Dochter bijna 2 en nog steeds bijna geen haar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door shampoo, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

    shampoo Bekend lid

    6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze dochter heeft héél weinig haar. In het begin maakten we er nog grapjes om, maar nu vind ik het niet meer zo leuk. Ik zie alleen maar kindjes die (veel) haar hebben en mijn dochter valt gewoon op.
    Ze heeft een dun laagje over haar hoofd en het is nog licht ook. Bovenop is het een dun plukje van max 2 cm en achter is het nog geen centimeter.

    Vandaag waren mijn dochter en ik even aan het winkelen in Rotterdam en toen kregen we 3 (!!!) opmerkingen over dat ze "een schattig mannetje" / "een lekker ventje" / "leuk mannetje" is! Ze had een rokje aan :$ en heeft een meidenjas met roze kleurtjes. Ik let al extra op haar kleding.

    Ik weet dat ik niet moet zeuren, we hebben een gezond kind en dat is me alles waard, maar ik zou nu toch ook wel eens een clipje in haar haar willen doen en kan de haartjes er wel uit kijken.

    Ze heeft 3 nichtjes en die zijn alledrie gezegend met een volle bos. Ooms en tantes kunnen de "grappige" opmerkingen dan ook niet laten :x

    Zijn er hier nog meer meiden die een dochter met heel weinig haar hebben en misschien een hart onder de riem kunnen steken?

    Alvast bedankt!

    Groetjes shampoo
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Oei, dat is wel vervelend, zeker als er ook nog eens "leuke" opmerkingen over worden gemaakt.

    Ik ken een meisje wat ook laat haar kreeg, en die heeft nu super mooie krullen. Ik heb ook wel vaker gehoord dat kinderen die laat haar krijgen, een mooie bos krullen krijgen :) Dus laat ze maar kletsen, later kijken ze je dochter na omdat ze zo mooi haar heeft!!
     
  3. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    omdat er geen meisjesmama's reageren, hier hetzelfde 'probleem' maar dan met 2 zonen.

    Vanaf 2 jaar is het bij onze oudste wel heel hard gaan groeien ineens. Hij is nu 3 en ik heb het al 4x laten knippen!!

    Dus er is nog hoop voor onze jongste haha

    Hier is de oudste bijna 2 en de jongste 3 maanden.
     
  4. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    En hier was hij 2 jaar en 3 maanden en zijn broertje 6 maanden.
    Beetje slechte foto, maar je ziet zijn haar wel goed ;)
     
  5. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze nog een stuk jonger maar hier dus ook praktisch geen haar. 't Schijnt binnen mijn man zijn familie normaal te zijn en dat ze rond 2 jaar haar beginnen te krijgen.
    Hier komt het van achteren wel wat meer. Wat van die springerige langere haren. Hier juist bovenop niks.
    Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt. Heb ik nu nog geen last van, het lijkt wel schattig en ze oogt daardoor nog wat jong terwijl ze qua ontwikkeling wel weer vlot is. Dus dat brengt elkaar wel weer in evenwicht.
     
  6. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn zoon is ook lang kaal geweest, het begon bij hem met 1,5 te groeien, en nu ook al een paar keer bij de kapper geweest.
    maar wel vervelend shampoo, vooral bij een meisje
     
  7. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja das balen... Maar ik denk dat je er weinig aan kan doen... Misschien een leuk haarbandje of clipje die met heel weinig haar blijft zitten? Mijn dochter is gezegend met een enorme bos haar, dus ik kan er niet over meepraten, maar het lijkt me inderdaad niet leuk.
    Ik denk niet dat je je zorgen moet maken dat ze nooit haar krijgt, ik ken wel meer kindjes die heel laat haar kregen, maar uiteindelijk wel een normale bos hadden.
     
