Overgeven

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Nutella, 21 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik 6 weken en de afgelopen 5 dagen ben ik van licht misselijk naar continue kotsmisselijk gegaan. Ik voel me echt ziek en lig in bed. Al twee keer overgegeven vanmorgen. De kotsneigingen blijven terwijl er niks meer inzit.

    Dames die dit ook hadden, hoe is het verder verlopen bij jullie?
    Ik maak me best wel zorgen dat het nog veel erger gaat worden en ik enorm ga afvallen, terwijl ik al dun ben.

    M'n huisarts belt me vandaag terug over het wel of niet voorschrijven van een pilletje. Ik hoop dat het werkt.

    Zo ellendig dit. :(
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Wat vervelend zeg dat je er zo'n last van hebt, ik hoop dat je dat pilletje voor geschreven krijgt misschien dat dat helpt!

    Het is wel herkenbaar voor mij. Met 6 weken werd ik opeens ook super misselijk, soms haalde ik geen eens het toilet.:eek::oops: Opeens was het met 14 weken weg, alsof het er daarvoor nooit was geweest! overigens ben ik wel ondanks die heftige misselijkheid stug blijven dooreten, ik dacht het maakt me niet uit hoeveel ik overgeef, maar eten zal ik. Wat ik ook merkte was dat ik absoluut niet tegen aardappelen kon, heel raar.
     
    Nutella vindt dit leuk.
  3. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Misschien moet ik dat stug door blijven eten proberen. Wel erg moeilijk om überhaupt iets te eten met die misselijkheid.
    Werd je extra misselijk van aardappelen? Mijn maag draait om bij gebakken gehakt en ketjap. Als ik er nu al aan denk.. :|
    Ik heb ook gemerkt dat melkproducten heel erg slecht vallen.
     
  4. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Zojuist teruggebeld en ik krijg metoclopramide. Iemand ervaring mee?
    Ik las op internet dat je het niet langer dan 5 dagen mag slikken.. lijkt me dus helemaal niet handig..
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Voor mij voelde dat het beste, maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat dat voor heel veel anderen juist niet werkt. Voordat ik zwanger was en moest overgeven door migraine at ik ook altijd expres door, omdat ik overgeven op zich niet vervelend vind, maar wel als er niets in je maag zit en je dan moet overgeven.

    Haha ja dat krijg je! Heb je al wel bepaald eten wat je nu eigenlijk wel zou willen eten als je niet zo misselijk was geweest, terwijl je er voor je zwangerschap niet echt naar omkeek?

    Nou ik werd niet zozeer misselijk bij het idee van aardappels, maar mijn maag vond het gewoon alles behalve een goed plan. Dus ik heb echt weken lang geen aardappel aangeraakt toen ik dat merkte. Ik eet nu bijvoorbeeld heel vaak macaroni en daar moet dan absoluut curry saus op. ( wat ik normaal echt niet lekker vind)

    Melkproducten daar krijg je sowieso meer slijm van in je keel, dus ik denk dat als je misselijk bent dat inderdaad niet echt bevorderlijk is.
     
    Nutella vindt dit leuk.
  6. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Ik herken het. Bij mij begon de ellende twee weken geleden. Ben blijven eten en drinken, omdat je toch altijd wel iets binnen krijgt, je uitdroging moet voorkomen en spugen dan ook minder erg is. Het beste ging het als ik niks at en stil bleef zitten. Ik heb al twee kinderen thuis, dus dat is geen optie. Als ik op stond at ik dan dus niks, deed snel even wat schoonmaakwerk en dan ging ik pas wat eten, waarna ik me de rest van de dag ziek voelde.

    Afgelopen woensdag heeft de verloskundige me Emesafene aangeraden. Dat slik ik nu twee keer per dag. Het zieke gevoel is weg, maar ik ben enorm suf. Ook niet ideaal, maar beter dan dat nare gevoel.

    Ik hoop dat jij je snel beter voelt.
     
    Nutella vindt dit leuk.
  7. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel @Ysabella en @Ohm Het is toch fijn van anderen te horen. Dan voel ik me gelijk minder ellendig. :)

    Ik had het trouwens niet goed gehoord aan de telefoon en ik krijg dus iets anders. Maar goed ook want er zit iets in de metoclopramide waar ik helemaal niet tegen kan. :o:

    @Ysabella Nu heb ik helemaal nergens zin in (edit: zit een heerlijk worteltje op te peuzelen nu :D), maar een weekje terug kreeg ik wel meer zin dan anders in haring met augurk en sperziebonen. Straks ga ik weer een haring proberen (eerst maar even zo'n pil nemen denk ik) maar bij het idee van sperziebonen begint m'n maag al te bibberen.
    Haha, macaroni kan ik wel inkomen! Eet je dat gewoon kaal met curry of ook nog met iets erin?
    Die melkproducten zijn ook niet zo aardig voor m'n darmen.

