Paul de leeuw drinkt uit borst

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Blemma, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Mijn stiefvader heeft het contact met haar verbroken en ik zag haar alleen bij hem en mijn moeder.

    Overigens niet om die reden hoor ;) En zoals ik al gezegd heb (3e x nu, lezen is moeilijk, ik weet het......) zeg ik er niets van, waarom zou ik? Ik ben in mijn ouders huis, het is niet aan mij om haar daar op aan te spreken. Overigens ben ik toen niet begonnen te zeggen dat ik het niet vond kunnen, maar mijn moeder en 1 van mijn schoonzussen toen mijn stiefzusje weg was ja.

    Maar nu ga ik jou wat vragen: Vind jij het wel normaal dan om in een kamer vol visite te zitten met je borsten er elk half uur uit (gewoon zoals het staat, nauwelijks bedekt) om je kind te voeden, terwijl je vader, je (stief) broers en in mijn geval stiefzus, zwagers, schoonzussen, puberjongens en kinderen in de kamer zitten?

    En dat heeft totaal niets te maken of ik mijn stiefzusje wel of niet mag, want als het mijn beste vriendin was geweest had ik het ook onfatsoenlijk gevonden.
     
  2. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.645
    113
    Brabant
    ik vind borstvoeding eigenlijk nergens onfatsoenlijk. Ik zou het alleen zelf wel even checken bij de gastvrouw/heer.
     
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Je hebt gelijk, ik heb jullie door elkaar gehaald!

    Ik vind dat ook bijzonder vreemd, maar ieder zijn eigen leven idd.
     
  4. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Borstvoeding geven is uiteraard niet onfatsoenlijk. Maar de manier waarop kan best onfatsoenlijk zijn vind ik. En dat is het verschil wat mambri ook bedoelt denk ik.
     
  5. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Dat heb jij goed gedacht :)

    Sterker nog: ik ben juist voor het geven van borstvoeding, wat ik al meerdere keren heb gezegd, maar op zp lezen de mensen toch vaak wat ze willen lezen hoor, heel jammer :(
     
  6. AnneThamar

    AnneThamar Niet meer actief

    volgens mij is iedereen het gewoon met elkaar eens, je moet overal kunnen voeden, maar dan wel een beetje discreet.
    Tenminste, als ik het zo terug lees is dat volgens mij wat iedereen probeert te zeggen.
     
  7. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Lijkt mij ook.
    Als iedereen wat rekening met elkaar houdt, wordt de wereld op dat gebied een stukje mooier ;)
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gut ja, dat kun je dan wel overdreven vinden, maar sommige babies hebben dat nou eenmaal nodig. Zat ze er bloot bij, of was het vooral het idee wat ze aan het doen was wat het publiek stoorde? Want ik heb ook wel eens uren kind aan de borst gehad, was geen spikkeltje vel te zien. Betekende voor mij vooral dat me voortbewegen, eten en drinken wat lastiger was. Maar ik kon weg gewoon aan de conversatie meedoen.

    Hoe veel bloot zie je eigenlijk?
    Borsten die tussen de hapjes liggen, of borsten die op tafel liggen. Ik ben dat echt nog nooit tegengekomen. Maar komt dat nou doordat ik andere mensen ken? Of kijkt niet iedereen op dezelfde manier, en ziet niet iedereen hetzelfde?
     
  9. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je kan ook dóór blijven gaan. Denk dat de boodschap wel duidelijk is toch?

    Niemand vindt het voeden van een kind aanstotelijk, walgelijk of wat dan ook. Maar het kan een beetje discreet. Nou, als mensen dat graag willen, kan je je even aanpassen. Lijkt me niet heel veel moeite.
    Ik ben nog nooit op een verjaardag open en bloot gaan voeden, maar vroeg of ik even gebruik mocht vmaken van de slaapkamer oid.
     