  8. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ons buurmeisje is bijna 3 en heeft ook nog steeds heel weinig haar. Ik snap dat je graag een volle bos hebt, maar je kunt er niks aan doen.
    En ben je al bij de da/kruidvat/etos gaan kijken naar babyclipjes. Die had mn dochter ook toen ze nog niet zoveel haar had en die blijven vaak met een paar haren al vast zitten. Vriendin die ook een meisje had waar het haar maar niet wilde groeien, zette ze altijd nog ff extra vast met een beetje haarlak ;)
     
  9. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb dan een zoon, maar ook hij had met 2 jaar weinig haar zal zo een foto plaatsen, nu begint het pas te groeien dus plaats daar ook een foto van.

    Maar ik ben ook heel lang "kaal" geweest tot ver boven de 2 jaar volgens mijn moeder en dit is helemaal goed gekomen heb nu nl een dikke bos lang haar. ze zeggen wel eens hoe langer kaal hoe dikker het haar later, nou bij mij is dat uitgekomen hoor haha.

    zal zo even de foto's van mijn zoo plaatsen van nu en en net 2 jaar.
     
  10. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
  11. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Bekijk bijlage 124156

    Mijn zoon nu (januari 2011)

    je ziet veel haar er bij gekregen in 7 maanden tijd, hopelijk ook zo bij je dochter binnenkort! ;)
     
  12. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    Mijn zoontje was dik 2 jaar toen zijn haar pas begon te groeien.
    Hij had bij zijn geboorte wel wat haar maar was er na 4 weken allemaal uitgevallen.

    zie hoe weinig haar hihi.

    Ach ja nu ondertussen is hij 3 jaar en 5 maanden en heeft een bos haar en heb het nu al 9 keer laten scheren,en groeit nu wel hard aan.

    Ikzelf heb ook tot mijn 1,5 jaar geen haar gehad en ik heb ontzettend dik haar.

    Groetjes Bianca
     
  13. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    #13 pinguin72, 24 jan 2011
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
    Bij mijn meisje begon het vlak voor haar tweede verjaardag pas echt te groeien en nu lijkt het wel of ze pokon krijgt.
    Ik ga even kijken of ik een mooi foto'tje van toen en nu kan vinden.
    Trouwens hier kregen we ook opmerkingen van oh wat een leuk ventje.
    Mijn vriend was het zo zat dat hij op een gegeven moment lomp zei: ze heeft een JURK aan! Doe je ogen open:D

    Bekijk bijlage 124183

    Deze is van begin september 2010
     
  14. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
  15. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Hier hetzelfde, mijn dochter is bijna 2,5. ook heeeel lang niks, pas na haar 2e verjaardag een beetje gaan groeien.
    tot 3 weken geleden ongeveer 2 cm in haar nek. Tot ze een weekendje uit logeren ging bij schoonouders en die haar maar even naar de kapper brachten!:x:x

    nu beginnen we weer opnieuw.. hopelijk nu wel wat sneller.
     
  16. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    :$@ mamamars Ik zou witheet zijn!
    Hopelijk groeit het snel weer een beetje aan!
     
  17. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    heb ze woedend opgebeld, was echt pislink, en heb ze niet meer gesproken sindsdien. Ik praat pas weer met ze als het aangegroeid is ;)
     
  18. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    wow ik zou ook woendend zijn!!! naar de kapper achter mijn rug om, nee dat gebeurt niet!

    Mijn zoon zijn haar wordt nu langer, laat het juist wat groeien nu om te kijken hoe dat staat... staat het niet gaat hij weer naar de kapper toe ;)
     
  19. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Zo wat een verschil zeg! en zo snel gegroeid, echt pokon haha. Bij mijn zoon ook, inene krijgt hij dik en veel haar na dik 2 jaar kaal te zijn geweest ;)
     
  20. shampoo

    shampoo Bekend lid

    6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Fijn om te lezen dat het goed gaat komen ;) Mijn dochter heeft nu net zoveel haartjes als het zoontje van Missym op foto 1 en de dochter van Pinguin72 ook op foto 1.

    @ Pinguin72: Jeetje inderdaad pokon!!! Wat een verschil in 4 maandjes tijd.

    Bedankt voor jullie reacties en de foto's; super!
     

Deel Deze Pagina