PCOS en geen kinderwens meer

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door LW85, 25 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Welke anticonceptie zouden jullie dan kiezen?

    Door de PCOS heb ik vaak tussentijdse bloedingen die lang aanhouden, dus van de 30 dagen per maand ongeveer 3,5 week licht bloedverlies, niet voorspelbaar wanneer dit begint/ophoudt.

    Door cystes/hormoonstoornis zijn mijn menstruaties niet hevig, maar wel met veel bijwerkingen, overgeven, bekken- en rugpijn, duizelig en woedeaanvallen, beginnend een week voor het eerste bloedverlies.

    Ivm HPv verhoogde kans op baarmoederhalskanker, meerdere keren verontrustende uitslagen en behandelingen daarvoor gehad na uitstrijkjes dus meerdere keren per jaar menstrueren is aan te raden.

    Voorheen mirenaspiraal gehad, dit resulteerde in continu bloedverlies en buikpijn tot hij verwijderd werd.
    Pil is perfect, behalve in de stopweek, want dan hevige pijn, misselijkheid, overgeven en mentaal een wrak.
    Tot nu toe bevielen de Yaz24+4 en de nuvaring het beste, maar ook daarbij is er een stopperiode en heb ik dus de pijn en misere zoals bij de pil.
    Heb 14-06 een nacontrole bij de gyn. en zal dan een en ander bespreken maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.
    Hoe gaat het bijvoorbeeld na sterilisatie? Wat bevalt jou goed? Of juist niet, en waarom?
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Geen ervaring, maar na sterilisatie heb je wel gewoon je eigen natuurlijke cyclus. Het zou je dus niet veel helpen.
     
    LW85 vindt dit leuk.
  3. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Je zou misschien kunnen vragen of het mogelijk is om de pil gewoon door te slikken? En dan bv maar 2 of 3 keer per jaar een stopweek te hebben?
     
    LW85 vindt dit leuk.
  4. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Dat is een idee! Nu je me eraan herinnert meen ik gelezen te hebben dat in ieder geval 4x per jaar wordt aangeraden, maar dat is wel beter dan elke maand..
     
    Plusje vindt dit leuk.
  5. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Daar was ik al bang voor..
     

Deel Deze Pagina