Licht bloedverlies, vragen om vroege echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door NathalieD, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik heb nu al 2 keer gehad dat ik 's ochtends een roze veeg had. En af en toe wat buikpijn en krampen, maar die krampen maak ik me nog niet echt zorgen over want dit had ik bij m'n vorige zwschap ook.
    Kan ik hierom om een echo vragen om te weten of het goed zit of is dit raar aangezien het maar veegjes waren? Maak me gewoon een beetje zorgen.
    Ik heb pas over 5 weken een echo. Dan ben ik 11 weken.
     
  2. BabyAngel

    BabyAngel VIP lid

    21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zou het wel vragen, kunt het altijd proberen!
    Succes!
     
  3. Hummeltje83

    Hummeltje83 Bekend lid

    11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebeurd wel vaker roze afscheiding. Je baarmoeder groeit ook dus dat kun je voelen. Maar ik zou gewoon bij 7 weken proberen een echo te krijgen, daar zie je vaak al veel op en kun je genieten. Als ze het niet doen kun je ook een pretecho doen.. zon korte check is vaak ook niet heel duur.
     
  4. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb hetzelfde gehad en ik kreeg toen geen vroege echo... Mijn verloskundige zei destijds dat ik me geen zorgen hoefde te maken als ik geen helderrood bloedverlies had (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk ;))
     
  5. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Daar heb ik al naar gekeken net op internet maar dat is dan met geslachtsbepaling etc vanaf 16 weken. Ik woon in Zwolle.
     
  6. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Je kunt het vragen maar de kans is erg klein dat ze het doen. Er is nl in de meeste gevallen geen hartactie te zien rond dit termijn en als je een week later zou gaan al wel. Stel dat je nu zou gaan en er zou geen hartje kloppen dan zou je nog niets weten. Het is afwchten of het bloeden stopt of niet en als je heel erge buikpijn krijgt moet je wel aan de bel trekken. Ik heb met 6 wk ook wat bloed verloren en dat schoven ze af op innesstelingsbloed (beetje laat vond ik) maar is na 5 dagen wel zo goed als gestopt.
     
  7. missymaaike

    missymaaike Fanatiek lid

    8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als ik jouw was zou ik even kijekn of je rond de 7 weken een echo kan krijgen , dan moet er een hartje kloppen en is er meer te zien .
    maar zo ie zo even de vk bellen die willen altijd weten als je bloed verlies hebt !
     
  8. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Als het goed is klopt het hartje toch al met deze termijn?
     
  9. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Het begint tussen de 6 en 7 weken, dus het kan nog te vroeg zijn. Ik heb toendertijd een echo gehad met 6 weken en 0 dag en toen was er nog geen hartje te zien en drie dagen later dus wel. maargoed ik liep al in het ziekenhuis ivm ICSI en toen hebben ze me wel gezegd dat de kans groot is dat er nog niks te zien was, en toen een paar dagen later wel. Het zou dus kunnen, maar er is geen garantie dat het nu al te zien zou zijn. Vandaar dat ze vaak wachten tot 7 weken want dan zou het al moeten kloppen het hartje.
     
  10. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou vragen of je met een week of 8 mag komen.
    11 wkn duurt erg lang als je in onzekerheid zit!
    succes!
     
  11. MichMar

    MichMar Niet meer actief

    Ik heb met 6 weken 1 dag hele hevige krampen gehad, dit was waarschijnlijk omdat ik me de dag daarvoor lichamelijk veel te druk had gemaakt, waardoor ik heel erg last had van groeipijn.
    Mij is ook verteld dat zolang je geen helder rood bloed verliest (in hogere mate) je er niet druk om moet maken.
    Vanaf 7 weken kunnen ze vaak hartactie zien, bij 6 weken niet altijd.
    Je kan een echo vragen, maar je kan er ook vnauit gaan dat het haarsvaatjes, de doorbloeding is nu eenmaal heel heftig nu in je baarmoeder.
    Zoek maar na op het forum, er zijn heel veel topics (gemiddeld 2 per week) over dit onderwerp, en overal word hezelfde antwoord gegeven.
     
  12. Max78

    Max78 Bekend lid

    16 apr 2010
    577
    0
    0
    Ik zou gewoon om een echo vragen over een paar dagen dan, zodat je wel een hartje kunt zien. Natuurlijk kun je je gerust laten stellen met woorden, maar een echo neemt meer onzekerheid weg. Toen ik in jou schoenen stond kreeg ik van de vk direct een echo aangeboden. Dat het beide kanten op kan blijkt maar weer, deze keer heb ik weer bloedverlies gehad met 5, 6 en 7 weken en ook best buikpijn, nu was de echo met 8 weken goed. Ik hoop dat je snel een mooie echo hebt!
     
  13. MichMar

    MichMar Niet meer actief

    Ik lees net mijn reactie terug, deze komt wel een beetje bot over, ik wil je er eigenlijk mee geruststellen, omdat zulke roze vegen toch echt meestal onschuldig zijn ;)
     
  14. Hummeltje83

    Hummeltje83 Bekend lid

    11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan altijd even bellen en ze zullen vast niet meer tijd kwijt zijn dan als bij een geslachtsbepaling dus zal ongeveer wel gelijk kosten verwacht ik.. als ze het doen dan. Maar zou eerst bij verloskundige zelf proberen.
     
  15. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dat begrijp ik:) Dus dat maakt niet uit. Ik wil gewoon zekerheid hebben dat het nog goed zit. Ik wacht nog een paar dagen af en dan bel ik de vk.
     
  16. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nu is het een paar dagen gestopt en had ik vanmorgen weer een roze veeg. Ik denk dat ik morgen maar ga bellen..
     
  17. KateK

    KateK VIP lid

    26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ben je de afgelopen dagen druk geweest of heb je iets zwaars getild? Morgen maar even bellen, een hartje zou dan te zien moeten zijn. Hoop dat het niks is..
     
  18. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik had hetzelfde maar de vk wuifde het weg. waarschijnlijk innestelling of iets anders onschuldigs. ze vond een eerdere echo niet nodig. die kreeg ik dan ook niet vergoed, omdat ze me in zo'n vroeg stadium niet door ging verwijzen.
    ik heb toen mn termijnecho zelf vervroegd naar 9 wkn. het bleek foute boel en al 3 wkn niet meer in leven. ( is dus gestopt met groeien toen ik bloedverlies kreeg)
    ik had het dus goed aangevoeld helaas...
    had de hele zwangerschap al een rotgevoel!
    ik wil je hiermee niet bang maken, want in veel gevallen gaat t natuurlijk wel goed! ik raad je alleen aan om een echo te eisen voor een week of 8. dan heb je ook vrij veel zekerheid! nu heeft weinig zin denk ik.
    succes, meid! hoop dat t allemaal goed is bij je en lekker kunt genieten! xxx
     
  19. manniej

    manniej Lid

    8 mrt 2012
    77
    0
    0
    Ik had precies hetzelfde, ik heb nu 2 keer al een echo gehad ivm bloedverlies.
    De vk deed niet moeilijk hierover. Gewoon zeggen dat je je zorgen maakt en niet nog langer wilt wachten.
    Mijn 1e echo was afgelopen donderdag toen was ik 5 weken en 6 dagen en alles was keurig te zien, dus die kans is er wel.
    Succes! :)
     
  20. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nee ik heb het juist de laatste weken heel rustig aan gedaan. Ik werk op dit moment ook niet, ik ben mijn opleiding aan het afronden en dat gaat ook allemaal rustig z'n gangetje. En ik weet zeker dat het ook niet door seks komt.
     

Deel Deze Pagina