Bijna flauw gevallen, normaal tijdens je zw?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cheiba010, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheiba010

    Cheiba010 Lid

    11 feb 2012
    88
    0
    0
    Rotterdam
    Goedeavond dames,

    Ben nu 39 weken zwanger en vroeg me af of het normaal is om plotseling het gevoel van flauwvallen te hebben.
    Heel mijn zwangerschap geen last van gehad.

    Was met mijn moeder boodschappen doen en we stonden eventjes te kletsen met een vrouw die daar werkte. Ik stond er gewoon rustig bij, niet druk of iets in die richting. Had ook gewoon gegeten, zelfs kort ervoor nog een stukje cake, dus aan mijn suikers lag het niet.

    Ik werd in 1x heel erg misselijk, draaierig en duizelig en mijn oren gingen dicht zitten. Hoorde iedereen heel ver. Heb het aangegeven en kon gelukkig eventjes zitten en kreeg een redbull, heb daar maar 2 slokjes van genomen maar voelde me wel langzaam weer goed voelen.

    Donderdag weer controle dus dan vermeld ik het eventjes maar iemand hier ervaring mee? Vorige week was mijn bloeddruk gewoon prima, niet te laag of te hoog maar kan dat er mee te maken hebben?

    x
     
  2. moederlief

    moederlief Actief lid

    15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje tja ijzer te kort???
    of toch een laag bloeddruk op dat moment
    indd even over hebben!
    succes kan je veder niet helpen!
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja klinkt wel als even een veel te lage bloeddruk.
    Ik heb het juist gehad in het begin van een zwangerschap, was toen 11 weken ofzo en ging ook bijna onderuit.
    Bij mij heeft het wel vaak te maken met luchtdruk, wanneer het wat benauwder weer is, dan heb ik er juist vaker last van... zwanger of niet ;)
     
  4. nathalie2012

    nathalie2012 Fanatiek lid

    5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik heb het 1x bijna gehad toen ik 11 weken was. Ik stond samen met mijn man onder de douche toen ik helemaal niet lekker werd. Waarschijnlijk kreeg ik het benauwd door de kleine ruimte en de warme damp. Sindsdien douche ik meestal alleen ;)

    Met 39 weken durf ik niet te zeggen wat de oorzaak is. Misschien inderdaad ijzertekort, de baby trekt nu een hoop van jouw voedingsstoffen weg.

    Ik zou wel oppassen met red bull, te veel caffeïne is niet goed!
     
  5. moppie1992

    moppie1992 Actief lid

    21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Ik heb er ook last van ben nu 11+3 weken maar de verloskundige zij al je heb een lage bloeddruk als ik te snel op sta kan ik duizelig worde ook al heb ik gegete en met biodschappe doen had ik er ook last van als ik stil sta heb gehoort en gelezen dat je dan iets met zouts moet eten bijv een dropje ofzo had er op me werk ook last van maar had toen niet gegete en had een stuk gefietst wist toen niet dat je dan iets met zout moest pakke anders had ik paar korreltjes zout op mn tong gelecht maarja dan weet ik.dat.weer voor de volgende keer jij succes meid
     
  6. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb dat altijd tijdens mijn zwangerschappen. Ik kan niet stilstaan, want dan word ik helemaal naar en val ik flauw. Zo lang ik loop of zit gaat het goed.

    Mijn vk legde het als volgt uit: als je zwanger ben heb je een paar liter extra bloed die je hart moet rondpompen. Dat kost meer energie en dan kun je duizelig worden of flauwvallen.

    Zelf heb ik al een lage bloeddruk, wat op zich hartstikke goed is, maar daardoor wel meer last van duizeligheid dus.

    Maar een droppie eten wordt je bloeddruk niet in een keer hoger van hoor dus tenzij je gelijk de hele zak op vreet :D heeft dat geen nut.
     
  7. tresje

    tresje Fanatiek lid

    13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    dat kan heel goed. aan t eind van je zwangerschap kan je baby zo liggen dat het een ader of zo afsluit als je lang staat. dan kun je flauwvallen. heb er ook last van gehad!
     
  8. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Laat je ijzer even nakijken tijdens de controle en koop een flesje floradix.
    Bij mij doet het wonderen. ;)
     
  9. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik ben ongeveer anderhalf week geleden flauwgevallen snachts op het toilet, bleek dat ik te lage bloeddruk heb.
    Rustig aan doen, en eventueel een paar zoute dropjes eten. Dit raadde mijn VK aan.. ;)
    Het kan geen kwaad, maar je moet daarom wel rustig aan doen.
    Bij twijfel gewoon VK of gyn bellen! :)
     
  10. Deerne85

    Deerne85 Fanatiek lid

    10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik heb het ook hoor, ga nu ook niet meer alleen shoppen. Ben nog niet echt flauwgevallen, maar wel dat rotgevoel dat alles in de winkel opeens ver weg lijkt, en het gevoel niet genoeg lucht te krijgen. Heb in de rij voor de kassa bij de blokker eens zo mn spul op een schap gelegt en ben zo de winkel uitgelopen! Moest echt even zitten, gelukkig was er ook een kennis van me, zij heeft het spul voorgeschoten en heb het later naar haar rekening overgemaakt. Vond ik echt superlief! Sommige winkels hebben het spul ook allemaal zo dicht op elkaar gepakt!
     

Deel Deze Pagina