    @Ohm Met al twee kinderen lijkt het me wel echt een zware opgave. Ik zit ook zo veel mogelijk stil nu en het huishouden begint wat achter te lopen. Gelukkig heb ik een fantastische man die alles van me overneemt en me goed verzorgt. Hij komt zojuist met een sappig worteltje aanzetten en die lust ik wel!
    Ik heb er meer over emesafene gehoord. Misschien dat dat suffe gevoel straks wegtrekt? Hoeveel dagen slik je het al? Ik hoop dat het snel wegtrekt.
     
  8. LibelleClaire

    5 jul 2017
    79
    104
    33
    Vrouw
    Hi!

    Ik ben nu 6 weken en 3 dagen en ik ben sinds een week ongeveer echt de heeeele dag kotsmisselijk. Maar overgeven, dat komt maar niet, terwijl het me juist een enorme opluchting lijkt... Nu is het een constante maximale misselijkheid, pas tegen de avond neemt het iets af.

    Ik ben ook van het stug door eten en ik probeer ook zoveel mogelijk te drinken, dat gaat lastiger... Ik ben ook vrij tenger en wil sowieso niet afvallen, dus ondanks de misselijkheid eet ik over het algemeen juist meer dan normaal. Ten eerste omdat ik dan net een heeeeel klein beetje minder misselijk ben (voor welgeteld 1 minuut haha), ten tweede omdat ik elk half uur een lege maag heb voor mijn gevoel en ten tweede omdat ik gewoon voel dat mijn lijf het nodig heeft. Maar fijn is anders!

    Niks wat ik normaal eet, vind ik nu nog lekker, en alles wat 1 dag helpt tegen de misselijkheid, daar walg ik de volgende dag van. Is dat herkenbaar???
    Vandaag leefde ik op havermoutpap, beschuit en crackers met boter en jam, tomaten opkikker soep en fruit. Avond eten gaat gelukkig wel, dan maak ik even een inhaalslag en eet ik extra goed :)

    Wat bij mij nu werkt is 3 droge beschuitjes voordat ik opsta en ga ontbijten. Ik dacht eerst dat 1 genoeg was, maar als je een snelle stofwisseling hebt, heb je gewoon meer nodig om je maag te vullen 's ochtends als je zwanger bent en voordat je opstaat blijkbaar, terwijl ik echt geen extreem grote eter ben of zo.

    Ik vind het allemaal 1 groot avontuur! Geen idee wat me nog te wachten staat, ik ben nog nooit zwanger geweest en het zwanger worden was zelf een behoorlijk proces, ik heb maandag al mijn eerste echo en ik hoop ZO dat die goed is... Echt heeeeel erg spannend!

    @Nutella succes, en blijven eten want je lijf en vruchtje hebben het nodig (zo probeer ik maar te blijven denken als ik tegen de misselijkheid in aan het eten ben...)! En @Ohm, ik hoop dat je toch nog kan functioneren ondanks de sufheid!
     
  9. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    @LibelleClaire Zoooooo herkenbaar! Ik ben ook tenger, snelle stofwisseling en eerst at ik meer dan normaal, maar sinds het overgeven is dat veel minder geworden. Maar inderdaad, heel even na het eten alweer veel honger en wat ik gisteren heerlijk vond kan vandaag m'n neus uit komen.
    Die drie droge beschuitjes zouden er bij mij alleen echt niet ingaan. Hoe krijg je dat weg?!
    Voor mij ook de eerste keer zwanger en het is zo raar dat je lichaam dan ineens zo compleet anders is dan wat je gewend bent. Als het niet lekker gaat moeten we maar goed onthouden waar we het voor doen. Nog wat weken en dan is de misselijkheid hopelijk over.
     
    LibelleClaire vindt dit leuk.
  10. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Dankjewel @Nutella en @LibelleClaire voor jullie medeleven. Lief.

