Overblijf kosten zijn duur

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JustNice, 15 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Mijn kinderen moeten omdat wij als ouders moeten werken 3 dagen per week overblijven. Uiteraard vinden ze dit niet altijd leuk, maar het moet.
    Dochter zit in groep 5 & zoontje zit in groep 2.

    De kosten van het overblijf is dit jaar verhoogd van 1,25 naar 1,50. Je hebt er niet veel over te zeggen De ouders in de oudercommissie waren het er ook niet allemaal mee eens. Maar het is toch doorgezet, omdat de kosten te hoog werden.

    Nu vind ik dat ze te veel aanbieden. Zo is er dagelijks (ma, di, do, vr) soep, vla, yoghurt, thee, chocomelk, fruit. Mij kinderen nemen niks van wat er aangeboden wordt. Ze krijgen hun boterham en limonade van thuis en die wordt keurig opgegeten en gedronken.
    Zelf vind ik dat wat ze aanbieden helemaal niet nodig is, zet een paar ouders neer die opletten of de kinderen eten wat is meegegeven , en geef ieder kind na afloop gewoon een klein snoepje of een stuk fruit.

    Overigens ben ik nu op dit onderwerp gekomen omdat 2 wijken verder een school zit waar er inderdaad niks extra's wordt aangeboden. En het overblijf 0,50 kost.

    Wat vinden jullie?
     
  2. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief

    Thee en fruit kan ik nog inkomen maar de rest vind ik totaal overbodig. Ik zou dit ook aankaarten. Het maakt de opvang onnodig duur.

    Bij ons op school kunnen ze op de overblijf een bekertje ranja en een biscuitje krijgen. Dus de dingen die je zelf tussen einde schooltijd en avondeten ook zou geven. Ondanks dat is de opvang hier wel 2.50 per middag (continue rooster, opvang vanaf 14:00) wellicht omdat er weinig kindjes zijn?

    Als je kindjes zelf eten en drinken meenemen is al dat extra wat ze aanbieden echt niet nodig. Laat de school het verplicht stellen om een middagsnack mee te nemen, dan kan je zelf ook beïnvloeden wat je kinderen eten. Ben zelf een voorstander van gezonde tussendoortjes en soep (zout) of vla (toetje) vind ik niet gepast voor een NSO/BSO. Chocolademelk helemaal niet trouwens.
     
  3. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    De overblijf is trouwens ook maar van 12.00 - 12.50

    Ze lunchen in 2 groepen ieder krijgt dus eigenlijk maar 25 minuten
     
  4. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Ik zou dit geweldig vinden. Ik betaal 1.70 en moet alles zelf meegeven
     
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier 2 euro en moeten alle eten zelf meegeven. Ze krijgen sap, melk, thee.

    Ik vind dus eigenlijk dat je zeurt om niks.
     
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wauw ik wou dat het hier zo was!

    Wij moeten alles zelf mee geven, ze krijgen niets en we betalen 2,50 per keer per kind. Ik ben dus 3x 5 euro per week kwijt.....
     
  7. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Overblijf... Lezen Eva!
    Ik ging uit van naschoolse opvang.

    Maar blijf bij mijn standpunt dat sommige dingen gewoonweg niet nodig zijn qua eten/drinken.
     
  8. Cloud9

    Cloud9 Bekend lid

    17 nov 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Wij betalen € 2,25 en daarvoor is er alleen supervisie (een overblijf moeder die alles in de gaten houdt). Moet zelf eten en drinken meegeven. Vind het dus nogal luxe wat TS schrijft (zou willen dat het bij ons zo was).
     
  9. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Hier is het 2.50 per keer (en dan gewoon alles zelf meegeven) als je een vaste dag afneemt kost het 25 euro voor een jaar.
    Ik vind het niet duur maar super handig! Ze doen wel 2x per jaar een geheel verzorgde lunch regelen de overblijf moeders.
     
    Chocolat vindt dit leuk.
  10. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Zo weinig en dan ook zoveel krijgen?! En dan nog klagen, omdat jouw kinderen hier geen gebruik van maken? Je eigen keuze zeg ik dan op mijn beurt.

    Hier kost het het €2,50 per kind en ze moeten alles zelf mee nemen. Voor die €2,50 krijgen ze toezicht van overblijfmoeders die allemaal een vog hebben en kinder EHBO. En ze krijgen een snoepje na het eten. Duur? Misschien. Kan ik het anders oplossen? Nee.
     
    Chocolat, Syane en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    #11 Fuddey, 15 jun 2018
    Laatst bewerkt: 15 jun 2018
    Hier is het €2,- voor losse dagen, maar als je het meteen voor een heel jaar afkoopt, is het goedkoper. Oh en gewoon zelf eten en drinken meenemen.
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik vind dat ook echt niet duur. Hier continue rooster en dat kost niets extra, maar voor deze opties zou ik met liefde betalen hoor.

    Maar waarom eten jouw kinderen geen soep, yoghurt of fruit? Is toch heerlijk dat ze die keuze hebben en afwisseling is goed.
     
  13. Nana01

    Nana01 Actief lid

    30 jul 2016
    218
    66
    28
    Hier is het ook 2,60 per kind per dag. Zonder eten of drinken.
    Een keertje los overblijven kost zelfs 3,50!
     
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Als we een jaarabonnement nemen dan is het €1,80 per dag. Losse dagen kosten €2,-.
    Ik vind het bij jullie niet duur!

    Hiervan betalen ze de overblijfmoeders en van de rest van het geld worden andere dingen gekocht zoals buitenspeelgoed, etc.
     
  15. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Op de school waar ik werk is het €2. Gewoon zelf eten en drinken meenemen:

    Waarom nemen je kinderen niks van wat er aangeboden wordt?
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    Dat is echt geen geld voor opvang. Laat staan waar zoveel bijzit! Wees blij dat je deze goedkope optie hebt en niet hoeft te betalen voor een bso of echte kinderopvang!

    En ga niet alleen van je eigen kinderen uit. Misschien heeft de school wel leerlingen die niets of alleen ongezonde zaken van huis meekrijgen. Ik ken helaas scholen (met achterstandskinderen) die zeer goede redenen hebben om dit soort dingen te verstrekken.
     
    Syane en HappyRabbits vinden dit leuk.
  17. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wauw zo weinig!!! Ik betaal 2.30 en ze krijgen niets extra!!
    Ik zou willen dat het 1.50 is...
     
  18. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.623
    113
    En in plaats van te klagen kan je de school ook helpen door in de ouderraad te gaan of overblijfmoeder te worden...
     
    Chocolat vindt dit leuk.
  19. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Ow echt, ik zeur.... Als ik de bedragen lees wat jullie moeten betalen. Sorry dat jullie meer moeten betalen, ik heb niks gezegd maar....

    Los van het feit dat ik loop te klagen, heb ik uiteraard geen keus de kinderen moeten overblijven omdat wij werkende ouders zijn zonder netwerk van familie om ons heen. Dus overblijf moeder worden zit er ook niet in.

    Mijn kinderen nuttigen geen van de extra's die worden aangeboden omdat ze wanneer ze thuis lunchen ook gewoon een boterham met limonade of melk krijgen. En er dus ook geen behoeft aan hebben.

    Daarnaast stoor ik me eraan, dat alleswat ze extra kopen ook vervolgens in de kliko beland. Hoorde de overblijfmoeders zeggen dat ze misschien minder soep en vla moeten kopen, want nu blijft er zoveel over. Maar wel de prijs omhoog gooien.
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    eehh ik vind dat echt weinig...

    Hier is t ergens tussen de 2,50-3,00 per keer...
    Ze krijgen wel belegd brood en drinken van daar en volgens mij is er ook fruit
     

Deel Deze Pagina