 4 is geworden en kan ik weer mn thuiswerk halve dagen draaien die nu inmiddels onmogelijk worden, let op boven de 18 maanden heeft invloed op sociale verzekeringen zoals ww)
     

Deel Deze Pagina