    Die droge biscuitjes eet ik ook. Die super goedkope maria vier rollen in een pak van de Lidl, dat gaat goed. En appels, vooral Granny Smith. Verder drop, ook goed voor mijn bloeddruk, die altijd laag is. Andere dingen heb ik de ene dag zin in en walg ik de andere dag van.

    Ik hoop voor jullie dat de eerste echo goed is, wat een spanning hè? Dat is ook nog zo als je al twee kinderen hebt hoor. Ik probeer ook het doel voor ogen te houden, maar ik baal ervan dat ik er zo weinig voor de kinderen kan zijn en ik ben ook niet echt gezellig. Ach ja, ik hoef nog maar één keertje. Hahaha.
     
    Nutella en LibelleClaire vinden dit leuk.
  11. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    In het begin pakt je kindje sowieso wat 'ie nodig heeft van jou. Dus als je afvalt is dat nog niet meteen zorgelijk. Zorg dat je genoeg vocht binnenkrijgt en neem echt alleen waar je trek in hebt. Eet over de hele dag kleine porties en begin in de ochtend meteen met wat te eten (droge cracker of vla) Dit dan echt laten halen door je partner en in bed opeten, want als je gaat lopen wek je die misselijkheid weer op.
    Ben zelf ongeveer 10 weken misselijk geweest met spugen etc. Pilletjes hielpen helaas niet. Alleen maar rustig aan doen en verdeeld over de dag eten/drinken.

    Succes!
     
    LibelleClaire en Nutella vinden dit leuk.
  12. Smurfje1

    Smurfje1 Actief lid

    2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Hier ook heel herkenbaar, ik ben beginnen overgeven rond een week of 6. Eerst gaf ik mijn eten over en erna was het puur gal omdat mijn maag leeg was. Nu bijna 11 weken ver en ondertussen al 8 kilo kwijt, de gynaecoloog maakte er haar geen zorgen in en zei dat het geen kwaad kon en dat het kindje alles neemt wat het nodig heeft.

    Ik kreeg primperan tegen de misselijkheid en die helpt wel een beetje.
    Meestal verdwijnt dit ook rond de 12 weken dus ik hoop dat ik er bijna vanaf ben.

    Bij mij werkt vanillepudding goed en beschuit met confituur. er staat dan ook een pot confituur en beschuitjes naast mijn bed, voordat ik opsta eet ik een beschuitje en dat lijkt een beetje te helpen.
     
    Nutella vindt dit leuk.
  13. diem

    diem Actief lid

    26 okt 2008
    203
    2
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal, hier vergelijkbare klachten: vanaf week vijf a zes klachten, vanaf week 8 nergens meer toe in staat, waarop ik begonnen ben met Emefasene. Mij helpt dat echt goed, maar nu ik tegen de 11 weken aanloop voel ik me toch weer steeds beroerder en moet ik soms alsnog spugen. Wat ik vervelend vind is dat mijn huisarts wil dat ik na een week steeds een dag stop om te kijken of het nog nodig is Tsja als ik mét al moet spugen wil ik niet weten hoe t zonder is . Schrijven jullie artsen het ook steeds maar voor een week uit of wel langer? Ik hoop voor iedereen op mooie en goede echo's, want dan zie je weer waar je t allemaal voor doormaakt (dat vergeet ik nl door alle ellende en de hectiek van gezin en werk weleens (erg he?!)). Sterkte allemaal
     
  14. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Jeetje @Smurfje1 8 kilo in 5 weken vind ik wel schrikken. Hoe voel je je dan nu?

    Voordat ik zwanger werd ben ik eerst 6 kilo aangekomen omdat ik dun ben. Maar liever raak ik die buffer ook niet kwijt, maar als het moet dan kan het.

    Sinds twee dagen slik ik Suprimal. Dat kan je gewoon ook zonder recept kopen. Helaas wordt het niet vergoed en als ik uitreken wat het me zou kosten voor misschien wel twee daags 10 weken lang... Ik ga vragen of ik Emesafene kan krijgen, dat is hetzelfde als Suprimal, maar krijg ik misschien wel vergoed?
    Het werkt erg goed gelukkig. Ik neem er een als ik wakker wordt en vraag dan manlief om wat eten te maken. Dan blijf ik nog even liggen en dat gaat goed. In de middag merk ik wel weer dat de misselijkheid toeneemt dus neem ik maar weer een pilletje. Ik word er wel heel moe van en hoop dat dat snel overgaat.
    Gelukkig werkt dit middel dus, want aan de Primperan moet ik echt niet gaan. Daar heb ik zulke nare ervaringen mee. Brrrrr. :confused:

    @diem Lijkt me ook dat als je al misselijk bent MET Emesafene, je nog veel misselijker bent zonder.

