Perfect match: vriend aan de steroïde en ik in onzekerheid over cyclus

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lissy03, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lissy03

    lissy03 Nieuw lid

    20 jun 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Haarlem
    Hooii allemaal!

    Dit is helemaal nieuw voor mij en vind het ergens een beetje spannend, maar met jullie als ‘lotgenoten’ heb ik het idee dat ik me hier wel voluit kan uiten.

    Ik ga nu bijna 3 jaar met mijn vriend en wij zijn al heel lang klaar voor een kindje.
    2 jaar geleden ben ik met de pil gestopt, maar het heeft al die tijd niet mogen baten.
    Je gaat twijfelen en word onzeker, daarom ben ik naar de gyn geweest waar mij werd verteld dat alles er goed uit zag. Ik natuurlijk super blij, mijn vriend wat minder. Hij heeft een tijdje anabolen gebruikt en nu kan iedereen daar zijn of haar mening over hebben, maar er word gezegd dat als je een bepaalde goede nakuur gebruikt de zaadproductie weer aangesterkt kan worden. Daarbij blijken er genoeg mannen te zijn die ‘maar wat doen’ en toch papa worden. Ik ben benieuwd of hier meer vrouwen zijn die in de zelfde situatie zitten of gezeten hebben.

    Toch blijf ik in twijfel en wil ik gaan beginnen met ovulatie testen. De reden hiervan is, omdat ik na mijn miskraam 6 jaar geleden een enorm onregelmatige cyclus heb. Dit scheelt van 22 dagen tot 38 dagen.
    Hoe kan ik mijn ovulatietest uitvoeren als ik geen idee heb wanneer mijn menstruatie moet beginnen, is 12 dagen na de eerste dag van mijn laatste menstruatie te vroeg of net te laat? Heeft iemand ervaring met de ovulatietesten van de action? Geven ovulatietesten 100% zekerheid op zwangerschap? Zijn er trucjes waardoor je je cyclus regelmatiger kan maken?

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties! ❤️
    Liefs Lissy
     
  2. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Over je ovulatietesten: zal ik beginnen op dag 10 na je menstruatie. Ook omdat je cyclus zoals je zegt wel eens 22 dagen is geweest, tot 38 dagen. Als jullie echt voor een kindje willen gaan, dan zal ik het zo doen! :)
     
    lissy03 vindt dit leuk.
  3. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Op het eerste deel in je vraag geen antwoord,

    2e vraag wel :) , hier ook altijd een wisselende cyclus gehad. Voorheen bijna niet. Maar zelfs met de medicatie schommelde het.
    Ik teste altijd vanaf dag 6 na de menstruatie. Rond dag 9/10 ging ik naar 2 testen op een dag om de piek niet te missen. Tijd: 11:00 en 19:00 uur. Hier altijd de action ovulatie testen gebruikt en werkten prima :) als de test ook knalde klopte het ook met wat de gynacoloog zag met de controle echo’s.
     
    lissy03 vindt dit leuk.
  4. Loetje85

    Loetje85 Bekend lid

    17 jun 2016
    814
    200
    43
    ik zou beginnen met ovulatietesten rond dag 7 of 8 van je cyclus, ook gezien je af en toe heel erg korte cycli. Heeft de gyn tijdens zijn onderzoek ook gekeken naar jouw vriend, of daar alles goed bij is? Ik heb helemaal geen verstand van anabolen een de gevolgen hiervan dus dat kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ovulatietesten geven trouwens geen enkele garantie mbt zwanger worden. Ze geven je hooguit inzicht in je cyclus waardoor je wat beter kunt timen.
     
    lissy03 vindt dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou idd op dag 8 beginnen en die vd action zijn prima.

    En antwoord op je vraag: nee.... het doen van ovulatietesten geeft absoluut geen enkele zekerheid dat je ook daadwerkelijk zwanger raakt.

    Jij bent dus al helemaal onderzocht zeg je, dus je hebt een ovulatie inductie gehad, samenlevingstest, baarmoederfoto/hsg en je blied is ol diverse momenten in je cyclus gechecked??

    Als dat zo is, vraag ik me nog wel af of je vriend zijn zaad al is onderzocht!?
    Vaak is dat namelijk stap 1 bij vruchtbaarheids onderzoeken.
    Bij jou kan alles goed zijn, maar als zijn zaad niet goed is, zal zwanger raken bemoeilijkt gaan worden.
     
    lissy03 vindt dit leuk.
  6. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat de gevolgen zijn van zijn avontuurtje met anabolen kun je alleen achterhalen met een semenanalyse. Bij sommige mannen is er niks aan de hand, anderen hebben niks meer over helaas. Dat sommigen wel vader worden ondanks anabolen is geen garantie dat het bij jullie geen gevolgen heeft gehad natuurlijk.

    Met ovulatietesten kun je je eisprong opsporen, het is dus geen garantie op een zwangerschap. Als zijn zaad niet goed is of jou eitje kwalitatief niet goed dan kom je nog niet veel verder. Anders zou het een erg goedkoop alternatief zijn voor alle dames die aangewezen zijn op het medische traject.
     
    lissy03 en nizzie86 vinden dit leuk.
  7. lissy03

    lissy03 Nieuw lid

    20 jun 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Haarlem
    Wat een fijne begripvolle reacties allemaal! Bedankt!❤️

    Ik zal inderdaad rond dag 9 of 10 beginnen met de ovulatietesten! Ik zit nu op dag 14 na mijn eerste dag en twijfel of ik tot volgende maand zal wachten.

    Omdat ik een periode heb gehad dat ik me heel slecht voelde kwa misselijkheid en druk op de plek waar mijn mijn baarmoeder zit, werd ik alleen nog maar onzekerder en heeft de HA mij naar de gyn gestuurd.
    Hier hebben ze met een inwendige echo gekeken of mijn baarmoedermond goed was, of die slijmvliesranden (als ik dat goed zeg) dik genoeg waren, of ik geen verkleefde eierstokken had en of ik genoeg eitjes had zitten. Alles zag er goed uit dus heb het vanaf toen even laten rusten (als je er teveel mee bezig bent gaat het ook moeilijker heb ik me laten vertellen)
    Wel zei de HA dat er ook een kans is dat je onontdekte chlamydia kan hebben en dat je lichaam een stofje heeft aangemaakt die er dus voor kan zorgen dat je lichaam antistoffen tegen zwangerschap bevat. Nou heb ik nooit de indruk gekregen dat ik chlamydia heb gehad maar ga ik dit nog wel testen nadat we meer weten over mijn vriend, nu is hij even aan de beurt
    Mijn vriend heeft zich nog niet getest. Die is nu bezig met na kuren (niet lachen, dit gebeurt ism hcg) Hierdoor zou de zaadproductie weer meer op gang moeten komen, maar hij denkt dat als hij nu naar de HA gaat, hij voor gek staat en ze daar zeggen van: eigenschuld. (Wat het ook zal zijn)
    Heeft iemand ervaring met Semenanalyse? Kan dit bijvoorbeeld ook (gezellig samen ) thuis?

    Wij hebben elke dag sex, maar is dit verstandig de dagen voor mijn eisprong, of is het handiger om te bewaren voor mijn piek?
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Voor een semenanalyse wekt je vaak thuis het zaad op en loost hij het in een potje en dat potje moet je dan binnen bepaalde tijd in het zhuis afgeven worden en kunnen ze de analyse uitvoeren.
     

Deel Deze Pagina