Overladen met kraamcadeaus: ideeën?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door Pluis90, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis90

    Pluis90 Lid

    14 dec 2016
    78
    9
    8
    Vrouw
    Wij worden overladen met cadeaus, nu in deze kraamtijd. Het is zo lief! Want iedereen pakt flink uit met kraampakketten, kleding, boekjes, knuffels en speelgoed in alle soorten en maten. Maar nu... het overzicht is zoek, het is wel erg veel. Van sommige cadeaus weten we ook dat we het waarschijnlijk niet gaan gebruiken om verschillende redenen. Maar we willen het ook niet weggooien. Het weer als cadeau doorgeven lijkt me ook raar en past niet bij ons.

    Het lijkt mij juist leuk om het een nieuw/ander leven te geven.
    Ik weet alleen niet aan wie/hoe?
    Zelf dacht ik aan het ziekenhuis (kinderafdelingen) of een kringloopwinkel. Maar misschien hebben jullie nog andere ideeën? Ervaringen?
    Ik hoor ze heel graag! Alvast bedankt :thumup:
     
  2. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Er bestaand stichtingen voor vrouwen die zwanger zijn maar geen of weinig geld hebben, zoals tienermoeders.
    Deze stichtingen maken pakketten voor de eerste maanden met kleding/speelgoed en andere benodigdheden.

    Kan bijv ook naar blijf van mijn lijfhuizen kijken of wat je zegt ziekenhuizen of Ronald mcdonald huis (geen idee of die het overnemen)
     
  3. Minniemouse1974

    Minniemouse1974 Fanatiek lid

    14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Of je geeft het af bij de voedselbank.
    Die kinderen zijn er blij mee.
     
  4. suzies

    suzies Bekend lid

    8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik zou het zelf niet naar een kringloop brengen. Daar wordt het gewoon weer verkocht.

    Misschien is dit wat voor je? http://www.stichtingbabyspullen.nl/

    Vind het wel een mooie gedachte dat je dat doet.
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Inderdaad stichting babyspullen.
    Of dingen verkopen en er wel leuke dingen van kopen voor de kleine of het geld doneren aan ern goed doel :)
     
  6. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb al regelmatig dingen naar Het Babyhuis gebracht. Een plek waar tiener moeders veilig hun kindje kunnen baren en het moederschap leren.

    Ook intiatiefnemer van de vondelingluikjes. Deze organisatie leeft van donateurs en giften.
     

Deel Deze Pagina