  10. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    hahahahahah jij bent grappig, ik adviseer: LEES, zoals het er staat, is het gebeurd. Dan weet je gelijk hoeveel bloot het was. En ja, dat is storend kan ik je verzekeren. Ik ga er maar van uit dat je haar niet kent, want iedereen in die kamer zag hetzelfde :$ :p

    en even over dat een baby iedere 20 min/ half uur 3 slokjes nodig heeft zijn de meningen verdeeld blijkbaar. Een kindje heeft niet bij elk kikje voeding nodig is mijn mening, maar goed, ik heb er dan ook maar 3...... ;)
     
  11. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    :) Jij begrijpt het!
     
  12. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113
    Helemaal mee eens.

    Buiten dat was het ook veel prettiger voor mijn kinderen (toen baby/dreumes) om in rust gevoed te worden. En voor mij was het vaak ook heerlijk, even stilte en rust, hahaha.
     
  13. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    daarom heb ik ook ergens in het begin van het topic aangegeven dat ik mijn kinderen (die dus flesvoeding kregen) zelfs nog apart in alle rust een flesje gaf. Dus ook op een slaapkamer, wanneer ik bij iemand op visite was. Vele malen rustiger voor de kindjes zelf.
     
  14. tappie

    tappie Lid

    19 mrt 2008
    99
    0
    0
    Het is met openbaar voeden ook maar net hoe openbaar je het doet. Ik voed bijna overal maar meestal heeft niemand door dat ik aan het voeden ben. Ik heb een mooie sjaal die ik draag en om mijn dochter heen doe en mensen denken dat ze slaapt en zeggen dan ineens na een poos wanneer ze gevoed moet worden :)
     
  15. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    +1, geldt voor vrijwel alles in het leven, het is geven en nemen.
     
  16. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Zou het zelf nooit doen, (als vrouw zijnde een volslagen vreemde man aan je borst laten drinken), maar de ophef snap ik niet zo. Ben geen fan van Paul de Leeuw, maar als er 1 ding duidelijk is over Paul de Leeuw is dat hij provoceert waar hij kan en altijd de grenzen opzoekt. Het levert iig wel aandacht op.
    Ik heb zelf altijd de neiging om bij mensen die aandacht zoeken met hun acties, vooral niet te reageren en dat is volgens mij veel handiger. Op deze manier worden mensen met vreemde acties altijd 'beloond' en zullen ze juist doorgaan met de manier waarop ze bezig zijn.

    En, los van Paul de Leeuw: erg veel van wat met BV te maken heeft, roept nogal wat reactie op vaak. Ook dit dus weer. Bijzonder, dat in een land waar altijd alles maar moet kunnen, er steeds zoveel ophef over van alles en nog wat ontstaat ;)
     
  17. annetje83

    annetje83 Lid

    22 apr 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is niet zo gek hoor, minimum is 13 liter. Dit ivm de kosten die komen kijken bij het bijbehorende bloedonderzoek (120 euro); t moet natuurlijk wel veilig zijn. Als je langer doneert, gaat het om minimaal 200 milliliter per dag.
     
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik ook.
    Had het eens bij schoonfamilie, zat met alleen vrouwen en vroeg of ik daar borstvoeding kon geven of dat ik even naar een slaapkamer zou gaan. Nee geen probleem. Ik heb onder mijn shirt een hempje, dus shirtje omhoog, hempje omlaag, voedingsbh open en aanleggen. Nu heb ik ook geen megaborsten dat scheelt haha.
    Maar er kwam dus ineens een mannelijk familielid thuis en die had mijn zoontje nog niet gezien. Hij loopt naar me toe om een hand te geven en te kijken naar mijn zoontje en ineens zegtie: oooh je bent aan t.... oeps!! hahaha en wij allemaal lachen. Achja, niet te moeilijk over doen, hij heeft niks gezien en daarna deden we alsof er niks aan de hand was.
     

Deel Deze Pagina