PCOS maar op de natuurlijke manier proberen zwanger te worden...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Pitahaya, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Ik vroeg mij af of hier ook meiden zijn die PCOS hebben maar het wel op de natuurlijke manier willen proberen?
    Misschien kunnen we elkaar tips geven en gezellig samen kletsen? Lijkt mij wel leuk om met meiden te kletsen in hetzelfde schuitje.
    Ik zal mij even voorstellen.

    Ik ben Pitahaya (Anna). Ik ben 31 jaar en heb een zoontje van bijna 16 maanden. Ik heb al heel wat jaren terug de diagnose PCOS gekregen. Toen we een zwangerschapswens hadden, zijn we naar het ziekenhuis gegaan en kregen daar provera en clomid mee. Echter besloot ik zelf op een natuurlijke cyclus te wachten (dan hoefde ik de provera niet te slikken en ik werd heel af en toe wel zelf ongesteld), maar 3 maanden later bleek ik al zwanger te zijn. Toen ik erachter kwam was ik al 6 weken maar met 10,2 weken bleek het een miskraam te worden. Ik kreeg een curettage en de gynaecoloog wilde mij niet meer helpen. Ze zei dat we het eerst een half jaar zelf moesten proberen. 3 maanden later was ik alweer zwanger en in oktober 2015 werd mijn zoontje geboren.

    Nu echter willen we voor een tweede kindje gaan. Maar ik heb het gevoel alsof de PCOS weer helemaal terug is (of nooit is weggegaan). Ik heb weer lange cyclussen en vaak geen positieve ovulatietesten. Ik heb het gevoel alsof mijn ovulaties niet helemaal goed gaan.

    Ik ben nu met gezonde voeding en een aantal supplementen bezig om te proberen mijn cyclus weer te verkorten en een eisprong terug te krijgen. We zijn nu sinds 28 november 'bezig' en we hebben besloten dat als het over een half jaar niet is gelukt (eind mei) dat we dan weer naar de huisarts gaan voor hulp.

    Maar tot die tijd willen we het dus zelf proberen!
     
  2. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik schrijf graag mee, zat al een tijdje te twijfelen of ik zelf een topic zou openen..
     
  3. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw
    Hey pita,

    Ik kom hiee ook meekletsen.
    Heb ook pcos en willen het op de natuurlijke manier proberen.
    Hoop dat we elkaar kunnen helpen.
     
  4. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    ik kom er ook gezellig bij
     
  5. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Had een heel verhaal getypt maar zie dat ie niet geplaatst is.

    Ik wil ook graag meekletsen. Inmiddels 14 maanden na miskraam en helaas nog niet zwanger. Paar maanden geleden de diagnose pcos gekregen maar vermoedelijk had ik dit altijd al en ben ik dus wel 2x spontaan zwanger geworden. A.s. donderdag hebben we de intake bij de fertiliteitsarts we hadden gehoopt dat het niet nodig was ik ben al een jaar met mijn voeding bezig alles omgegooid, eet zoveel mogelijk suikervrij en koolhydraatarm, veel groente,fruit, water, goede vetten enz. maar heeft tot nu toe niet geholpen. Hopelijk hebben we hier tips voor elkaar..
     
  6. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    de pcos uit zich ook echt op verschillende manieren heb ik in de gaten
    of zie ik dat verkeerd
    bij neemt de pcos klachten echt toe als ik zwaarde weeg en als ik dan weer afval merk ik dat er weer een menstruatie is
    maar ik heb al vanaf dat ik voor het eerst ongesteld werd dat het maar 2x per jaar was er was echt geen pijl op te trekken je cyclus is gewoon niet meer te pijlen ben 3 x zwanger geweest zonder hulp denk zelf uit puur toeval

    misschien als je om de dag het hele jaar door klust moet het raak zijn ahahahha
     
  7. N2015

    N2015 Lid

    30 jan 2017
    94
    5
    8
    Ja, ik klets graag met jullie mee!
    Wij hebben ook een kindje van bijna 16 mnd en gaan voor een broertje of zusje!
    Mijn cyclus is rond de 40 dgn. Aankomende zaterdag is ongeveer mijn nod!
     
  8. N2015

    N2015 Lid

    30 jan 2017
    94
    5
    8
    Ik ben sinds vandeweek weer zooooooo erg aan het dromen! Echt over de meest gekste dingen!....
    Zo had ik vannacht een afspraak bij de kapper gemaakt voor m'n vriend.vorige week Maandag droomde ik over het trein verkeer... dinsdag zat ik in greys anatomy... pfoeh! Hahahaha
     
  9. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw


    Dat klopt ook. Als je wat zwaarder weegt en je valt af dan is de kans groot dat het minder word. Heb ik vaak gehoord en gelezen. Pcos gaat nooit helemaal weg maar de ene keer kan iemand wel zo zwanger raken en de andere keer met behulp van clomid bijvoorbeeld. Maar het is inderdaad vervelend als het zo gelukt is dat je dan langer moet wachten voordat je je er verder helpen.
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Dames, wat leuk dat er zoveel animo is voor zo'n groep! Ik denk, ik gok het erop.

    Welkom allemaal! En gezellig dat we hier gaan kletsen.

    Wat ik begrijp is dat jullie allemaal wel een natuurlijke cyclus hebben? Ook al is deze heel erg lang? Mijn cyclussen zijn nu gemiddeld 38 dagen. Ik weet wanneer ik ongesteld word (14 dagen na gevoelige borsten) maar ik heb geen positieve ovulatietesten dus een echte eisprong lijkt er niet te te zijn. 3 cyclussen terug was dit wel het geval dus ik hoop dat er binnenkort wel weer een goed ei komt!

    Hebben jullie overgewicht?

    Ik wil nu namelijk wel een paar kilo afvallen om te kijken of dat helpt. Maar echt dik ben ik toch ook niet. Ik ben 1.65 en ik weeg 66.9 (afgelopen maandag) dus dat is wel iets aan de zware kant maar geen overgewicht. Zou afvallen dan nog uitmaken denken jullie? Of is het alleen echt als je te zwaar bent? Sowieso is gezond eten voor mij wel echt belangrijk maar soms heb ik van die cravings en dan wil ik allerlei suikers eten. Terwijl dát juist voor PCOS zo slecht is.

    @N2015: Oooh, aankomende zaterdag je nod al. Wanneer ga je testen?

    Misschien leuk om weer een lijstje te maken met NOD erop? Of willen jullie dat niet?

    @oktober91: Jij gaat dus wel de medische molen in? Hoe lang zijn jullie al bezig? Hoe laat heb je de afspraak? Ik hoor het graag van je.
    Wel frustrerend he, dat ondanks de gezonde voeding, er geen verbetering is. Dat heb ik dus ook. Eet ik zo gezond maar volgens mij gaat de pcos nooit helemaal weg.

    Ik ga volgende cyclus met monikspeper starten. Daar hoor ik wel goede verhalen over. Slikken jullie bepaalde supplementen?
     
  11. N2015

    N2015 Lid

    30 jan 2017
    94
    5
    8
    Ja zover ik weet heb ik wel een cyclus zeg maar.. precies 2 weken na flinke buikpijn (kan dan helemaal niks! Niet staan, zitten,lopen... niks!) Dan word ik ongesteld.

    Ik weet niet wanneer en of ik ga testen haha. Ik heb hele gemengde gevoelens op dit moment. Ik word smorgens wakker met buikkrampen en moet dan rennen.. heel m'n darmen zijn raar aan t doen. Ik ga niet uit van een zwangerschap maar ik vind het wel vreemd.

    Kwa overgewicht.. ik ben 1.68 en weeg 69 kilo. Ik was afgevallen naar 65 maarja...haha toen kwam kerst en hadden we vakantie... schat haal ff wat lekkers! Uh kak..

    Ik zou heel graag mijn eetpatroon om willen gooien maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen!!

    Mijn vriend wil niet weten hoe of wat en wanneer er een eisprong is. We hebben voor ons zoontje hormonen gespoten en dit is hem zwaarder geweest als ik dacht (is er nu dus uitgekomen). Hij wil er niet zo mee bezig zijn zeg maar. Ik zelf ook niet!

    Ik slik niks aan supplementen.. kun je me iets aanbevelen? :p hahaha
     
  12. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Jij hebt wel 1 hele mooie cyclus er tussen zitten van 30 dagen he?
    Jammer dat het daarna weer minder goed ging.

    Doe jij geen ovulatietesten? Ik doe dat wel hoor. Dan kun je zien of je een eisprong hebt. Ik heb dus geen positieve ovulatietesten helaas. Hoop de volgende ronde wel.

    Ohhh, als morgen je nod is, dan zou je vandaag wel al kunnen testen hoor. Zou leuk zijn als je de eerste van de club bent die zwanger is.

    Eet jij zo ongezond dan? Ik merk wel dat gezond eten mij goed doet.

    En qua supplementen slik ik op dit moment een multi met foliumzuur maar ga volgende maand beginnen met monikspeper. En ik zit te twijfelen om dci te proberen maar misschien doe ik dat die ronde daarna wel. Ben beetje hopeloos. Wil gewoon een goed ei hebben.
     
  13. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wat fijn al een klein clubje bij elkaar!

    Amch jij bent al zwanger dus? Gefeliciteerd!
    N2015 haha wat een rare dromen zeg. :D

    Cyclus: Wel een natuurlijke cyclus ja, al is er niet echt chocola van te maken.. Ging de hele tijd goed en hup opeens een rommeltje (zodra we begonnen ;)). Was vorige keer ook al zo, denk dat m'n lichaam het erom doet. :D Nee grapje hoor.

    Overgewicht: Nee, ik ben 1,60 en sinds kort weeg ik 50 kilo (kwam van 43). Gezond eten probeer ik zoveel mogelijk maar vind het soms wel erg lastig. :)

    Lijstje lijkt me erg leuk! Iets als gebruikersnaam - leeftijd - hoeveelste kindje - ronde en NOD, ofzo? En dan nog een stukje met afspraken. Ik roep maar iets zo even snel hoor.

    Ik slik eigenlijk niets behalve foliumzuur, wil het daar ook over hebben tijdens m'n afspraak (zal het zo eens voor mezelf opschrijven allemaal, anders zit ik daar straks en dan 'uhhhhhh' :)). Fijn zo'n topic!
     
  14. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Maar heb je een afspraak met de gyn? want die doen meestal niet zo aan supplementen. Als ze je clomid willen geven, zou je dit dan weer doen?
    Wanneer heb je de afspraak staan?

    Wie wil het lijstje maken? Haha.

    Wel apart dat bij jou de cyclus in eens anders verliep. Geef jij je zoontje nog borstvoeding ondertussen?
     
  15. N2015

    N2015 Lid

    30 jan 2017
    94
    5
    8
    Ja dat was idd maar 1 cyclus helaaaas!

    Nee ik doe geen ovulatie testen. Ik denk dat ik mezelf dan gek ga maken. Ik weet wel dat ik een eisprong heb ergens.. dus dat is gewoon een beetje gissen. Komt wel goed!

    Hahaha ongezond eten... uh mwah, ik heb altijd t gevoel van wel.. ik werk in de horeca en dan is het al gauw na het werk nog ff wat eten. En dan is gewoon mega slecht. Maar na hard werken krijg je honger 😇.

    Ik schat dat zaterdag mijn nog is. Hebben jullie een idee waar jullie nu in jullie cyclus zitten?

    Oja met folium zuur zal ik ook maar een's beginnen! Ik wilde al een aantal maandjes geleden gaan voor een broertje of zusje.. maar mijn vriend toen nog niet en nu wel.... ik moet nog even wennen aan het idee hahah!
     
  16. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.676
    1.204
    113
    Vrouw

    Ik doe hier ook geen ovulatietesten. Maak me zelf al gek genoeg zonder die testen. Deze keer voor het eerst de eisprong gemerkt. Ofja gemerkt symptomen gehad dat die kwam. Nu afwachten op 11 februari. Maar weet nu al dat word niks.
    Je hebt inderdaad een mooie cyclus van 30 dagen gehad. Helaas de keer erop weer langer. Wanneer wil je gaan testen?

    Mijn vriend heeft het ook als jou vriend. Hij hoeft ook niet alles te weten. Hij heeft zoiets we zien wel hoe het loopt. De enige keer dat hij nog naar het ziekenhuis gaat is als ik moet bevallen zegt hij. Hij wil wel een tweede maar als het niet is is het niet. Eerste zwangerschap heeft ook indruk gemaakt.

