Pampers lekken door. Welke luier als alternatief?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Ysabella, 13 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Zo, ik ben helemaal klaar met de luiers van pampers. Elke keer als mijn zoon gepoept heeft is alles helemaal vies, romper, broek, benen, rug en oh ja mijn zoon lacht er dan zo lekker bij alsof hij het expres doet. :roflmao:

    Ik gebruik pampers active fit maat 4. Ze zijn zo active fit dat ze doorlekken. De pampers wil ik de deur uit doen, dus heeft iemand een ander merk luier waarbij de rug en benen beter aansluiten?
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wasbare luiers! Wij hebben sindsdien geen lekkage meer, ook niet bij poepexplosies...

    Ik ben sowieso nooit fan geweest van pampers. Kruidvat vond ik beter/fijner.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Kruidvat idd maar zelfs de luiers van de Lidl vind ik ook fijn! Een keer gehaald toen ik geen tijd had om naar kruidvat te gaan en ze zijn super. Anders nog Zwitsal luiers
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  4. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik ben heel tevreden over de luiers van de Jumbo!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    @MirW Aan wasbare luiers wil ik liever niet beginnen. Kruidvat zie ik nu 2 keer voorbij komen waarom zijn die fijner?

    @Roosie91 Ik denk dat ik de kruidvat luiers eens ga proberen, zit daar wel een elastiek band op de rug? Want bij de pampers luiers kan ik met gemak mijn hele hand er tussen stoppen dus ik snap wel waarom het telkens doorlekt. Over de Zwitsal luiers heb ik heel veel negatieve recensies gelezen en die vind ik dan in verhouding echt te duur om te proberen.

    @Mammielove, er is hier geen jumbo in de buurt dus dat lijkt mij niet echt handig. :p
     
    Mammielove vindt dit leuk.
  6. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ja de kruidvat luiers hebben zo’n elastische band! En ze zijn lekker zacht ook. Zwitsal luiers zijn inderdaad duur haha maar wel nog zachter haha ik zou eens voor de kruidvat gaan!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Op deze foto. De oude luiers van Lidl (die ken ik niet)
    En de rechter is kruidvat wel maat 5 maar kan je goed de elastische band zien.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ysabella vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Oh fijn dat je even een foto erbij stuurt. Ja die elastische band is echt nodig ik heb het idee dat mijn zoon een beetje een holle rug heeft net als zijn vader.:rolleyes: Ik ga inderdaad maar eens de kruidvat luiers kopen!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  9. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Hier ook kruitvat luiers. Kunnen echt heel veel aan. Weinig lekkages hier.
    Als ik ze heb is het mijn eigen schuld :oops: te lang aan of verkeerd aan hihi
     
    Biny en Ysabella vinden dit leuk.
  10. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ik ben helemaal om! Ik word er zo gestoord van dat ik elke dag hem helemaal moet omkleden omdat alles onder de poep zit en als ik geluk heb is het twee keer per dag. :roflmao:
     
    Knuffie85 vindt dit leuk.
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook kruidvat luiers. Nog nooit lekkage gehad...ook niet toen zoonlief diarree had.
    Én ze houden het snachts gewoon 12 uren zonder doorlekken.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  12. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Tip van flip;

    Koop een wasbaar overbroekje. Dus niet persee een hele wasbare luier maar alleen het overbroekje. Bij plas (na een dag) kan die bij de kleding in en bij poep (direct) bij de handdoeken op 60.

    Ik raad het meer mensen aan, iedereen probeert er eerst een, en zijn daarna razend enthousiast. Nooit meer lekkages.

    Dus dat is mijn tip. Een wasbaar overbroekje.
     
    MirW, Bootcamp babe en Ysabella vinden dit leuk.
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Is maat 4 niet veel te groot? Je kindje is 5 maanden? Mijn dochter is bijna 14 maanden en zit inmaat 4.. en ze is niet klein.
    Maat 4 is vanaf 11 kilo dacht ik?
     
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Nee maat 4 is vanaf 8 kilo en hij is al 9 kilo. En 71 cm lang:eek::oops:
     
  15. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hmm flinkerd dan . Ik heb wasbaar en Kruidvat luiers. Heb even gekeken en maat 4 vanaf 9 kilo ongeveer.
     
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ja hij past bijna niet meer in de kinderwagen bak. Het is gewoon een reus.

    Oké, dus dan heb ik maat 4 nodig denk ik.
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vond die andere pampers fijner, dus groene verpakking (premium protect? zoiets).
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ja die had ik tot en met maat 3. Toen opeens overgestapt naar de paarse verpakking active fit, misschien toch maar weer die andere proberen.

    Trouwens, luierbroekjes is dat nou handiger dan gewone luiers? Soms duurt het hier namelijk 10 minuten voordat een luier om is omdat hij het omdraaien heeft uitgevonden. :roflmao:
     
  19. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb die uitvinding noot begrepen. Dan moet alles uit, schoenen/broek, want anders kun je de luier niet aan of uit doen. En dan zien je in reclames moeders hun kind staand verschonen, hoe doe je dat met een poepluier?

    Alle kinderen hebben een periode dat ze het verschonen vervelend en een vrijheidsbeperkende maatregel vinden. Gaat ook weer over.
    Ze lijken mij aleen handig als je bezig gaat met zindelijkheid.
     
    kleinepien en Ysabella vinden dit leuk.
  20. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Jaaa! Dat doen wij op vakantie ook. Dan gebruik ik wegwerp ipv wasbare luiers maar wel met een overbroekje. ..anders veel te veel risico op lekkage. ..
     
    Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina