Primolut

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Heb een kuur van 5 dagen Primolut gegedaan. Zou binnen 5 dagen ongi moeten worden. Zit nu op de zesde dag na de laatste Primolut.
    Moet ik nog geduld hebben? Wordt een beetje gallisch van dat wachten.

    Mijn cyclus was ongeveer 35- 40 dagen zonder eisprong. Zit nu dan ook op dag 34 van de normale cylcus.

    Geduld hebben?

    Op de 3de dag moet ik beginnen met clomid. Dinsdag 7 aug moet ik weer naar de gyn.
     
  2. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Ik werd na 3 dagen ongesteld (maar dit was wel bij een kuur van 10 dagen) Misschien een testje voor de zekerheid doen? Anders misschien nog even een dagje afwachten en dan morgen de gyn bellen? Succes meid!
     
  3. Niet meer actief

    Hoe was dan bij jouw de dosering?
    Ik heb 10 mg per dag gehad, 2 x daags een pilletje van 5 mg.

    Heb wel wat buikpijn gehad de afgelopen dagen , een andere pijn dan dat als ik ongi wordt. Heb ook weer puistjes in mijn gezicht.

    En nu heeft mijn zus ook nog een buiten baarmoederlijke zwangerschap gehad, het gaat dus even helemaal niet lekker, waar doen we het voor?

    Blegh.
     
  4. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    ik had 15 mg, 3 maals een pilletje van 5 mg. En dit dus 10 dagen lang. Na 3 dagen werd ik ongesteld. Ik voelde helemaal niets vooraf, het was er ineens! Toen het doorbrak had ik erg veel pijn, maar dat was de volgende dag weer over.

    Wat erg van je zus! Maar je moet niet opgeven hoor! Tis allemaal erg klote als het niet vanzelf gaat, maar als je straks eenmaal zwanger bent dan is het het allemaal waard geweest!
     
  5. Niet meer actief

    Had jij dan zonder de primolut ook ongi geworden?

    Ik heb namelijk wel een bloeding van ruim 5 dagen in een cyclus van +/- 35 dagen van mezelf zonder eisprong.

    Ik snap dan eigenlijk niet waarom ik primolut moet gebruiken om een bloeding te krijgen om dan met de clomid te beginnen. Dan had ik ook met de clomid kunnen beginnen als ik een bloeding van mezelf zou hebben?

    Of zou de gyn er vaart achter willen zetten? En niet willen wachten op een eigen bloeding , dat kan ook wel eens wat langer duren dan 35 dagen.

    Met mijn zus gaat het wel redelijk, ze is heel moe en ze hebben de eilijder en eierstok weggehaald, en dat was nu net de goede.
     
  6. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Jeetje was erg van je zus zeg! Lijkt me vreselijk om mee te maken! Ik hoop alles goed komt, of is zwanger worden voor haar nu echt niet meer mogelijk?

    Ik had heel zelden een eigen bloeding, ik had cyclussen tussen de 5 en 11 weken, maar ook allemaal zonder eisprong. Vandaar dat ik Primolut kreeg om sneller ongesteld te worden zodat ik sneller met Clomid kon beginnen. In primolut zit ook veel progestoron en omdat ik hier heel weining hormoon van heb, denk ik dat het bij mij ook een extra steuntje is geweest om meer Progestoron in mijn lijf te hebben, dit is erg belangrijk voor een eventuele zwangerschap. Misschien dat jou gyn idd niet wilde afwachten of je vanuit je zelf ongesteld zou worden, om er idd wat haast achter te zetten. Ben je nu nog steeds niet ongesteld geworden?
     
  7. Niet meer actief

    Nee nog steeds niet, vandaag is dag 7. Maar ik voel wel wat in mijn buik, maar of dat de ongi moet worden weet ik niet.
     
  8. Niet meer actief

    Whhhaaaa, ik weet het niet meer. Dag 8 en nog niets te bekennen.

    Ik wil testje gaan halen , mijn man wil dat niet. Hij was altijd degene die gelijk wil testen. Maar nu, hij zegt " ach dinsdag gaan we toch naar de gyn , en ik denk dat het toch niet kan, zwanger zijn, de gyn kan toch ook testen"

    Ik voel me goed. voel mijn borsten wel en ze voelen alsof het gloeit, en ik ben moe. In mijn buik voel ik vrij weinig , af en toe een krampje maar verder niets. Gister dacht ik echt nu komt het los, had bij het afvegen wat vieze klodders maar ja dat kan ook nog van het klussen geweest zijn de dag ervoor.
     
  9. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    je kunt een testje wagen, maar misschien is de dossis wel te laag voor je geweest. Voordat ik Primolut slikte, had is eerst een kuur van 10 dagen van Duphaston. Hier werd ik ook niet ongesteld door. Dus misschien heeft je lichaam meer nodig om ongesteld te kunnen worden.
     

Deel Deze Pagina