Wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suzie83, 31 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ben nu bijna 11 weken en we hebben het nog niet tegen de familie verteld. Nu gaan we dat wrs vanavond doen, maar nog twijfel ik of het niet nog even kan wachten. (al is dat wel minder nu we een echo gehad hebben)

    Bij hoeveel weken hebben jullie het tegen de opa´s/oma´s verteld?


    Ben nieuwschierig!

    X Suzie
     
  2. Fientje2007

    Fientje2007 Actief lid

    18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Wij vorige week al, met de mededeling het geheim te houden........ Dat heeft mijn moeder dus niet gedaan vertelde ze gisteren. Maar de volgende keer (als die er komt) vertel ik het ZEKER niet eerder dan de 12 weken echo tegen mijn moeder.
     
  3. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ben nu bijna 11 weken en we hebben het nog niet tegen de familie verteld. Nu gaan we dat wrs vanavond doen, maar nog twijfel ik of het niet nog even kan wachten. (al is dat wel minder nu we een echo gehad hebben)

    Bij hoeveel weken hebben jullie het tegen de opa´s/oma´s verteld?


    Ben nieuwschierig!

    X Suzie
     
  4. Fientje2007

    Fientje2007 Actief lid

    18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Wij vorige week al, met de mededeling het geheim te houden........ Dat heeft mijn moeder dus niet gedaan vertelde ze gisteren. Maar de volgende keer (als die er komt) vertel ik het ZEKER niet eerder dan de 12 weken echo tegen mijn moeder.
     
  5. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik heb het mijn eigen familie rond de 6 weken verteld. Op mijn werk heb ik het pas na de eerste echo (11 weken) verteld. Alleen mijn teamleiders wisten het.
     
  6. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Ja jammer is dat he! Daarom wilde ik het ook niet eerder tegen mijn moeder zeggen. Die kan ook echt niets voor zich houden. Ookal beloofd ze haar mond te houden.
    Bij ons weten 2 goede vriendinnen van mij het al en onze buurtjes. Die wisten het van begin af aan al.
    Gaan het vanavond dan aan mijn ouders vertellen. En dan ook gelijk aan iedereen.
    Vind het wel erg spannend!
     
  7. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Heb het op mijn werk ook nog niet verteld. Dat wordt waarschijnlijk volgende week tijdens mijn functioneringsgesprek. Dan zitten we toch al bij elkaar. Ben zo benieuwd hoe die gaan reageren! Hoe ging dat bij jou?
     
  8. Kanellie

    Kanellie Actief lid

    30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    De vorige keer (ging het helaas mis) wisten veel mensen het al heel erg vroeg dankzij mijn schoonvader terwijl we duidelijk hadden gevraagd het niet te doen... mijn pa en ma hadden er ook veel moeite voor gedaan het stil te houden maar hun was het wel gelukt dus erg jammer! Nu heb ik het meteen tegen mijn beste vriendin en mijn ouders/broers verteld, inderdaad met de mededeling dat ze het wederom stil moeten houden en dat doen ze ook netjes... Nu heb ik maandag de termijn echo en dan vertellen we het ook aan mijn schoonouders, heb al een kaartje gekocht en er een leuk gedicht in gezet dus word leuk denk ik... dan mag van ons ook iedereen het weten EINDELIJK hahaha spannende weken altijd :D mja vind dat iedereen het voor zichzelf moet/mag bepalen wanneer ze het vertellen, kan me namelijk heel goed voorstellen dat het moeilijk voor je te houden is met name na een eerste goeie echo!

    Liefs Nelleke
     
  9. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik moest de volgende dag, na dat ik de echo had gehad, werken. Ik heb toen een kwarktaart gemaakt en de echo's naast me gelegd.

    ik werk in de zorg en heb het daarom wel al tegen mijn teamleiders verteld. Je weet natuurlijk nooit wat er kan gebeuren en zij hielden gelijk rekening met mij.
     
  10. Merel1976

    Merel1976 Actief lid

    8 dec 2008
    245
    0
    0
    Weet je, zekerheid heb je nooit, maar als je op de echo een koppend hartje hebt gezien, is de grootste kans op een mk verdwenen, omdat de 1e aanleg gewoon goed is.
    Ik vertelde het met 10 weken aan mijn teamleider en een week later aan mijn collega's (had toen al 2x echo gehad) en nog was ik heel bang dat het 'anders' zou lopen. Nu went het al veel meer en voelt het beter en gewoon (nou jaaaa, gewoon...)er zeg maar...

