Ovulatie inductie starten in juli 2018 wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Blondie685, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Vanmorgen weer een fm gehad, er groot gestaag iets haha, bms was van 4 naar 6 gegaan follikel was maandag dacht ik 9mm maar dat was 6mm en nu 9,7mm en aan de andere kant zat ook 1 van 9mm maar die was hetzelfde gebleven. Zaterdag weer terug, ze durfde zondag niet aan en maandag al helemaal niet, omdat het ineens kan ontploffen bij mij natuurlijk. Ik moest wel op 75 eenheden blijven.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    @Blondie685 ik heb even een linkje met meer info over het pompje opgezocht:

    https://www.umcg.nl/NL/Zorg/Volwassenen/zob2/OpwekkenEisprong/OpwekkenEisprongMetEenPompje/Paginas/default.aspx

    Ik ben inderdaad gediagnosticeerd met PCOS. Ik ben nog nooit uit mezelf ongesteld geweest. Mijn hormoonwaarden zijn normaal alleen mijn oestrogeen is aan de lage kant. Verder geen gekke dingen. Heb een MRI laten maken enige tijd geleden gezien ik zelf drie maanden te vroeg ben geboren, maar ook met mijn hypofyse lijkt alles normaal te zijn. De reden dat ik geen cyclus heb, blijft nog een raadsel.

    Dank dat ik ook mee mag praten haha. Zal ook mijn ervaringen delen als het pompje er eindelijk op zit.
     
  3. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Okee duidelijk. Er wordt idd niet veel gebruik van gemaakt. Ik ken wel iemand die zwanger is geraakt dmv het pompje. Krijg jij ook echo’s om te kijken hoe de groei gaat? En kunnen ze tussendoor de dosering nog verhogen als het niet genoeg doet?
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Kreeg helemaal geen meldingen.
    Heb goed en minder goed nieuws.
    Goed: we hebben het huis en hebben al getekend. Zitten nu in de 3 dagen bedenktijd.
    Slecht: mijn contract wordt niet verlengd einde jaar. Een behoorlijke domper want wat een rot moment i.v.m. verhuizen en verbouwen. We kunnen het financieel wel aan (spaargeld) maar dan nog. De timing is klote. Ik heb vanochtend Ovitrelle gezet en mijn nod is 6 oktober maar we overwegen wel na deze ronde even een korte pauze in te lassen. Daar zijn we nog niet helemaal over uit omdat ik weiger mijn leven stil te zetten voor zoiets. Ik bedoel, ik ga echt niet mijn droomhuis en kinderplannen in de wat schoppen omdat een of andere troela besluit mijn contract niet te verlengen (er is simpelweg geen budget meer voor me en ze moesten me een vast contract aanbieden. Reorganisatie enzo). Aan de andere kant: verhuizen, verbouwen, een andere baan zoeken is al veel. Ik wil niet dat O. daar onder lijdt dus dát zou voor ons een reden zijn om een korte pauze in te lassen. Maar we zijn er nog niet helemaal over uit. Verder baal ik natuurlijk als een stekker.. maar ik focus me óók (juist!) op de leuke dingen: wij hebben ons droomhuis gekocht en gaan het verbouwen tot nog meer ons droomhuis....
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  5. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113

    Oh wauw wat een veranderingen in korte tijd! Hopelijk vind je snel een nieuwe baan en ik snap idd dat je een pauze wilt in lassen. En gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis! Spannend zeg en super leuk!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Myrthew

    Myrthew Bekend lid

    13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Ik krijg inderdaad om de twee weken een echo om te checken of het middel werkt en de dosis kan verhoogd worden.
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  7. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Vandaag Iui 2 gehad.
    Helaas na bewerking een vcm van 0,34 dramatisch laag dus. Iui is wel gewoon door gegaan, maar heb al wel een afspraak met mijn gyn volgende week. Ik denk dat ik door moet naar icsi... uit eindelijk ben ik er redelijk door aangeslagen. Ik gooi het maar op de pregnyl....

    Balen @Nina Sanders. Ik snap dat het even veel werd. Succes, hopelijk heb je snel weer een baan.

    @Myrthew welkom hopelijk mag het snel raak zijn
     
  8. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Wie heeft er ervaring met clomid en bij hoeveel mm de follikels springt
    Vandaag een meting gehad hij was 22 mm
    Ovulatie test gedaan nog niet positief
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Aiii dat is echt balen zeg! Zie je op tegen de icsi? Schijnt best wel heftig te zijn de punctie enzo. Mijn vriendin ging voor icsi maar... uiteindelijk toch twee keer zwanger geraakt door een escape iui dus geef de moed niet op!
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Thanks, maar ook balen voor jou! Fingers crossed dat het toch raak mag zijn deze ronde.
    Ik heb morgen trouwens een koffie afspraak met iemand die ik heb benaderd en een bureau heeft in het type werk wat ik doe. Geen sollicitatie maar zie het meer als een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Wie weet..

    Verder heb ik dan nu toch echt de keuken zoals ik hem hebben wil! :thumup: Zo onwijs gaaf. Ik laat hem iemand voor me in 3D zetten en kan niet wachten om dat te zien! :D Straks zijn mijn ideeën in mijn hoofd gruwelijk lelijk! Haha!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  11. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Wat balen @miniVosje :( Hopelijk zit er toch 1 goede sterke zwemmer tussen ;)

    @Nina Sanders wat fijn dat jullie het huis hebben maar wat balen van je baan! Hopelijk vind je snel iets nieuws!

    @Amch hier geen echo’s gehad bij clomid dus geen idee... maar je test ziet er al netjes uit dus zal vast niet lang meer duren..
     
  12. Marielle1985

    Marielle1985 Bekend lid

    20 mrt 2015
    661
    549
    93
    Ik heb clomid geslikt in 2014/2015 met 150mg had ik een cyclus van 37 dagen. Na 4 maanden was het raak. Follikels kunnen volgens mij best groot worden voor ze springen. Volgens mij niet groter dan 30 . Ze groeien 1 a 2 mm per dag.
    Ik slik nu overigens geen clomid meer. Ben immuun er voor geworden.
     
  13. Nikita94

    Nikita94 Actief lid

    27 okt 2017
    360
    170
    43
    Vrouw
    Ik heb niet tot zo ver echo’s gehad. Laatste echo was mijn ei 18mm en zeiden ze al dat die hij de volgende dag zou springen,maar toen bij mij ook nog dagen doorgegroeid.
    Dag hiervoor ook een ovutest gedaan?
    ik kan je helemaal begrijpen als je even rust neemt, hoe moeilijk het misschien ook is. Ik hoop dat je snel weer een nieuwe werkplek hebt gevonden. Misschien morgen wel al iets na een leuk gesprek :)

    Gefeliciteerd met je nieuwe huis!!
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Jeetje Nina, dat is allemaal niet niks...
    Maar gefeliciteerd met je huis!

    Follikels springen gemiddeld bij 20-26 mm geloof ik.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dankje. Jullie zijn lief!
     
  16. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Even tussendoor, wat interessant! Ik ben tot mijn 24e ook nog nooit uit jezelf ongestels geworden (en in totaal uit mezelf maar 2-3 keer ). En ook ik ben 3 maanden te vroeg geboren. Ik heb mezelf vaak afgevraagd of dat er iets mee te maken heeft gehad.
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier nog 1.
    Ik ben zelf met 28 weken ook geboren.
    Maar wel vanaf mijn 11e gaan menstrueren. En zwaar ook.
    Later verdween mijn cyclus (ben toen ook wel veel afgevallen). Ook toen ik weer een egzond gewicht bereikte is dit niet meer spontaan hersteld.
    Toen wij afgelopen zomer weer begonnen met de behandelingen heb ik zowaar voor het eerst sinds 15 jaar ofzo spontaan (uit mezelf dus) een bloeding gekregen. Volgens mij is dit meer een reactie op de provera geweest.
     
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En ook hier lage oestrogeen waarden en Pcos!
     
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dank. Deze ronde maken we sowieso af hoor. Was nog wel een discussiepunt hier overigens. We bekijken het per ronde gewoon. En hangt ook erg af of ik denk spoedig een andere baan te vinden. :)
     
  20. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik had vanochtend weer negatieve test. Dus wachten op menstruatie..
     

Deel Deze Pagina