    Zou inderdaad weer met foliumzuur beginnen. Maar als je vriend eerst nog niet wilde dan denk je er niet meteen aan nee.
     
  17. N2015

    N2015 Lid

    30 jan 2017
    94
    5
    8

    Hoezo weet je zeker dat deze ronde niks wordt? Kan altijd he!
    Zijn jullie aan een anticonceptie geweest? Ik heb na de komst van N. Helemaal niets gebruikt.
    Ik denk dat ik zaterdag of zondag ga testen.. savonds heb ik kleine steekjes in mijn buik en smorgens heb ik krampen.. normaal nooit!

    En hoe voelt dat voor jou? Dat hij er zo in staat? Dat zei mijn vriend idd ook haha! Hij heeft wel gezecht dat ie het liefst een keizersnede zou willen en niet weer al die trubbel van angst en spanning wilt hebben. Maar daar twijfel ik nog over. Wij mogen daarin kiezen gelukkig. De zwangerschap zelf was echt heerlijk! Ik kan niet wachten om het nog eens mee te mogen maken!!! 😍

    Hahaha ik ga het morgen in huis halen. Misschien dat ik dan ook wel even een testje koop 😇.....

    Zijn er hier carnavallers onder ons??
     
  18. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Had je de vorige keer ook een keizersnede gehad dan?
    Dat is ook niet niks namelijk hoor.

    En ik zou wel echt foliumzuur gaan slikken hoor. Dat is wel echt heel belangrijk. Ik heb deze: Elke Dag Mama | multi speciaal afgestemd op de behoeftes van vrouwen vóór, tijdens en ná de zwangerschap
    Dat is ook nog een natuurlijke variant. Kost wel wat duurder maar je lijf neemt het wel beter op.

    Ik vraag mij of of jullie wel 'echte' ovulaties hebben. Bij mij zijn ze dus nep. Ik voel wel een soort eisprong (allerlei symptomen) en dat klopt ook steeds want 14 dagen later word ik ongesteld. Maar ik heb geen positieve ovulatietesten. Dus een echt goed ei lijkt er niet te zijn.
    Gisteren heb ik besloten dat als dat volgende ronde weer gebeurt (zo'n nep-ei) dat ik dan toch even langs de huisarts ga. Ik ga dan vragen of ik even een echo mag. Ik wil niet meteen een behandeling dan.

    Ik heb zelf dus wel een idee waar ik in de cyclus zit. Mijn nod is 12 februari maar door het neppe ei verwacht ik er niks van. Maar dat zou wel weer een cyclus van 37 dagen betekenen dus qua lengte valt het nog mee.
     
  19. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Met de vrouwenarts, denk dat ze het meest met een gyn te vergelijken is ja maar ik ben er ook wel eens geweest voor iets wat geen betrekking had tot een zwangerscha(swens). Vragen stellen kan geen kwaad denk ik. :)
    Ik heb nooit Clomid gebruikt, bij het zwanger worden van Logan had ik medicijnen tegen een te hoge prolactinewaarde. Dat een paar maanden geslikt en toen uit het bloed bleek dat het opgelost was, was ik een week daarna zwanger (dus diezelfde ronde nog, was wel dag 122 :D). Nu had ik 2 van diezelfde pilletjes gehad (dus i.p.v. maandenlang) en toen werd ik na een paar weken ongesteld na 170 dagen. Maar ik weet dus niet of de waarde daardoor gezakt is maar nog steeds te hoog, of dat die van 68 dagen wel door de PCOS komt, of dat het zich nog aan het stabiliseren is en deze cyclus weer een stukje korter wordt, of of of.. ;)
    Als ze me Clomid zou 'aanbieden', pfoe ja lastig, dat voelt meteen zo ernstig haha. Maar ik denk dat ik het met beide handen zou aanpakken.

    De afspraak is de 7e, aankomende dinsdag.
     
  20. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    N2015: Oh spannend zeg dit weekend al testen! Ik hoop het voor je. :) Geen carnavaller hier haha, al trek ik Logan misschien wel iets aan. :p

    Pita: Fijn dat je de knoop hebt doorgehakt m.b.t. wel of niet gaan!

    Ik wil wel proberen het lijstje te maken als niemand anders wil, maar ik kan niet beloven dat het heel mooi wordt. :p
     

Deel Deze Pagina