Per 1 januari begonnen aan nr. 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Amelie, 3 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    He meiden,

    Wij hebben besloten om voor een 2e te gaan. Soort van toevallig per 1 januari. Ik merk dat ik bij de andere topics nog net buiten de marges val omdat ik halverwege mijn cyclus zit, dus eerst nog een keer ongesteld moet worden. En andere topics zijn al zo vol met dames die elkaar al beter kennen, dus ik dacht: wie weet zitten er nog meer dames in hetzelfde schuitje dus ik begin gewoon een nieuw topic. Bij dezen!

    Ik wacht nu op mijn menstruatie op 9 januari en dan kunnen we écht gaan beginnen.

    Nog meer dames die in hetzelfde schuitje zitten?
     
  2. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Hey!

    Ik heb 30 december mijn laatste pil geslikt en mijn onttrekkingsbloeding is net begonnen. Heb een zoontje van 2,5. Bij hem was mijn cyclus meteen regelmatig na het stoppen met de pil en na 3/4 rondes was ik zwanger. Ik hoop dat mijn cyclus nu ook meteen weer regelmatig is, maar het is even afwachten. Mijn zoontje heeft een andere vader, vriend en ik zijn wel al een poos samen, zoontje was namelijk nog maar net een maand oud. (Lang en bijzonder verhaal, maar wil nog wel een beetje anoniem blijven haha)

    Ik vind het wel weer heel spannend. Zo lang naar uit gekeken dat ik 'mocht' stoppen met de pil, want vriend was er nog niet aan toe. Maar nu ik dan 'opeens' gestopt ben vind ik het wel spannend allemaal weer hoor, haha! Ik heb mijn vorige zwangerschap alleen gedaan dus ik kijk er ook enorm naar uit om alles nog eens mee te maken, maar dan met partner.

    Leuk zo'n topic. Normaal lees ik alleen mee maar ik vind het wel heel leuk om mij toe te voegen aan een groepje die (ongeveer) in hetzelfde schuitje zit.
     
  3. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Leuk! Nog iemand erbij. :thumup:

    Bij ons was het ook zo dat ik al wel weer wilde maar mijn vriend nog niet en toen op oudejaarsavond zei ie ineens 'laten we er voor gaan'. En toen dat uitgesproken was, was het toch ineens wel weer heel spannend. Ik ben sowieso niet aan anticonceptie dus hoef ook niet te ontpillen ofzo. Bij mijn dochtertje was het in 1 keer raak en ik ben heel vruchtbaar dus het zou zomaar weer in 1 keer raak kunnen zijn en dan ben ik ineens deze maand al weer zwanger. Dat geeft echt een gek gevoel. Maar natuurlijk ook de onzekerheid dat het misschien toch niet zo snel raak is en of alles wel goed is enzo.

    Fijn dat je nu wel met partner het proces door kan maken.

    Heb je nu voorkeur qua geslacht voor de 2e?
     
  4. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Gek idee he! Dat je inderdaad deze maand al zwanger zou kunnen zijn. Of het duurt misschien nog een poos.. Dat maakt het spannend, leuk maar ook een hele onzekere tijd.

    Ik heb niet echt voorkeur. Het lijkt mij beide heel leuk. Zou graag ook meemaken hoe het is om een dochter te hebben, maar een broertje voor mijn zoontje lijkt me ook wel heel erg leuk. Heb jij voorkeur?
     
  5. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Voor mij hetzelfde eigenlijk. Ik zou het leuk vinden om ook een zoontje te hebben maar nog een dochtertje lijkt me ook heel leuk.

    Ik vind het wel leuk dat het nu nog het 'geheimpje' is van mij en mijn vriend terwijl er eigenlijk nog niks aan de hand is. Maar we bespreken al wel van alles zoals welke kinderwagen en hoe we het kamertje willen doen enzo. Heel leuk. Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar mijn menstruatie. Van mij mag ie nu al wel beginnen. Haha!
     
  6. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Verder niemand? :rolleyes:
     
  7. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hi leuke ladies!

    Same here, ik zag al zoveel druk bevolkte groepen hier, dus ik dacht: misschien is er animo voor een nieuwe? Maar er was al een nieuwere, dus ik sluit mij hier aan. Leuk!

    Even voorstellen: Ik ben Marieke, 33 jaar, woon samen met mijn vriend in Noord-Holland en heb een zoontje van 3 jaar (september 2014). Ik ben sinds juni 2013 lid hier, maar niet heel actief, maar wel een leuke, hechte groep vriendinnen van hier aan overgehouden.
    Nu ben ik afgelopen woensdag gestopt met de pil en lijkt het mij weer erg leuk om "moedergenoten" op te zoeken! Verder werk ik 4 dagen in de week, yoga ik al 5 jaar en hou ik van een feestje/etentjes/films.

