Paar fv vraagjes.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kangerootje, 15 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Een paar (misschien domme) vragen over flesvoeding :)

    - water in een thermosfles, na hoe lang kun je dit nog geven? Ik neem snachts altijd thermosfles mee naar boven en geef de eerste ochtendvoeding hier ook mee. Is dat niet onhygienisch?

    - hoelang blijft poeder in een poedertorentje goed? Kan ik dat gewoon alvast in de luiertas doen voor t gemak, ook al maak ik volgende week ergens pas een fles ermee?

    - hoe belangrijk is donker bewaren van de voeding? Ik zet vaak alvast een poedertoren met 3 uitgezette voedingen klaar op t aanrecht, is het dan erg als de zon erop staat bijvoorbeeld? Voor t behoud van de voedingswaarde?

    - gaan er voedingsstoffen verloren als ik de poeder meng met het gekookte water en dan pas laat afkoelen??

    Bedankt alvast voor de antwoorden!
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Grappig, nooit over nagedacht. Ik neem ook een thermosflesje mee naar boven in de avond en geef daar geregeld ook de ochtendvoeding nog mee. Zelfs als het al bijna koud is.
    En dat poedertorentje staat hier ook gevuld op het aanrecht. Nooit iets over gedacht... Misschien niet teveel/ver doordenken?
     
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hahaha je hebt gelijk hoor. Maar ben er wel altijd beetje bang voor dat voedingswaarde door bijv warmte/licht/hitte achteruit gaat!
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Het zal best tegen een stootje kunnen hoor. Tenminste daar ga ik wel vanuit...
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang in voedingstoren.
    Het advies is om de poederbus binnen 4 weken op te maken ivm bacterie groei. Als je volledig fv geeft zal je hier veel korter mee doen.
    Een poedertoren is natuurlijk niet steriel, dus al heel anders dan de bewaarbak.

    Maar hoe lang? Geen idee. Als we weg gingen maakte ik de toren klaar en als ik niet alles gebruikte, nam altijd extra mee, dan gaf ik het de volgende dag


    Voeding af laten koelen, daar zou ik wel voorzichtiger mee zijn. Als er bacterien inzitten en in leven blijven kunnen deze goed groeien. Hoe precies snel en veel precies zou ik niet weten, maar ik zou het zelf niet doen.
    Daarnaast is het ook niet nodig. Ik maakte de voeding altijd klaar met 1/3 heet water en 2/3 koud water. Anderen doen half om half, afhankelijk van je kindje.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  6. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.540
    113
    Vrouw
    - water in een thermosfles, na hoe lang kun je dit nog geven? Ik neem snachts altijd thermosfles mee naar boven en geef de eerste ochtendvoeding hier ook mee. Is dat niet onhygienisch?
    Het is gekookt dus sowieso lijkt mij wel vrij van bacteriën. Denk regelmatig je thermoskan afwassen ook belangrijk.

    - hoelang blijft poeder in een poedertorentje goed? Kan ik dat gewoon alvast in de luiertas doen voor t gemak, ook al maak ik volgende week ergens pas een fles ermee?
    Wij zetten altijd voor 24 uur uit dagelijks, en poedertorens af en toe in de vaatwasser.

    - hoe belangrijk is donker bewaren van de voeding? Ik zet vaak alvast een poedertoren met 3 uitgezette voedingen klaar op t aanrecht, is het dan erg als de zon erop staat bijvoorbeeld? Voor t behoud van de voedingswaarde?
    Zon erop lijkt mij niet zo goed, maar gewoon op het aanrecht zonder zon is denk ik geen probleem.

    - gaan er voedingsstoffen verloren als ik de poeder meng met het gekookte water en dan pas laat afkoelen??
    Binnen een uur geven dan.
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    thermoskan ik doe smorgens en savonds vers gekookt water erin. Meng dat met koud water uit de kraan tot de juiste temperatuur in flesje.

    Poeder in toren moet je binnen 24u gebruiken is mij verteld.
     

Deel Deze Pagina