Overtijd! Wie ook over tijd bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door ButterflyPassion, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    He dames,

    Ik ben momenteel 40+4w zwanger. Gisteren controle gehad bij de gyn. Baarmoedermond was verstreken en heb 2cm ontsluiting. Ben gestript maar helaas, nu ruim 24h later nog geen bevalling. Het enige wat ik al weken heb is harde buiken. Inleiding staat gepland met 41+4w, maar hoop natuurlijk héél erg dat de bevalling vóór die tijd nog spontaan begint.

    Dus wie o wie gaat me moed geven door het delen van haar ervaring met het spontaan bevallen na de 40 weken? En had je voortekenen of begon het 'ineens' ?

    Kom maar op! Kan wel een beetje goede moed gebruiken :D
     
    Dalabo8585 vindt dit leuk.
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ja, ik! Ik ben beide keren na het strippen spontaan bevallen.
    Bij mijn jongste heeft ze twee keer moeten strippen. 1 x op 40.5 en 1 x op 41.0. Bij die laatste keer dus op 41.1 bevallen en de inleiding stond al gepland.

    Succes!
     
    Dalabo8585 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  3. Dalabo8585

    31 okt 2014
    35
    1
    8
    Vrouw
    Zo nou ik lees lekker even mee hier!! Ben momenteel 41+1 en vanmorgen voor de derde keer gestript..... heb al drie cm ontsluiting maar vooralsnog geen weeën..... Ik hoop echt dat deze keer het strippen wel een effect gaat hebben :)

    Maandag (indien er nog niets is) moet ik naar de gynaecoloog voor een CTG + vruchtwateronderzoek. Ik hoop dat het niet zo ver gaat komen :eek:

    :)
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. Summerbloom

    Summerbloom Bekend lid

    27 nov 2011
    575
    16
    18
    Van de eerste bevallen met 41.2 , van de tweede met 40.5.
    Beide keren spontaan zonder strippen of andere handelingen.
    Bij de tweede wel bitterlemon gedronken:p
     
    Dalabo8585 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  5. CenM

    CenM Bekend lid

    20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben de eerste keer met 41.2 bevallen. En de tweede met 41.6. 2 uur voor inleiding zelf weeën gekregen gelukkig. Bij beiden echt ineens begonnen. Nou ja, eerste was beetje langzaam oplopend hele dag aan r rommelen en in de avond de echt serieuze eerste wee.. Maar voor die dag nooit ook maar 1 harde buik gehad. En tweede begon uit het niets met een flinke wee en 3u later was baby er.

    En momenteel 40.6 zwanger en wacht ik weer.. Gisteren gestript en vandaag rommelt het af en toe, dus ben erg benieuwd of ik de 41 weken weer haal.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  6. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Alweer de 40 weken voorbij :O succes met de laatste loodjes @ButterflyPassion!

    Ik heb beide keren de 40 weken niet gehaald, dus ik kan je geen positieve ervaring op dit gebied geven ;) Maar heel lang kan het niet meer duren!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  7. CenM

    CenM Bekend lid

    20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het gerommel is stil gevallen dus 41 weken and counting..
     
  8. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    O deze verhalen doen me goed dames! Ik krijg weer een beetje moed :) Meer verhalen zijn altijd (heel erg:D) welkom!


    Jammer CenM, hier wat gerommel geweest vanacht, maar nu weer helemaal niks.
     
  9. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Gebeurd zo vaak hoor! Ik ben spontaan bevallen met 41+3 en mijn moeder is bij mijn zusje zelfs spontaan bevallen met 43 weken.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Mijn eerste zonder enig voorteken gestript bij 41+2 wkn, de volgende dag (41+3 wkn) bevallen (inleiding stond al gepland bij 42 wkn).
    Mijn tweede bij herhaling niet te strippen want potdicht, zonder voortekenen opeens weeën gekregen en bevallen 41+5 wkn (inleiding stond al gepland bij 42 wkn).
    Mijn derde niet te strippen want potdicht, zonder voortekenen opeens vliezen gebroken en de dag erna bevallen (41+0 wkn).

    Mijn beide schoonzusjes zijn bij 41 wkn spontaan bevallen.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  11. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dank dames voor de ervaringen, doet me zo goed!:thumup:
     
  12. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja hier ook ervaring om te delen! Ik las al stilletjes mee in het 1 t/m 15 juli clubje want ik was 4 juli uitgerekend. Mijn eerste zoon is met 40.2 geboren dus je begrijpt, bij 40.3 begon ik m al te knijpen. Ik heb me twee keer laten strippen en toen kwam met 41 weken precies de bevalling spontaan op gang. Na het strippen heb ik wel nog even een flinke wandeling gemaakt.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  13. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    40+5
    Bevallen zonder dat ik gestript was.
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  14. Humava

    Humava Niet meer actief

    Van de oudste bevallen met 40+4 zonder strippen.
    Van de middelste met 40+3 bevallen zonder strippen o.i.d.

    Hopelijk begint het snel bij je!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  15. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Met 40 w nog potdicht.. 3x gestript en met 41 weken bevallen. Het zette pas door toen ze mn vliezen braken. Maar het wil allemaal niks zeggen. Hoor ook wel eens dat iemand nog potdicht zit en diezelfde nacht bevalt :D
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  16. Banana

    Banana Fanatiek lid

    29 jun 2014
    2.040
    613
    113
    Hier met 41+0 spontaan bevallen!
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  17. Bioluun

    Bioluun Fanatiek lid

    20 sep 2015
    3.983
    1.638
    113
    Eerste met 42 weken precies spontaan bevallen. 45 minuten na m'n eerste wee zou ik worden ingeleid :)
    Bij de andere twee met 41+5 ingeleid. Bij de eerste na een tegenvallende ctg, bij de tweede gepland. Maar ja, misschien hadden ook die twee eigenlijk graag nog twee dagen blijven zitten ;)
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  18. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken hoe kort je baarmoederhals is. Ik heb nu 1 cm ontsluiting gratis en voor niks, maar mijn cervix is nog steeds lang en niet verstreken, bmm begint iets zachter te worden, maar niets wijst op een spontane bevalling op 38 weken. Zeg nooit nooit, maar ik verwacht het totaal niet en ik denk dat de gyn ook raar zou staan te kijken mocht het wel gebeuren deze week :D
     
  19. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb ondertussen ook een verhaal! Pp 40+3 gestript. Vanaf 40+5 verlies slijmprop en veel slijm. Op 40+6 begonnen snachts spontaan de weeën. Smiddags om 15.00 uur is onze mooie dochter geboren. :)
     
    Ikzelf, Luna30, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik ben vandaag 40 weken en denk niet dat er voor middernacht een bevalling op de planning staat helaas. Gister gestript en behalve wat stug (soms bruinig) slijm en krampen en af en toe een felle steek van onder nog niks gebeurd. Had 1 cm ontsluiting en verstreken baarmoederhals. Eind van de week gaat ze me nog een keer strippen dus ik hoop dan dat er iets meer ontsluiting is zodat ze het vlies beter los kan halen :) Hier ook anders inleiding met 41+4 :cry:
     

Deel Deze Pagina