    Ik vergeet ook steeds dat ik zwanger ben. Of nou ja, ik denk er niet zo aan. Alleen als ik 's nachts en 's ochtends uit bed ga en m'n borsten weer wat zwaarder en gevoeliger zijn, dan denk ik wel ahhh lekker zwanger!!!! :D
     
  15. Niennientje

    Niennientje Niet meer actief

    Suprimal mag gewoon tijdens de zwangerschap dus?
    Dan ga ik dat zo ook even halen, overleef ik misschien de zondag wel haha. Maandag ook maar de huisarts bellen.

    Sterkte, pittig die misselijkheid he...
     
  16. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Ja! Bij kruitvat en andere drogisten gewoon te koop. Het is hetzelfde als Emesafene, alleen zit daar ook nog eens vitamine B6 bij.
    Succes met de misselijkheid!
     
    Niennientje vindt dit leuk.
  17. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    @diem mijn huisarts heeft gewoon een vol doosje voorgeschreven met drie strips. Op zich snap ik wel dat het niet de bedoeling is dat je het blijft slikken als het niet nodig is, of misschien niet goed werkt, maar ik snap ook dat je je op deze manier erg gecontroleerd voelt. Als je nog steeds zo beroerd bent met, kun je misschien beter een ander middel proberen?

    Ik nam er twee per dag. Gisteren heb ik toch twee keer over gegeven. Vanmorgen even getest hoe het ging zonder. De hele dag best goed gegaan, al merk ik wel meteen dat geuren weer leiden tot misselijkheid. Ik ga er straks weer eentje nemen, maar wel proberen of het morgen zonder gaat, misschien kan ik wel met eentje per dag.

    Hoe is het bij jullie? Wanneer staan de echo's gepland?
     
  18. Smurfje1

    Smurfje1 Actief lid

    2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik voel me redelijk oké ik ben wel de hele dag moe maar heb vakantie dus ik geef er gewoon aan toe en ga sommige dagen gewoon van het bed naar de zetel :p

    Ik woog 3 kilo teveel dus zo rampzalig is het niet.

    Ik heb al 2 echo's gehad door mijn vorige miskramen en het kindje zit perfect op schema dus maak me niet zoveel zorgen.

    Ik ben juist blij dat ik zoveel voel stelt me gerust want dit had ik allemaal niet bij de miskramen.

    Ik hoop dat het voor jou snel voorbij is dat je kan gaan genieten.
     
  19. Smurfje1

    Smurfje1 Actief lid

    2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik voel me redelijk oké ik ben wel de hele dag moe maar heb vakantie dus ik geef er gewoon aan toe en ga sommige dagen gewoon van het bed naar de zetel :p

    Ik woog 3 kilo teveel dus zo rampzalig is het niet.

    Ik heb al 2 echo's gehad door mijn vorige miskramen en het kindje zit perfect op schema dus maak me niet zoveel zorgen.

    Ik ben juist blij dat ik zoveel voel stelt me gerust want dit had ik allemaal niet bij de miskramen.

    Ik hoop dat het voor jou snel voorbij is dat je kan gaan genieten.
     
    Nutella vindt dit leuk.
  20. Grace80

    Grace80 Fanatiek lid

    29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Let er alleen op dat je met het spugen niet gaat uitdrogen. Twijfel je of ga je je steeds slechter voelen bel de huisarts. Dan kan het zijn dat je eventueel vocht nodig hebt via een infuus.

    Ik begon me met 7 weken steeds slechter te voelen en heb toen emesafene gehad en later primperan erbij. Met 15 weken ben ik uiteindelijk uitgedroogd in het ziekenhuis beland en heb daar emesafene en zofran gekregen en sondevoeding aangezien ik niks kon eten. inmiddels ben ik 27 weken en gebruik nog steeds de emesafene en zofran en heb nog sondevoeding.

    Een tip, eet waar je trek in hebt en drink waar je trek in hebt. ik drink naast mijn sonde alleen cola. Mijn gynaecoloog heeft liever dat ik cola drink dan dat ik niks kan binnen houden.

    Hopelijk is het allemaal te doen en gaat het voor jullie allemaal beter.
     
    Nutella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina