Paniek in de tent!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Iris, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Hoi allemaal

    Ik had van de week meganieuws.
    Ik heb een nieuwe, veel betere baan (receptioniste)
    Goed contract, hetzelfde salaris als mijn oude werk alleen nu voor 4 dagen ipv van 5.
    Woensdags dus heerlijk vrij. Goeie pensioenregeling, alles helemaal top!
    Via een oudcollega.
    Ik heb gisteremorgen het contract getekend en kan de 15e september beginnen.
    Oude baan opgezegd gisteren, met een heerlijk gevoel.

    Vannacht voel ik me erg warm en heb al 3 dagen vrijwel niet geslapen. ik dacht van de stress en omdat ik vaak eerder ongesteld word, deed ik maar eens een zwtestje...gewoon om deze tegenslag uit sluiten, slaat de test gewoon positief uit!

    En nu?

    Ik heb mijn onbepaalde tijd contract opgezegd voor een half jaars contract met de mogelijkheid tot een onbepaalde tijdcontract.

    Wie heeft tips, ervaring hiermee?

    Wat moet ik doen?

    Ze gaan mij toch nooit een onbepaalde tijd contract geven?

    liefs iris
     
  2. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan ;) Voor hetzelfde geldt zijn ze heel tevreden over je en laten ze je niet gaan! Maar ik snap je dilemma wel, ik zou het ook heel vervelend en beangstigend vinden.

    Ik zou gewoon voor dit contract gaan. De kans zit er in dat je geen verlenging krijgt, maar dat lost zich allemaal vanzelf wel weer op. Je vindt echt wel weer een andere baan! Heb je een vriend/man die werkt?
     
  3. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    alleereerst GEFELICITEERD! met zowel de zwangerschap als de nieuwe baan!

    Als ik jou was zal ik het direct op je eerste werkdag bespreken met je baas/leidinggevende, hij/zij ziet dan zelf ook wel dat dit niet de "bedoeling" (begrijp me niet verkeerd) was. op deze manier kunnen ze je een eerlijke kans geven....

    succes ermee
     
  4. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    @ Merle, ja ik een vriend met een parttime baan , maar die heeft chronisch ontstoken darmen en is al lang ziek thuis.

    @Roshi
    Ik heb 4 miskramen gehad en heb dus een goeie kans dat het weer misgaat.
    Het streepje vond ik ook erg licht, moest vandaag ongesteld worden.
    Ik denk dat ik het toch pas met 12 weken ga zeggen. ten eerste om geen slapende honden wakker te maken mocht het weer mis gaan.Ten tweede ze hebben dan toch een half jaar nog wat aan mij en kunnen me daarna gewoon op straat zetten.

    iris
     
  5. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    oei ja dan zal ik het ook pas met 12 weken vertellen inderdaad. sterkte meis deze aamkomende spannende weken. Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan en je over iets minder dan 9 maanden een gezond beebje in je armen hebt :D
     
  6. sjokoholic

    sjokoholic Actief lid

    17 jun 2008
    195
    0
    0
    hey, gefeliciteerd! Ik had dezelfde paniek- september vorig jaar na allerlei onderzoeken doorverwezen voor IVF, uit ' nijd' (ik dacht dan ga ik ook echt iets doen wat ik leuk vind) gesolliciteerd. Aangenomen, december begonnen, uitsmijter: in december nog een slecht bericht dat ik echt een heel kleine kans heb om zelf zwanger te worden.
    Jaarcontract geaccepteerd, in een ' mannenbedrijf' en half februari was ik over tijd! Gelukkig voor iedereen maar ook qua werk een probleemloze zwangerschap gehad en meer werk verzet dan menig man daar :).
    Veel gedoe om geweest, maar zoals het er nu naar uitziet kom ik in januari gewoon terug en ik ben nu aan het onderhandelen over de invulling van mijn ouderschapsverlof (!).
    Dus: ga ervanuit dat het allemaal goed komt, en ik heb me ook voorgehouden: anders WIL ik daar niet eens werken. Als je zo met zwangere vrouwen omgaat, laat maar. Je hebt duidelijk kwaliteiten en er is altijd vervanging te regelen.
    Veel succes de komende weken, ik duim voor je dat alles goed gaat met je kleintje en jij!
     
  7. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Paniek is voorbij , vandaag met veel krampen en een enorm gezakte tepmeratuur toch ongesteld aan het worden.

    Dolblij, ga ik nu voor de prikpil dinsdag die ik al wilde laten zetten en mn wens even een dik jaar opzij zetten tot ik een goed contract heb, dan zie ik wel weer verder.

    bedankt voor jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina