Provera en nieuwe cyclus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 17 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Dag dames,

    Ik ben toe aan de 5e IUI. Vorige cyclus ging de IUI niet door, doordat ik veel te veel eitjes had nadat de dosis Gonal f omhoog is gegaan. Op dag 10 van die cyclus begonnen met een 10-daagse kuur Provera om een eventueel mogelijke bevruchting (op natuurlijke manier) te voorkomen en op dag 22 ongi.
    Dag 2 nieuwe cyclus: uitgangsecho laten maken: alle eitjes zaten er nog. Uitleg van de arts was dat de Provera een eisprong heeft voorkomen, maar er ook voor gezorgd dat ik vroeg ongesteld werd.
    Ik mag nu wel IUI, maar dan in natuurlijke cyclus. Met hormonen mag niet, omdat op de echo de oude eitjes (die niets meer zullen doen) nog zichtbaar zijn en dan weet je niet wat de nieuwe eitjes zijn.
    Nu mijn probleem: de arts vertelde dat ik nu een gewone cyclus mag verwachten. Ik heb gemiddeld mijn eisprong op dag 14 of 15. Zit nu op dag 16 en nog geen enkel teken van een naderende eisprong. Ik heb altijd vruchtbaar slijm een dag of twee van te voren en mijn temp. gaat wat verder omlaag. Dat heb ik nu niet en de ovu-testen blijven spierwit. Normaal zie ik altijd een tweede lijntje, maar nu echt niets. Pfff...
    Zijn hier dames bij die ook Provera hebben gehad? Hoe was jullie cyclus daarna?

    Liefs, B.
     
  2. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi Botervliegje,

    Ik heb in febr. provera gehad nadat ik overstimulatie had bij gebruik van gonal-f. (Doe zelf aan ivf/icsi). Ik kreeg het om mijn eierstokken weer tot rust te krijgen en mijn menstuatie weer op gang te brengen. Moest het ook 10 dgn slikken en mocht absoluut geen onbeschermde gemeenschap hebben tot mijn ongi zou komen. Mijn ongi kwam echter al op dag 8 v/h provera gebruik. De cyclus erop op dag 33. De laatste maanden had ik cyclussen van rond de 34 dgn. Maar heb ze ook wel gehad daarvoor van 69 dgn en alles ertussenin.
    Dus weet niet of je echt wel wat hebt aan mijn ervaring met provera.

    In elk geval veel succes verder met je behandelingen!!

    Groetjes Majo
     
  3. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Bedankt voor je reactie!
    33 is nog best normaal, hm, vraag me of of mijn eitje wel komt...
    Ik had eerst 22 dagen met Provera en zit nu op dag 19 en nog geen posi test...
    Heb eigenlijk altijd een posi test op dag 13/14/15 en nog nooit (in elk geval afgelopen 2 jaar) een eisprong overgeslagen...

    Jij ook heel veel succes met de behandelingen! Met zoveel eitjes als wij kunnen produceren moet het toch een keer lukken...
     
  4. star81

    star81 Actief lid

    14 sep 2008
    418
    0
    0
    Hoi botervliegje,

    wij staan zelf op de wachtlijst voor icsi, maar heb de afgelopen maanden al wel 2x een provera kuur gehad. De eerste keer omdat m'n menstruatie al ruim drie maanden uitbleef en ik daar echt last van kreeg. De tweede keer omdat ze aan het begin van een cyclus bloedonderzoek wilden doen en mijn cyclus ondertussen ook al weer 5 weken op gang was, zonder eisprong. Nu zit ik op cd 46 en heb het idee dat ik ongesteld moet worden, maar heb vandaag een echo gehad en daar was niet op te zien dat er al een ei gesprongen was...
    In antwoord op je vraag: mijn cyclus is na de provera net zo onregelmatig zoals daaarvoor. (maar goed, het was ook niet bedoeld om het regelmatiger te krijgen)
    Het kan trouwens zijn dat er door een teveel aan eitjes moeilijker een kan rijpen en dat daardoor de eisprong langer op zich laat wachten. Anders misschien even contact opnemen met het ziekenhuis?
    Succes in ieder geval!
     
  5. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Misschien heb je wel gelijk!

    Hoop dat 'ie vanavond niet ineens positief is... morgen Hemelvaart!
    Als er vrijdag nog niets is, dan zal ik het ziekenhuis wel even bellen.

