overdag niet slapen in de avond/nacht wel...? HELP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muurbloempje, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska 22

    5 dec 2007
    29
    0
    0
    Hoogezand
    hoi,
    ik herken je verhaal helemaal. Hier hebben we namelijk precies hetzelfde probleem.
    Soms slaapt ie wel een paar uurtjes overdag, maar vooral de laatste dagen blijft hij overdag maar wakker. Het is dan net alsof hij vecht tegen zijn slaap. En dat gaat door tot 's avonds de laatste voeding (ongeveer 23.00uur) en dan slaapt hij wel. Alhoewel, gisteravond had ie daar ook niet zo'n zin in.
    Wanneer ik hem overdag op de arm neem is het goed, maar zodra ik hem weer weg leg, is het huilen. En dat houd niet zomaar op. Af en toe valt hij heel even in slaap dan is het hooguit een half uurtje stil, en dan begin het weer opnieuw.

    Soms is het zo frustrerend. Je hoort constant het gehuil, maar ja....ik kan moeilijk de hele dag met hem op de arm rond lopen.

    Groetjes, Mariska
     
  2. Muurbloempje

    Muurbloempje Fanatiek lid

    Hoi allemaal..

    Hier weer even een berichtje van mij...we zijn sinds maandag bezig om hem, als hij moe is ....naar zijn bedje te brengen ...in het begin moest hij veel huilen...maar nu vandaag slaapt hij gewoon, het lijkt wel of hij de smaak te pakken heeft...hij huilt wel even maar daarna is hij stil....misschien is het stilte voor de storm maar ja dat zien we wel weer....maar vandaag doet hij het goed in ieder geval...we zullen zien...

    Groetjes van mij
     
  3. stef82

    stef82 Actief lid

    6 nov 2006
    298
    0
    0
    goed ! leg je hem nu elke keer meteen in bed na de voeding! bij onze liz werkt dit dus ook.. en zelfs nu hoor ik niks.. normaal is dit wel huiluurtje! ze is er steeds maar eventjes uit en leg haar meteen na het eten in bed. Wel ongezellig maar ze slaapt wel en dat is denk ik het belangrijkste!

    groetjes
     
  4. Muurbloempje

    Muurbloempje Fanatiek lid

    nee we leggen hem niet elke keer in zijn bedje alleen als hij moe is en dat was vandaag bijna na elke voeding ....hij slaapt nu ook weer lekker ..... :)

    Vandaag heeft hij het echt super goed gedaan...alleen is het lastig als hij last heeft van krampjes dan is hij gewoon vaker wakker ....en ik vind het zoooo zielig die krampjes..hij krijgt daar meestal aan het einde van de dag last van ....Dan knuffel ik hem extra tot hij weer rustig is en dan leg ik hem weer in zijn bedje....

    Hoe ging het vandaag met jou?

     
  5. stefanygreat

    9 nov 2007
    86
    0
    0
    Ons ventje is nu ruim 3 maanden en slaapt sinds 2 dagen heel weinig overdag. Heb er ook een onderwerp over geplaatst... Eerst werd ik er moedeloos van, maar vandaag kon ik er beter tegen. Ik was minder geforceerd bezig om hem koste wat het kost in slaap te krijgen. Hij wilde ook heel graag dicht bij mij of mijnman zijn, misschien dan toch een sprong. Het blijft gissen bij die kleintjes. Mijn schoonmoeder zei overigens dat wanneer de baby echt slaap nodig heeft, hij vanzelf die slaap wel neemt uiteindelijk. Maar tot die tijd zitten we met een jengelend kindje. Het maakt bij ons trouwens geen verschil of het een drukke dag is of dat je gewoon saai thuisblijft de hele dag.
    Groetjes!
     

Deel Deze Pagina