papa is leuker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik probeer er niet echt een ding van te maken, maar mijn dochter lijkt papa echt leuker te vinden dan mij. Ze is ook echt wel vrolijk bij mij hoor, maar ze reageert net even op een manier op mijn man zoals ze dus nooit op mij reageert.
    Kan komen omdat ik vanaf de bevalling heeeeel veel thuis ben geweest, vanaf gisteren werk ik weer wat meer.
    Of zou ze papa gewoon echt leuker vinden en moet ik daar maar gewoon aan wennen?
    Zijn er meer kindjes die papa leuker vinden dan mama? Of anders reageren eigenlijk, want ze vindt me heus wel leuk ;)
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Niet direct leuker vinden, wel anders reageren. Mama is voor als je moe bent, je pijn hebt gedaan of als je lekker willen knuffelen en kletsen. En papa is om lekker mee te ravotten. En dan schater je het uit! Zo ziet het er bij ons uit.
     
  3. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Dat heeft Amy ook een tijdje gehad.
    Nu is het weer wat minder.
    En is mama weer in trek.

    Maar zodra papa thuis komt reageert ze ook heel anders dan wanneer ik thuis kom.

    Misschien komt dat omdat ze jou meer ziet dan papa.
    Dat idee heb ik hier namelijk ook, mij ziet ze de hele dag behalve op de dagen dat ik moet werken maar dat zijn er 2 en papa werkt er 5.
     
  4. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Jaaa herkenbaar! Papa krijgt hier altijd de glimlachen van oor tot oor en ze volgt hem overal. Bij mij op schoot lacht ze ook wel naar me hoor, maar is eigenlijk drukker met 'de wereld ontdekken' en niet met staren naar mama's neus ;)

    Ik denk dat het komt omdat ze mij veel ziet en papa natuurlijk minder. Ik ga over twee weken ook weer aan het werk en ik ben benieuwd of het dan anders wordt.
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ja dat is het misschien wel, het anders reageren. Getroost wordt ze liever door mij, net zoals aankleden enz. Maar Papa doet idd veel meer gekke dingen met haar.
    Moet het maar even weer in perspectief gaan bekijken!
     
  6. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Dat idee heb ik hier nu ook. Als m'n man thuis komt is het meteen lachen, lief zijn en ze blijft de hele tijd lekker rustig bij 'm zitten, bij mij is dat max. 3 minuten ofzo, haha. Bij mij is ze alles veel sneller zat!

    Maar ik denk dat ze bij mij meer lekker haar eigen sjacherijnige zelf kan zijn :D

    Denk ook dat het scheelt dat zij en ik allebei vrij druk zijn en mijn man altijd zo heerlijk rustgevend :D Plus hij is nog interessant, die kop van mama ziet ze de hele dag al, hihi.

    Maar wel 'grappig' dat meer babietjes dit hebben!
     
  7. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier is het precies hetzelfde! :D
     
  8. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Louke vind:

    Als ik moe ben ligt de boezem van mama heerlijk zacht.
    Ook aankleden, badderen en verzorgen kan zij het fijnst van alle mensen.
    Maar bij papa voel ik mij een stralend sterretje in de nacht;
    een prinsesje zo speciaal, bij hem hoef ik niks te wensen :baby:


    Dus: ja, hier is het ook zo! :)
    Ik neem het als een losstaand feit en weet dat ik papa nooit zal kunnen vervangen. Maar andersom kan ik weer toveren zoals alleen mama's dat kunnen, en dat kan papa niet \:D/

    Joeja
     
  9. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Heel herkenbaar!

    Mamma is overdag d'r allessie maar zodra pappa thuis komt dan is ze weer helemaal "in love" op dr pappa. Wat eerder al aangegeven is.. pappa stoeit mer dr, doet gekke, soms rare dingen... en niet geheel onbelangrijk.... Pappa heeft een zwak voor zijn prinsesje... Van mamma krijgt ze op dr kop, terwijl pappa het niet over zijn hart kan verkrijgen. Heeft 1x poging gedaan om haar nee op een strenge manier te zeggen en daar kwam het trillende lipje en liepen die oogjes vol... (drama-queen) Nou pappa keek op dezelfde wijze terug, kreeg zelf een brok in zijn keel en toen was het gelijk "kom maar muppie, pappa meent het niet"

    Meisjes kunnen pappa's om hun vingertjes heen winden... en dat hebben ze volgens mij vanaf dag 1 door.

    Betekend niet dat ze minder van mamma houden hoor!
     
  10. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wel fijn om te horen dat het niet alleen bij ons zo gaat.

    Wel jammer dat ik als kind mijn vader nooit om mijn vingers kon winden. Misschien dat het bij hem van binnen zo was, maar ik heb er nooit iets van gemerkt ;)
     
  11. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @guppie: vaders mochten dat vroeger natuurlijk vooral niet laten zien! Wat dat betreft is er veel veranderd in 1 generatie tijd.
     
  12. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier heeft onze uk duidelijk pappa momenten, maar ook mamma momenten; hij heeft echt een voorkeur al naar gelang hoe zijn petje staat! ;)

    Maar volgen smij zijn jullie kindjes bijna allemaal meiden, en dat is misschien ook weer anders... ;)
     
  13. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    bij ons precies hetzelfde, vind het niet altijd even leuk. Hij hoeft maar een gek gezicht te trekken en ze schatert het uit. Bij mij ook wel maar bij hem toch op een andere manier. En inderdaad als er getroost moet worden of geknuffeld dan is mama aan de beurt haha!
     
  14. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier lijkt me meer naar mama toe te trekken, maar het ravotten en stoeien doet ze het liefst met papa idd.
    Papa zorgt 4 ochtenden in de week voro haar en smiddags heb ik de zrog dan werkt papa. Maar erg veel verschil merk ik niet
     
  15. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik ben nog steeds in ijn eentje in trek, mijn zoontje strekt zijn handen uit dat hij opgetild wil worden door mij als hij bij papa zit, denk dat ik daar nog maar even van ga genieten zo te lezen 8)
    Ik zorg ook hele dagen elke dag voor hem en zijn papa tja die moet de centjes verdienen.
     
  16. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian word ook superblij als hij zijn papa weer ziet als hij een hele dag bij mij geweest is. Dan straalt dat hele gezichtje. Ik vind het wel leuk voor mijn vriend, dan zeg ik: kijk nou toch eens, hij heeft je gemist! Dan straalt mijn vriend net zo hard als de kleine! ;)
     

Deel Deze Pagina