Ovutesten gebruikt, overtijd, en neg zwangerschapstest: Meedenkers gevraagd!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nic87, 20 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken..

    4 mei (cyclusdag 21 dit keer) een positieve ovulatietest van Sensitest en van Clearblue (Die met smiley)
    Daar vanuit gegaan denk ik dat mijn eisprong 5 mei is geweest. (Test was die dag ook niet meer positief)
    Ik word altijd precies 12 dagen na die vermoedelijke eisprong ongesteld.
    17 mei was de dag van mijn te verwachten menstruatie (nod).
    Tot op heden geen menstruatie al voelt het al dagen alsof het elk moment kan komen en wat vage klachtjes die ik normaal niet heb.
    Vrijdagochtend 18 mei een test gedaan van sensitest en naar mijn idee stond er niet echt een tweede streep. Test weggelegd.
    Vandaag later in de middag wederom een test gedaan van sensitest (per ongeluk een ovutest maar direct toen ik het zag met dezelfde urine een zwangerschapstest).

    Nou schetste mijn verbazing dat de ovulatietest knal was, maar op de zwangerschapstest was niets bijzonders te zien.
    Ik kan het niet echt plaatsen..
    Vervolgens zag ik mijn vorige testen liggen en op die van vrijdagochtend de 18e staat nu wel een tweede streep. Ik heb nog nooit roze indroogstrepen gehad op zwangerschapstesten van sensitest.. Dat maakte mij nog eens even extra in de war.

    Zijn er dames die plotseling een langere LF kregen of die pas laat na nod positief getest hebben?

    Ik weet niet hoe lang ik nog door zou moeten testen..?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je ovulatietest was vandaag dus positief en je zwangerschapstest negatief? Dan denk ik dat je ei niet is gesprongen na de LH-piek van 4/5 en dat hij nu een nieuwe poging doet en je een langere cyclus hebt dit keer.

    Ik zou er gebruik van maken :).
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Heb je trouwens foto’s van je testen van vandaag? Die van vrijdag zou ik weggooien want die is gewoon onbetrouwbaar nu.
     
  4. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Ja klopt!
    Ik heb geen foto's gemaakt.. en ben morgen pas weer thuis.

    Ik wist niet dat je zo snel een nieuwe piek kon krijgen..
    Maar waarom voelt het dan al dagen als een naderende menstruatie?
     
  5. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Dit heb ik ook gehad. Bleek mn ei niet te zijn gesprongen de eerste keer en pas rond mijn NOD weer een positieve ovulatie en 2 weken later ongesteld. Heel vervelend maar kan gebeuren.
     
  6. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Had jij daar ook zo'n ongi gevoel bij?
    Ik heb dat normaal niet in de tijd van mn eisprong.
     
  7. louan

    louan Niet meer actief

    Of je ei is toch later dan 5 me gesprongen. Ik zou er in ieder geval gebruik van maken.:D
     
  8. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ja best wel. Misschien een groter eitje die springt omdat het door is gaan groeien. Ik dacht echt dat ik zwanger was toen. Helaas was het mn eisprong. Lichaam kan soms gemene truckjes uithalen.
     
  9. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    @Dalysa dat zijn inderdaad gemene streken van het lichaam dan..
    Ik was hartstikke blij dat ik niet ongesteld werd, maar ik denk dus onterecht helaas.

    @louan ik zal maar van de gelegenheid gebruik maken en een extra kunstje met mn vriend gaan doen dan haha.

    Ik wacht maar af. Ik zal morgen nog eens een ovulatietest doen. Eens kijken of die hetzelfde is of lichter wordt.
    Heb ook al ergens gelezen dat een ovulatietest bij iemand eerder positief was dan een zwangerschapstest.

    Niet ongesteld worden en ook geen positieve zwangerschapstest zien is toch best wel teleurstellend.
     
    louan vindt dit leuk.
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik geloof hier nooit zo in. Dan zouden ze zwangerschaptesten toch wel van het materiaal van de ovulatietest maken denk je niet ;).

    Wel naar als je lichaam dit soort “grapjes” uithaalt.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Ja dit dacht ik dus ook toen ik dat las, maar je leest zo veel verschillende verhalen dat ik niet weet wat ik wel of niet voor waarheid moet aannemen. Erg lastig..
    En inderdaad geen leuke grappen van mn lijf dit..
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Nic87 vindt dit leuk.
  13. Nic87

    Nic87 Actief lid

    27 nov 2017
    132
    144
    43
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt!

    Nou... Als ik deze cyclus door moet tellen, zit ik nu op dag 42..
    Nog niet ongesteld geworden.
    Meestal heb ik cyclussen van 27 dagen met ooit een uitschieter naar 32 dagen. Dit is dus nog nooit voorgekomen.
    Gistermiddag bij de huisarts geweest, deze zegt:
    "Het kan ooit gebeuren dat je menstrueert zonder merkbaar bloedverlies"
    Ik had er nog nooit van gehoord maar het schijnt dus te kunnen dat je wel de krampen en dergelijke krijgt maar geen bloeding. Afgaande op mijn klachten: voor mij de normale krampen en dergelijke gehad op 16 mei. Als ik dat tel als begin van een nieuwe cyclus dan zou dit verhaal dus een cyclus zijn van 32 dagen. Wat exact klopt met mijn berekeningen aan de hand van de ovulatietest en 32 dagen is vaker voorgekomen. Klinkt voor mij aannemelijker dan nu op dag 42 te zitten.
    Huisarts adviseert om die 32 dagen aan te houden en vanaf 16 mei te zien als nieuwe cyclus, ovulatietesten te doen zoals gebruikelijk en een nieuwe menstruatie af te wachten.
    " zwangerschapstesten zijn tegenwoordig erg gevoelig en betrouwbaar" zei hij, dus ik moet er vanuit gaan dat ik niet zwanger ben.

    Ik zit nu op een soort van 'lang wachtbankje'. Het laat me niet helemaal los, maar ik ben er rustig genoeg onder om rustig af te wachten.

    Het enige vervelende is, dat al die vage klachtjes blijven en bijvoorbeeld nu niet alleen mn tepels zeer doen maar ondertussen gewoon mn volledige borsten.

    Ik ben gestopt met zwangerschapstesten de ochtend voordat ik naar de huisarts ging. Ik wacht het maar gewoon af :) Nieuwe ronden, nieuwe kansen..
     

Deel Deze Pagina