Over naar nutrilon 3, of niet?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Star87, 26 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    hoi dames,

    Binnenkort zou ik over mogen naar nutrilon 3. Hoor en lees vele verhalen dat de meeste dit niet eens doen, omdat het qua voeding niet eens veel verschil inzit en voor die 2 maanden je 2 kan blijven gebruiken. Ook zou deze zoeter zijn waardoor de overstap naar halfvolle melk lastiger is. Slim bedacht natuurlijk van Nutrilon:)

    Wat is jullie ervaring? 2 blijven geven en met 1 jaar halfvolle melk of 2 maanden die 3 geven?
    Ik was zowiezo niet van plan om over te gaan naar 4 van nutrilon omdat dat gewoon niet nodig schijnt te zijn.

    Thanks weer!
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Bij zoon niet gegeven en ga het bij onze dochter ook niet doen. Geef wel nummer 2, dit doe ik tot 1 jaar en dan gewoon over op halfvolle melk (ze is flink genoeg, zoontje kreeg eerste maanden nog volle melk voor de extra vetten).
     
  3. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij hebben tot 1 jaar nog nr 2 gegeven en daarna zijn we over gegaan op volle melk. Ik vond het niet nodig om over te stappen op nr 3.
     
  4. Esz

    Esz Niet meer actief

    Hier wel overgestapt op 2. Dat blijf ik geven tot ze een jaar is en dan over op volle melk. Geen nummer 3 hier dus!
     
  5. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Lees dat jullie ook volle melk geven, zou dit beter zijn dan halfvolle melk?
    Had het nog eens nagevraagd bij nutricia, die geven (uiteraard) aan dat je vanaf 1 gewone melk kan geven, maar de dreumesmelk de ijzers inzitten die ze nodig hebben als ze dit niet uit de dagelijkse voeding halen(aangezien veel kinderen niet alles eten wat ze eigenlijk nodig hebben). En in gewone melk zit dit helemaal niet. Zet je dan toch weer san t denken. Of iemand die de voedingsstoffen en ijzers al heeft vergeleken?
    Ben niet commercieel ingesteld maar wil wel dat hij binnen krijgt wat hij nodig heeft:)
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Wat ik weet en ook aanhoud is dat als je kindje een goed en gevarieerd voedingspatroon heeft, vanaf 1 jaar opvolgmelk niet nodig is. Ze halen dan voldoende ijzer uit voeding.
    Doordat ze vanaf 1 jaar gewoon vrijwel alles mogen eten kan je dus makkelijk datgene geven wat jij belangrijk vindt voor je kind.
     
  7. Esz

    Esz Niet meer actief

    Dit ja. Mijn keuze gaat naar volle melk omdat ze de extra vetten goed kan gebruiken. Ze heeft onderontwikkelde longen en verbruikt daardoor veel meer energie. Ik denk dus dat het afhankelijk is van wat jouw kindje nodig heeft!
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Precies! Had net m'n post nog aangepast..
    In jullie geval zou ik ook zeker voor volle melk gaan.
    Hier een flinke meid van inmiddels al bijna 11kg die naar mijn idee de volle melk niet nodig heeft. Haar broer drinkt ook halfvolle melk dus wel zo makkelijk als ze hetzelfde drinken.
     
  9. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Nutrilon 3 is echt niet meer nodig. Vaak word het gegeven omdat kindjes het simpelweg lekkerder vinden dan gewone melk, het is veeeeel zoeter! Op het kdv adviseer ik ouders om af te bouwen met nutrilon 2. Dus eerst 3/4 nutrilon en de rest melk. Dan 2/4, dan 1/4.

    Volle melk is beter dan half volle. Geld eigenlijk ook voor volwassenen ;)
     
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Nee hoor, een volwassene is geen zuigeling meer dus heeft geen melk nodig ;)
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  11. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Áls je melk drink is de volle beter is mij door mijn nicht gezegd die diëtiste is maar daaf gaat het hier niet om volgens mij
     
  12. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dat verschilt echt per persoon. Mijn huisarts is ook van de volle producten maar nu ik last heb van mijn gal wordt er halfvol of mager geadviseerd.

    On topic: wij zijn na Nutrilon 2 begonnen met volle melk bij dochter. Toen dr reserves wat veel werden zijn we overgestapt naar halfvol. Als ze straks rondrent dan krijgt ze vast weer volle melk.
     

Deel Deze Pagina