Persona

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zoe, 23 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San

    San Lid

    25 aug 2005
    17
    0
    0
    Proficiat Zoe!!!!
     
  2. leanne

    leanne Actief lid

    15 aug 2005
    149
    0
    0
    heel veel geluk!!

    Leanne
     
  3. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nou dames, ik heb het 3 rondes geprobeerd zonder temperaturen ovulatietesten e.d. Ik ga het anders aanpakken (ik ben te ongeduldig, vrees ik!)
    Twee (!!!) vriendinnen van mij zijn in de eerste ronde zwanger geraakt (allemaal afgelopen tijd). Ik heb dus ook besloten zo’n ding te kopen en te gaan gebruiken. In de winkel kost is alleen E90 en dat is behoorlijk duur. Maar via M*rktpl**ts heb ik hem van iemand kunnen overnemen voor E25. Kijk dat is dus de moeite waard. Mijn cyclus schommelt tussen de 31 en de 33 dagen. Ik ben dus bang dat ik af en toe een eitje mis :cry: Ik ga het dus nu zo proberen.
    Heb veel goede verhalen gehoord en gelezen. Wie weet is het raak deze ronde. Je kunt de Persona ook op het einde van je cyclus (nog VOOR je NOD) gebruiken om te spieken of je zwanger bent Handig. Volgens mij verdient zo’n apparaat zichzelf dus terug want al die testen maken je ook arm (elke maand!). Nou ik houd jullie op de hoogte!
     
  4. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben vorige maand gestart met de persona. Deze gaf toen nog geen eisprong aan. Dat kan komen omdat het computertje je cyclus dan nog niet zo goed kent en je hormoonspiegel die daarbij hoort.
    Vandaag, 2 dgn nadat ik volgens berekeningen mij eisprong zou moeten hebben, geeft ie aan dat mijn eisprong eraan komt. Dit kan binnen 1 of twee dagen zijn.
    Vind dat wel erg handig om te weten ;)
    Bij gewone ovulatietesten weet je vaak pas te laat dat je je eisprong hebt, dan zijn je vruchtbare dagen al voorbij.
    Doordat de persona je cyclus bekijkt en onthoud, geeft hij al eerder aan dat de eisprong eraan komt.
    We zijn benieuwd...........

    Groetjes Noralien
     
  5. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Mijnimeel, nog even een vraagje, hoe kun je aan het einde van je cyclus mbv zo'n test zien dat je zwanger bent??

    Groetjes Noralien
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ook te gebruiken zondr het computertje.

    Als je je nod bereikt hebt, kun je de test ook gebruiken om te spieken of je zwanger bent. Een of twee dagen vantevoren kun je een teststaafje gebruiken: Rechts echt blauw is zwanger, Links heel blauw en rechts vaag niet zwanger. Het schijnt zo te zijn dat als je op je NOD test met een staafje en je bent zwanger dan zou die twee dikke blauwe strepen moeten geven
     
  7. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Oke, dank je voor je antwoord.
    Nu heb ik tóch nog een vraagje (ja ik weet het, ben lastig :D ).
    Ik gebruik dus wél het computertje. Als ik de test zó vasthoudt als ie in het computertje moet, is rechts toch altijd donker gekleurd en geeft links aan of je je ovulatie hebt??!
    Of hou ik hem dan verkeerd om vast om te zien of je zwanger bent (zoals jij beschrijft)??

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina