wie werkt er als kraamhulp en heeft (jonge) kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mausi, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Wie werkt er als kraamhulp en heeft (jonge) kinderen? Is dit te combineren?
    Hoe regelen jullie de opvang? Vooral als je de ‘wacht’ in gaat, hoe snel moet je ergens kunnen zijn/ hoe doe je het dan met opvang?
    Ik werk nu ook onregelmatig en een baan met regelmatige werktijden in de zorgsector is erg lastig te vinden (suggesties zijn altijd welkom). Ik werk nu wel volgens rooster, werk je dat als kraamhulp ook? Is parttime werken ook mogelijk? Hoe 'werkt' dat dan, want je bent wel 7 dagen bij een gezin neem ik aan?
     
  2. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ik lees even mee want ik zou ook graag opgeleid worden tot kraamhulp en heb zelf ook 3 jonge kinderen!
     
  3. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben ook een (ex) kraamverzorgster en ik ben gestopt sinds ik zelf kids heb. Ik kan het gewoon niet combineren met de opvang. Mijn man werkt ook fulltime. Ik werk nu als gastouder en zodra de kids allemaal naar school gaan wil ik wel weer gaan werken als kraamverzorgster, of een opleiding gaan doen tot kraamverpleegkundige.
     
  4. 0babydream0

    0babydream0 Niet meer actief

    Ik ben zelf kraamverzorgende.

    Ik werk ook in een rooster is bij onze organisatie mogelijk.

    Ik werk op vaste dagen de do en vr en 1 a 2 weekenden in de maand. Die vaste dagen heb ik dus oppas en in het weekend is papa thuis. Ik heb 1 wachtdienst in de maand van 24 uur dan gaat ze meestal de nacht ervoor bij oma logeren of brengt mijn man haar sochtends naar oma en neemt haar dan smiddags mee naar huis zodat ik gewoon weg kan zodra ik gebeld word.. Mijn rooster met dus de weekenden en de wachtdienst krijg ik meestal 6 a 8 weken van te voren dus kan het goed plannen
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier nemen we tegenwoordig geen kv'en op rooster meer aan. Alle organisaties gaan steeds meer naar 1 op 1 toe (dus 1 kv per gezin) en dan is op rooster werken gewoon niet meer voor iedereen mogelijk.

    Wij kennen geen fulltime kv'en. contracten gaan van 22% tot 77% en vrijwel allemaal min/max contracten.

    Wij vragen van een KV dat ze max. 8 dgn achtereen beschikbaar is. werk je 22% dan werk je dus 1x per maand een gezin, en hoe groter het contract, des te meer gezinnen.

    Opvang blijft lastig. Ik denk dat het alleen goed rond te krijgen is als je familie (ouders/schoonouders etc.) hebt of een heeeeel erg flexibele gastouder.
     
  6. 0babydream0

    0babydream0 Niet meer actief

    Conclusie is dus dat het per organisatie verschillend is, bij ons werken er juist veel in rooster om het vak toch aantrekkelijk te houden..

    Dus TS informeer eens naar de mogelijkheden bij de organisaties in jouw buurt..Succes!
     
  7. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Thx voor jullie reacties!!!!!!!!
     
  8. vivi

    vivi VIP lid

    3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Ook ik ben kraamverzorgster, heb zoontje van 3 en 2e onderweg. Tot heden werkte ik flexibel en was dan idd heel afhankelijk van ouders en schoonouders nu willen ze bij ons weer rooster inbrengen (is nu test bezig) en dan weet ik precies welke dagen ik beschikbaar moet zijn en wanneer vrij hoop dat t doorgaat.
    Kun je niet op rooster dan moet je echt goede oppas hebben hoor!
     
  9. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook kraamverzorgende. Ik werk normaal 66%, 2 gezinnen per maand (2x8 dagen) en tussendoor zo'n 6 dagen vrij.
    Ik neem nu wat ouderschapsverlof op en werk nu 50%. 1,5 gezin per maand.
    Bij onze organisatie werken weinig mensen op rooster, ongeveer 1 per team. Ik toevallig wel waar ik erg blij mee ben. Alleen nu de zomermaanden zonder en opzich bevalt dat ook wel. Als je wat meer uren hebt gedraaid, kun je in overleg ook wat langer vrij.
    Hier start je wachtdienst om 0.00u en dan is het afwachten wanneer je gebeld wordt. Als het druk is snel, als het rustig is kan het soms ook een dag of wat duren.
    Hier was het altijd zo dat je er binnen een uur moest zijn maar volgens mij is dat korter geworden. Maar ik ben sinds m'n zwangerschapsverlof niet meer bij een bevalling geweest. Ik heb meestal een gezin wat thuis komt uit het ziekenhuis en ik word dan ruim op tijd gebeld.
    Ik heb een hele flexibele oppas, moet ook wel met een partner die in ploegendiensten werkt en mijn onregelmatige werk.
    Hier bijna altijd 8 dagen achter elkaar, soms ook 7 of 9/10. In principe maken we zoveel mogelijk de zorg af zodat er geen wisseling hoeft te komen.
    't Betekend hier dat ze soms 5 dagen achter elkaar bij de oppas is als ik het in het weekend of maandag aan het werk wordt gezet.
    Ideaal is het niet, maar als je niet teveel werkt, opzich wel te doen.
     

Deel Deze Pagina