Gekantelde baarmoeder, wie ook?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marjo83, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en bij een extra echo ivm pijnklachten in mn liezen bleek dat deze pijn wordt veroorzaakt door een naar acher gekantelde baarmoeder.
    Vlgs de gyn komt het voor bij 1 op de 10 vrouwen en zou het vanzelf weer goed moeten komen. Als de zwangerschap zich vordert moet de baarmoeder zich op gaan richten vertelde hij me. Hij kende niemand waarbij dit niet gebeurde, maar raadde me aan om te proberen op m'n buik te slapen 's nachts. Dit, om de natuur een handje te helpen. Toch ben ik wel benieuwd of er hier meiden zitten die hier ervaring mee hebben, en konden ze bij jullie de 12 weken echo wel uitwendig doen? M.a.w., was er wel duidelijk wat te zien?

    groetjes
    Marjo
     
  2. MamaMirella

    MamaMirella Fanatiek lid

    6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Halloo !

    Ik had mijn eerste echo met 8 weken en 5 dagen, toen kon ze op de gewone echo ook niets zien, maar wel met de inwendige, zij kwam erachter dat ik een gekantelde baarmoeder heb !
    En vertelde ook dat het naarmate de baarmoeder groeit hij weer normaal word zeg maar :)
    Met 10 weken en 2 dagen konden ze voor de 2e keer geen hartje vinden, dus mocht ik een echo laten maken en moest naar een andere echopraktijk, toen konden ze dus wel met een gewone echo alles zien! En het hartje was toen ook te horen :D

    Dus het komt allemaal goed !

    -xxx-
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik had het ook, en 12 weken echo was uitwendig , en indd het komt vanzelf goed!
     
  4. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    mijne is wat naar rechts gekanteld. Dit is lastig bij een uitstrijkje, omdat ze 'm dan gewoon niet makkelijk vinden. In de zwangerschap is het vaak aan de linkerkant pijnlijker (bandenpijn trekt daar harder aan natuurlijk) maar verder weinig last van.
     
  5. 00Marij

    00Marij Actief lid

    17 mei 2007
    407
    0
    0
    ik heb het ook, mijn baarmoeder is achterover gekanteld. en omdat ukkie net op het laagste verste gedeelte is gaan liggen, wat het met de uitwendige echo wel te zien, maar erg slecht, mede omdat mijn blaas er ook nog eens voor lag. met de inwendige was hij perfect te zien.

    heb altijd al een naar achteren gekantelde baarmoeder gehad, maar bij mijn vorige zwangerschap heb ik geen extra klachten daarvan gehad hoor. als het kindje groeit, komt die baarmoeder vanzelf overeind!


    groetjes
    Marij
     

Deel Deze Pagina