    De eerste 20 weken van mijn 1e zws zat ik psychisch heel slecht, soort van pre-natale depressie, dus ik hoop dat het mij dit keer bespaard blijft! Ik was toen in ronde 6 zwanger geworden. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren! :)
     
    Boterbabbelaar vindt dit leuk.
  8. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Leuk dat je er bij bent! Klinkt zwaar van je vorige zwangerschap. Had dat met de hormonen te maken o.i.d.?

    Wat voor werk doe je?
     
  9. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoe gaat het met jou? Is je bloeding al weer over?
     
  10. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Nee, helaas. Zette eigenlijk pas donderdag echt door dus helaas nog volop aanwezig. Maargoed, zou morgenavond weer de pil moeten slikken en dat ga ik dus niet doen, gek idee hoor, 'opeens' zonder anticonceptie haha. Wanneer zou jij ongesteld moeten worden? Is dat erg regelmatig? Ik ben heel benieuwd hoe regelmatig ik ga zijn na mijn pilstop..
     
  11. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Wat leuk! Nog iemand erbij. En leuk dat je ook een zoontje hebt! Iets ouder dan die van mij. Heb je bewust gekozen voor wat meer leeftijd er tussen? Of is dat ook vooral ivm je prenatale depressie die je gehad hebt? Wat mij trouwens enorm zwaar lijkt. Was dat na je bevalling 'meteen' over? Of hoe gaat zoiets?

    Ook gestopt met de pil? Of gebruikte je geen anticonceptie?

    Merk trouwens na jouw stukje dat ik zelf amper wat heb verteld haha. Ik ben 25 jaar, werk 3 dagen in de week en mijn hobby's zijn vooral series/films kijken, uiteten gaan en lezen (maar eigenlijk doe ik dat lezen te weinig..)
     
  12. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik moet eigenlijk aanstaande dinsdag beginnen maar het rommelt al aardig dus ik denk dat het misschien al wel eerder begint. Het is bij mij de afgelopen maanden vrij regelmatig. Meestal 27 dagen cyclus, dat was altijd stipt voor de zwangerschap maar daarna is het eerst even alle kanten op gegaan. Nu dus weer wat rustiger.

    Lijkt me inderdaad wel gek als je dan ineens niet meer hoeft te slikken.

    Dat is heel herkenbaar. Haha! Als je zo'n kleine rond hebt lopen doe je als snel te weinig wat je eigenlijk heel leuk vindt.

    Je bent vrij 'jong' moeder geworden zie ik. Wilde je dat altijd al?
     
  13. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Ja dat was altijd wel een droom van mij, jong moeder worden. :)
     
  14. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Leuk! Van mij eigenlijk ook maar moest nog even op de juiste man wachten. :rolleyes:
     
  15. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Haha ja ik snap het. Ik dacht dat ik de juiste man toen had, maar dat bleek heel anders uit te pakken. Zo loopt elk leven anders dan vooraf gedacht he, haha. Gelukkig nu heel happy!

    Wat is jouw leeftijd dan? :)
     
  16. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Oeps, lees je stukje nog een keer en jij zat dus ook aan de pil haha! Sorry!
     
  17. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Sorry, was even je situatie vergeten. Bedoelde het niet rot.

    Ik ben nu 30 dus dat valt nog wel mee, maar vroeger dacht ik altijd dat ik dan allang al mijn kinderen zou hebben.

    Hoeveel kindjes zou je idealiter willen dan?
     
  18. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Ooh zo bedoelde ik het ook niet hoor! Vatte het absoluut niet zo op :)

    Ik zou graag 3 kindjes willen maar we zullen zien wat ons gegeven is.. En of mijn vriend dat ook wil, tegen die tijd, hahaha. En jij?
     
  19. Amelie

    Amelie Fanatiek lid

    8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hihi! Hier hetzelfde. Het liefste 3, maar daarvoor moet ik mijn vriend na nr. 2 misschien nog wat van overtuigen. In principe gaan we wel uit van 3 als het ons gegeven is. Daarom moet nr. 2 misschien maar een meisje worden, dan is de kans op een 3e groter denk ik. :roflmao:
     
    Boterbabbelaar vindt dit leuk.
  20. Boterbabbelaar

    Boterbabbelaar Actief lid

    7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Hahaha ja ik denk ook dat ik vooral hem moet overtuigen.
     

Deel Deze Pagina