PCOS en Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door iesjemiesje, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iesjemiesje

    30 nov 2014
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Wij zijn nu bezig met de tweede ronde Clomid.
    Vorige cyclus twee eitjes gehad met clomid 50 en helaas geen zwangerschap wel een eisprong. Op dag 19 had ik toen nog 2 grote eitjes van 25mm die op springen stonden dus een late eisprong.
    Deze maand op dag 19 bloed geprikt om de progetoron waarde te meten deze was 20 en volgens de gyn geen eisprong gehad. Maar omdat mijn vorige cyclus de eisprong ook laat was hebben we dus nog kans dat hij kan komen. Net een ovulatietest gedaan en deze gaf nog geen lh piek aan maar wel een duidelijke tweede streep.

    Is er iemand die ook ervaring heeft met een late eisprong met clomid?
    Ik kom graag met lotgenoten in contact zodat we het er samen over kunnen hebben
     
  2. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Hoi ik ben op 17 september gestart met de eerste ronde Clomid 50. Afgelopen dinsdag heb ik een FM gehad in het ziekenhuis en daar waren 2 eitjes op te zien. Van 21 en 18 mm. Volgende week woensdag moet ik ook prikken om de progesteron waarde te meten.
    Vandaag had ik wel last van steken in mijn buik, dus we zijn benieuwd. Ik heb ooit weleens mijn eisprong gevoeld en deze steken lijken er verdacht veel op.
    Bij mijn zoon zijn we in de eerste ronde zwanger geraakt met Clomid 50, op de echo waren er toen ook 2 eitjes te zien, van 16 mm en 18 mm. De gyn adviseerde toen om dezelfde dag nog te klussen en het resultaat is nu 8 jaar en 7 maanden !

    Om op je vraag terug te komen, van wat ik heb gelezen op andere forums is dat een eisprong rond dag 20 vrij normaal is. Met Clomid heb je tussen dag 10 en dag 22 ongeveer je eisprong als Clomid aanslaat. En als je eigen cyclus al veel langer was dan de normaal 28 dagen, dan is een eisprong op dag 20, met Clomid vrij normaal.

    Verder durf ik niet te zeggen wanneer mijn eisprong precies zal plaatsvinden, op dit moment ben ik niet bezig met temperaturen of ovulatietesten. Ik wil niet meer te veel druk op het zwanger raken leggen en gewoon zien wat er gebeurt.

    Heel veel succes in ieder geval !
     

Deel Deze Pagina