    Probleem is alleen dat een echo waarschijnlijk geen zin heeft, vanwege de oude eitjes die er nog zitten. Maar misschien kunnen ze aan m'n bloed wel iets zien...
     
  6. star81

    star81 Actief lid

    14 sep 2008
    418
    0
    0
    Als een eitje op springen staat is het toch veel groter dan de rest? Dat kunnen ze mogelijk wel zien.
     
  7. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Even een up-date. Na heel veel bloedonderzoek en echo's is op dag 25 besloten om me weer een Provera-kuur te geven. Het zou nooit meer iets kunnen worden, het eitje dat ik rechts had was waarschijnlijk een vochtblaasje.

    Het blijkt dat de artsen wat voorbarig zijn geweest (wil ze niet de schuld geven, hoor, was waarschijnlijk een logische keuze die Provera).

    Ik kwam vandaag voor de uitgangsecho voor de nieuwe cyclus en gaf al aan dat het een rare menstruatie was dit keer (meer spotting en erg laat na de kuur). Nu blijkt dat er ondanks de pillen aan de linkerkant een heel mooi eitje zich had ontwikkeld dat op springen staat (rechts was bijna weg). Dit bleek ook uit de bloedtest van vanmorgen. De arts stond met open mond te kijken. Helaas is de menstruatie door de pillen toch heel sterk op gang gekomen wat betekent dat vandaag of morgen alles afgebroken wordt, een kans weggespoeld in feite. Zit nu dus in mijn eisprong en menstruatieperiode op hetzelfde moment. Moet morgen weer bloed prikken om te kijken wat er gebeurt. Mag uiteraard weer niet beginnen aan de Gonal f. Ik heb nu wel duidelijk aangegeven dat ik nooit weer Provera wil hebben, hoe lang het ook duurt allemaal. Uiteindelijk is mijn lichaam dus prima in staat zichzelf te herstellen. Pfff... Moet weer even wat moed verzamelen... De artsen hebben nu ook geen flauw idee wanneer ik mijn volgende ei ga krijgen...
    En dan allemaal te bedenken dat ik zonder hormoontroep gewoon een cyclus van 29 dagen heb!
    Sorry voor dit egoverhaal.... zit er even helemaal door...
     
  8. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Jeetje botervliegje...wat vervelend allemaal zeg!! Kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt en idd géén provera meer wilt hebben. Ik was er toen erg blij mee, maar zat in een andere situatie als jij. Heel veel sterkte in elk geval en ik hoop dat je gauw weer een normale cyclus hebt en dan weer verder kunt!!
     
  9. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Hoi Majo,

    Dankjewel voor je reactie!
    Ik had het inderdaad echt moeilijk gisteren. Ik dacht dat Provera de cyclus overnam en had nog nooit gehoord dat dat mogelijk was, combi eisprong/menstruatie. Wat een teleurstellingen moeten wij meiden hier toch doorstaan voordat het lukt he.

    Heel veel succes met je ICSI!! Spannend, hoor.

    Liefs,

    B.
     
  10. botervliegje

    botervliegje Fanatiek lid

    30 dec 2007
    1.725
    69
    48
    Nou ja zeg... doc wil dat ik weer met provera begin! Nu omdat het eitje net niet is gesprongen en menstruatie heeft 'm niet mee genomen. Ben nu tegen het eind van mijn menstruatie. Dan ben ik over twee weken dus weer ongesteld. Dan zou ik 'echt een goede kans hebben dat mijn cyclus weer normaal is'. Mijn hormoonwaarden schijnen erg raar te zijn. Maar hoe langer ik aan die provera ben hoe raarder de uitslagen volgens mij. Ik heb geweigerd omdat ik nu mijn lichaam zelf een kans wil geven en de dr. ging akkoord al leek het hem 'beter' om er voor de derde keer provera tegenaan te gooien. Weet nu niet of ik er goed aan heb gedaan door te weigeren. Aan de andere kant heb ik juist spijt dat ik de vorige keer niet heb geweigerd.
    Doen jullie altijd wat de arts wil?
    Als ik geen provera slik willen ze de rest van mijn cyclus ook niet meer monitoren... Moet me weer melden als ik ongesteld wordt, maar omdat ik in feite net tegen een eisprong aan heb gezeten kan het lang duren...

    Liefs,

    B.
     

Deel Deze Pagina