    Veel plezier bij het vertellen!
     
  11. Mnq

    Mnq Bekend lid

    7 jan 2008
    822
    0
    0
    Omdat ik al een paar keer een mk had gehad en daardoor een dag haf verzuimd van werk, heb ik het op de zaak direct verteld, bijna direct dan. BIj de vorige MK kreeg ik van mn collega's een grote bos bloemen thuis en ik mocht absoluut niet eerder weer aan eht werk dan dat ik me er echt goed genoeg voor voelde. Met al dat meeleven moest ik het nu wel vrijwel snel vertellen.
    Mijn moeder wist het direct en de dochter van mijn man ook. De rest gefaseerd tussen week 11 en nu zeg maar, maar wel eerst gewacht op een "goede echo"
     
  12. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben het na de echo verteld, dus afgelopen week :D . De kans dat het verkeerd gaat als het hartje al klopt, is vrij klein en ik kon het niet langer meer voor me houden :D
     
  13. Slagroomtoetje

    Slagroomtoetje Actief lid

    13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Met 4 weken wisten onze familie het al. Niemand mocht wat doorvertellen maar helaas wist echt IEDEREEN het al met 6 weken. Mijn schoonvader kon zijn mond niet houden :(
    Mijn buurvrouw kwam me feliciteren............
     
  14. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    das ook balen ja als iemand je komt feliciteren die het eigenlijk nog niet moest weten. En het is vooral jammer dat je het zelf niet hebt kunnen vertellen!

    Daarom ben ik ook wel blij dat we het nog even voor ins hebben gehouden. Maar vanavond gaan we het vertellen. Aan de moeder van mijn vriend iig (en dat is eigenlijk hetzelfde als het aan de hele wereld vertellen ;) )
    Morgen gaan we naar mijn ouders. Ben nu al zenuwachtig! Zo raar dat straks iedereen het weet.

    Vind het alleen zo jammer dat het bij sommige mensen over de telefoon gaat worden. Zoals mijn oma en zusjes. Hebben jullie het tegen iedereen persoonlijk verteld?
     
  15. Emma21

    Emma21 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    De familie hebben we het meteen verteld. Kan het toch niet voor me houden haha
     
  16. Slagroomtoetje

    Slagroomtoetje Actief lid

    13 dec 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Mijn oma en vader wonen aan de andere kant van Nederland dus die hebben we opgebeld. De rest hebben we het face 2 face verteld. Een vriendin van ons is ook zwanger, en daar heb ik tegen gezegd..."Wat jíj hebt, heb ík ook..." :) Dus toen was het duidelijk haha...
     
  17. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Ja mijn oma en zusjes wonen ook ver weg, dus wordt daarom via telefoon, wel jammer maar ja.

    Mijn beste vriendin die zag het meteen. Ze kwam binnen en zei meteen `jij bent zwanger! Ik zie het!´ Tja, toen kon ik natuurlijk geen nee meer zeggen!
     
  18. Inggrid

    Inggrid Fanatiek lid

    4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik vindt het wel erg moeilijk om het voor me te houden. Ouders en mijn broers/ schoonzussen weten het. verteld met 6 weken schoonzussen zijn namelijk ook zwanger vondt het wel zo leuk om het dan te vertellen.
     
  19. Suzie83

    Suzie83 Niet meer actief

    Hebben het gister tegen iedereen verteld. Echt super!
    Betere reacties had ik me niet kunnen wensen!

    Echt onwijs geslaagd!

    Jullie succes als je het nog moet vertellen!

    X Suzie
     
  20. Linda1979

    Linda1979 Actief lid

    26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik heb het vrijdag aan mijn ouders verteld. En volgende week gaan we het mijn schoonouders vertellen. Verder vertellen we het tegen niemand nog. Kijk, dat zijn de belangrijkste mensen, tegen wie ik het ook erg graag wil zeggen als het misgaat. Een uithuilschouder zeg maar...

    Als het allemaal, HOOPHOOPHOOP!, goed zit, dus na een goede echo, en na de eerste 12/13 weken, gaan we het wel aan de rest vertellen...
     

Deel Deze Pagina