Over welke anticonceptie ben jij tevreden?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimmuh, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik gebruik nu de nuvaring, en heb die "vroeger" ook jaren gebruikt. Erg tevreden over, alleen je betaald 20 euro bij voor 3 ringen. Hij zit drie weken en dan een stopweek, vind t ideaal.

    De mirenaspiraal heb ik gehad. Drama. Constant buikpijn en bloedverlies. Mn man voelde hem ook steeds. Ik heb hem eruit laten halen toen ik zoveel buikpijn kreeg na de s... dat ik bijna flauw viel.

    De pil, diverse gehad. Ethylorgestrel voor mn icsi behandelingen, prima.
    Vroeger cilest, ook prima. En micrygynon ook prima. Alleen door alle drie de pillen een enorm laag libido.
     
  2. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Hier eerst microgynon, verschrikkelijk zoveel last van bijwerkingen en ik kwam 12 kg aan. Toen over op yasemin, 13 kg kwijtgeraakt maar nog steeds last van bijwerkingen. Toen over op yaz. En alweer super veel bijwerkingen.
    Wil geen hormonen meer in m'n lijf. Na de bevalling laat ik een koperspiraal plaatsen en hopen dat dit geen bijwerkingen geeft. Zo niet geen idee wat ik dan ga doen, sterilisatie vind ik te definitief.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mirena.

    De eerste periode (richting een half jaar) was het even volhouden. Veel bruinverlies en af en toe bloed. Maar sindsdien nooit meer ongesteld geweest. Ideaal! Ik had met de pil (diverse types) vaak last van hoofdpijn,maar met mirena geen last van.

    Laatst was wel in het nieuws dat er een eerder nog onbekende bijwerking is: vrouwen met mirena schijnen meer stress te ervaren. Ik durf niet te zeggen of dit voor mij ook geldt. Ik ervaar de laatste tijd wel meer spanning, maar dat is ook iets dat zowel bij mijn persoonlijkheid als bij mijn beroep past. Ik wil daar dus niet meteen mirena de schuld van geven. Nog een jaar of 2-3 dan gaat hij eruit. Mijn man moet zich dan maar laten steriliseren. Eerst wilde ik na deze mirena meteen de volgende laten plaatsen. Maar nu denk ik toch dat ik tegen die tijd een aantal menstruaties ga afwachten en even aankijk hoe ik het dan allemaal ervaar.
     
  4. Ahava

    Ahava Fanatiek lid

    27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Pil en mirena geprobeerd, daarna nooit meer iets met hormonen.

    Wij gebruiken condooms, behalve op dagen dat ik echt niet vruchtbaar ben. De risico's nemen we voor lief, gaat nu al 4 jaar goed.

    Wie weet in de toekomst een sterilisatie van mijn man.
     
  5. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Condooms. Ik heb jaren implanon gehad, maar na mijn zaangerschap was ik vaker wel dan niet ongesteld. Staafje ging eruit en ik was er van de een op de andere dag vanaf. Pil wil ik niet, wil eigenlijk helemaal geen hormonen meer in mijn lijf. Vriend vindt condooms ook prima en als hij er problemen mee heeft dan mag hij zich laten steriliseren :D.
     
  6. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde.
     

Deel Deze Pagina