we gaan voor een 4de kindje voor oordelen !!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moederlief, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederlief

    moederlief Actief lid

    15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 moederlief, 15 feb 2012
    Laatst bewerkt: 15 feb 2012
    Hallo,

    Ik ben 26, wij hebben 3 dochters van jaaaa 2,3,4 jaar:)
    Nu willen we heel graag een 4de kindje
    Wij kunnen over 8 dagen testen.....:( (dan wel de vervroegte test)
    Effe mijn verhaal
    Helaas zie ik vaak mensen die meteen een oordeel klaar hebben liggen:x
    over de keuze die wij zelf maken in ons eigen leven!!!! Ze vinden het raar en vreemd dat je op 26 jarige leeftijd 3 kinderen hebt, En voor een 4de wilt gaan...Ze kunnen je helemaal aan kijkend volgen zodra je boodschappen doet, soms vrij vervelend!!!
    Wij hebben altijd al gekozen voor een groot gezinnetje met 4 kinderen.
    Is dit zo erg tegenwoordig???
     
  2. unscientifique

    unscientifique Actief lid

    6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    als jullie 4 kinderen willen en jullie kunnen dat aan is dat toch prima?
    Mensen oordelen altijd wel. niks van aan trekken :)
     
  3. moederlief

    moederlief Actief lid

    15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja......
    We doen echt alles voor onze kinderen:)
     
  4. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Niet zo veel letten op wat anderen denken of doen.
    Misschien zie je er ook meer in dan er is?
    Kan me niet voorstellen dat je iemand achterna gaat lopen omdat ze 3 kinderen heeft?
     
  5. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.182
    2.834
    113
    ik zou niet weten waarom dat raar is?
     
  6. moederlief

    moederlief Actief lid

    15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja misschien heb je gelijk.
    En let ik er zelf wel teveel op!
     
  7. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Mensen zijn minder met anderen bezig dan je zou denken...daar zijn ze veel te egoistisch voor :p

    Gewoon er lekker voor gaan meid!
     
  8. Tash

    Tash Fanatiek lid

    7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Helemaal eens met de andere meiden hier! Als het voor jullie goed voelt, moet je je (proberen) niets aan te trekken van de buitenwereld... Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk! Meid, ik hoop dat je de reacties van anderen naast je neer kan leggen en er volop voor gaat! Op naar nummer 4, hihi! Veel liefs
     
  9. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Misschien kijken de mensen je wel na omdat ze het superleuk vinden! Een jonge moeder die haar leven goed op orde heeft met 3 kindjes!
    Je weet niet wat mensen denken, dus probeer het ook niet in te vullen. Vaak gaat het toch om iets heel anders, iedereen is inderdaad veel met zichzelf bezig. Als ik in de supermarkt loop dan let ik daar echt niet op!
     
  10. felina

    felina Actief lid

    17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ho hoi ach maak je niet druk hoor ik denk maar zo waar 3 is kan ook een 4de zijn ikzelf ben nu zwanger van de vierde en het kan me niet schelen wat andere vinden.
     
  11. Mammatje89

    Mammatje89 Actief lid

    10 okt 2011
    373
    0
    0
    Je moet zowieso niet naar andere luisteren. Ik vind het echt super tof op zo´n jonge leeftijd al 3 kinderen.
    Ik ben zelf 22 en heb een dochter van 2, maar ben nu bezig voor een 2e kindje ik vind dat leuk zo jong en al meerdere kindjes. Dus ik zal zeggen, laat iedereen maar oordelen, maar als jij er gelukkig van word zal ik het gewoon aan je r**t plakken wat een ander zegt
     
  12. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    goh kon mijn verhaal wel zijn! Ik ben 26 jaar en heb 3 kinderen van 7, 5 en 3 jaar en wij hopen zwanger te mogen raken van een 4e kindje. Ik krijg nu al vooroordelen na me hoofd, je vergooit je leven, je moet werken, je gaat je leven alleen maar in kinderen zitten bla bla bla.....Hoezo ik vergooi me leven? Mijn kinderen zijn MIJN LEVEN!! Ik geniet van me kinderen, me kinderen zijn me alles. Ik vind het heerlijk om een groot gezin te hebben! Wie moet ze opvoeden? IK!!!! Lekker laten gaan meid, als jullie graag een 4e willen gewoon lekker doen, doen wij ook. En niks van een ander aantrekken. Als jullie er maar gelukkig mee zijn!
     
  13. moederlief

    moederlief Actief lid

    15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal

    Ik ben blij veel positieve reactie,s te lezen
    En indd we gaan ervoor, we moeten ons ook niets aantrekken van anderen om ons heen! (soms is dit gewoon moeilijk)
    Wie weet zijn het hormonen! over een week kunnen wij testen ow dan duurt een week lang :(
     
  14. Minniemouse1974

    Minniemouse1974 Fanatiek lid

    14 mei 2011
    3.570
    55
    48
    Wij zijn ook zwanger van de vierde, vooral familie is er negatief over.
    Ik trek me er ook niks van aan, maar leuk is anders.Stiekem doet het wel eens zeer.
    Het is onze keuze, en niet die van hun. Mijn broer heeft er maar 1, maar daar val ik hem toch ook niet op aan??
    Ik vind het juist gezellig 4 kinderen.:)
     
  15. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    nu wij een kindje hebben (hebben we ruim 5 jaar over gedaan) heb ik gemerkt dat een kinderwens voor een tweede net zo groot is als voor een eerste. dus ik ga ervan uit dat dat ook geldt voor een derde/vierde. Ik vind het onzin om met oordelen en vooroordelen te komen naar jullie toe...het is toch geweldig dat je zo jong al drie kids hebt mogen/kunnen krijgen?! en het is jullie volledig gegund een vierde kindje te krijgen!

    elke wens om een nieuw leven op deze aardbol te brengen kan alleen maar uitgelegd worden als mooi voor mij...maar goed zo denk ik erover (zonder dat ik perse gelovig ben overigens)
     
  16. jomidi

    jomidi Bekend lid

    13 okt 2010
    904
    1
    0
    Oordelen doen mensen toch....
    Ik merk het al nu ik 'pas' zwanger ben van de 3e.
    2 is standaard, liefst zo rond je 30. Als je hiervan afwijkt dan is dat reden tot loeren ofzo.
    Ik kon me daar altijd vreselijk druk over maken, nu gelukkig niet meer.
    Al ben ik het wel met een voorganger eens, zei tikte dat je niet weet wat ze denken, misschien denken ze wel, wat een leuke meid met 3 prachtige meisjes....kan ook. Echter laat de ervaringen vaak wat anders zien!
     
  17. Flippo123

    Flippo123 Niet meer actief

    Geen vooroordelen hier :)
    Iedere wens heeft het recht werkelijkheid te worden, zo kijk ik er tegen aan!

    Wel denk ik dat als je in ieder geval 1 kindje hebt het heel anders is dan wanneer je geen kindje hebt.
    Is toch een groot verschil, kinderloos zijn of ouders zijn.

    Ik wens en duim voor je dat voor jullie een 4e wonder niet te lang op zich laat wachten!
     
  18. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi ik zou je best eens willen nakijken horen :D gewoon uit jaloezie :p
    Ik vind het zo knap dat je dat aankan, 3 of 4 kindjes! Zo mooi om te zien, een groot gezin :)
    Dus als mensen wel eens kijken, is dat niet altijd negatief bedoeld ;)
     
  19. iellie

    iellie Niet meer actief

    Mensen kunnen ook kijken uit jaloezie! Dus je moet juist trots zijn! Als ik een jonge moeder voorbij zie komen (al is het met een dikke buik, nog zonder kinderen), dan kijk ik ook. En dat alleen maar omdat ik dan stikjaloers ben (ik wil ook!!!). Dus geniet er juist van! Laat ze lekker kijken en weees trots op jezelf. Jij hebt het maar mooi voor elkaar en geniet er van! En op je 26e al 3 kinderen: je vergooit je leven niet, je maakt juist een bewuste keuze en daar mag je trots op zijn! :)
     
  20. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    oordelen doen 'ze' idd altijd wel...ik heb jaren aan moeten horen dat we wel eens mochten opschieten met kinderen omdat ik ook niet de jongste meer was! dat deed pijn want we probeerden ruim 5 jaar zonder resultaat...als het aan mij had gelegen had ik ook op mn 30 al een kindje en nu misschien ook 3 kids! maar je hebt het niet altijd voor het zeggen...nu krijg ik weer te horen dat we moeten opschieten om een broertje/zusje te 'maken' voor ons kindje. En ik ben inmiddels 39...dus of je nou jong bent en voor een 4e kindje gaat of ouder en kinderloos bent: opmerkingen en kritiek kan je altijd verwachten!niks van aantrekken, leef je eigen leven want jij/jullie moeten het leven en doe het goed!

    wens je heel veel geluk en snel weer een kindje!x
     

Deel Deze Pagina