Pauze op het werk tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Marjo88, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ik neem aan dat jouw arbeidstijd ook betaald is?
    Er staat namelijk dat het gezien dient te worden als arbeidstijd.

    In wat voor bedrijf werk je? En wordt je dit nu geweigerd of is er iemand die beweerd dat dit niet betaald is?!
     
  2. Meiske80

    Meiske80 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    3.319
    6
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik werk in de kinderopvang. Ik moest al mijn extra pauzes noteten en dit ging dus van mijn gewerkte uren af. Naast dat ik al kortere dagen werkte (ipv van 7.30 tot 18.30 nu 1,5 uur korter, betaald door t uwv) omdat ik harde buiken had.
    Ik ga dit na mijn bevalling eens uitvechten...
     
  3. Blosje89

    Blosje89 Fanatiek lid

    12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ben je aangesloten bij een vakbond? Zij kunnen je hierin ondersteunen als je dit aanvecht.
    Absurd dat je de uren moest noteren want je hebt recht op die extra pauzes en deze moeten beschouwd worden als werktijd.
    Dit is gewoon zoals de wet het voorschrijft en geen enkele werkgever maar hierin ten nadele van de zwangere werknemer afwijken!

    Dit geldt uiteraard niet voor je normale/standaard pauzes.

    Succes met je laatste loodjes vd zwangerschap!
     
  4. Marjo88

    Marjo88 Fanatiek lid

    9 mrt 2014
    1.160
    514
    113
    Nog heel erg bedankt voor je advies!

    Conclusie van het Juridisch loket was; Mijn werkgever is dus niet verplicht om mijn pauze door te betalen (die 15 min) dus werk ik nu tor 13.15 ipv 13.00 om dat kwartiertje op te vangen.

    Reactie van het Juridisch loket op mijn vraag wat betreft die extra 1/8 pauze. Daar heb ik recht op maar ook die hoeft niet uitbetaald te worden door mijn werkgever. Omdat een werkgever niet verplicht is om te betalen als er op dat moment geen werk word verricht.

    Ik heb het hierbij gelaten en ik werk dus nu gewoon 15 min langer. En ik neem geen extra pauze tussendoor. Mocht het te zwaar gaan worden meld ik mij volledig ziek. Maar voor nu is het oké zo
     

Deel Deze Pagina